Közismert, hogy India az elmúlt években olyan irdatlan pénzösszegeket fordított hadereje fejlesztésére, hogy időnként felmerül az emberben, nem-e termesztik a bankókat… A védelmi szektor játékosai nem véletlenül tekintenek továbbra is nagy várakozással az ázsiai szubkontinens felé, vállalva az esetenként combos ellentételezési feltételeket, vagy a helybeni gyártást. Nincs ez másképp a francia DCNS esetében sem.
A tengerészeti megoldásokra szakosodott francia vállalat jelenleg a Scorpene-osztályú tengeralattjárók végett érdekelt Indiában, ám a jövőben szeretnének nagyobb részesedést kiharcolni maguknak – kis és nagy hajók szállításával egyaránt.
A már folyamatban lévő francia „támadás” egyik célpontja az indiai partiőrség, amelynek rohamléptékű felfejlesztése a 2008-as mumbai terrortámadás után került előtérbe. Az indiai kormány által számos beszerzéshez adta már meg az anyagi jóváhagyást – többek közt 13 OPV csatasorba állításához is. És bár az OPV piacon (is) erős a konkurencia, a DCNS érhető módon úgy gondolja, hogy India nagyon is jól járna a közelmúltban összehozott OPV családjukkal, a Gowind-osztály tagjaival.
A DCNS saját zsebből finanszírozott programjának első gyümölcse, a L’Adroit névre keresztelt OPV 2010. május 7-én kezdett alakot ölteni, hogy cirka 12 hónappal később, 2011. május 18-án vízbe csobbanjon. A DCNS stratégiájában szerepel a kis és közepes vízkiszorítású hajók piacán a részesedésének növelése – az ezzel összhangban lévő Gowind-osztály első tagjának vízre bocsátásakor a programmenedzsment részéről olyan nyilatkozat érkezett, miszerint ezen eredmény bizonyítja, hogy a DCNS képes megtervezni és megépíteni egy innovatív hajót – időben és költségkereten belül.
A Gowind-osztályt a DCNS még 2006-ban jelentette be, és azóta már egy 4 változatból álló hajócsaládról van szó, melynek tagjai 85 – 105 méter hossz, illetve 1 000 – 2 500 tonna vízkiszorítás között szóródnak. Harci képességeik vonatkozásában a parti őrségek partközeli (Gowind Control) és kékvizi (Gowind Presence) igényeit kielégítőktől a haditengerészeti alkalmazásra is alkalmas változatokra (Gowind Action, Gowind Combat) oszthatók szét. (Ha minden igaz a L’Adroit a Control változat.)
Indiát azonban már csak hazai – állami és privát – hajógyárakban megépülő hajók érdeklik. Amihez persze a DCNS-nek is igazodnia kell, így elmondásuk szerint már tárgyalásokat is folytatnak indiai hajógyárakkal a lehetőségekről. Hogy melyekkel, azt üzleti titokra hivatkozván nem ismert.
A DCNS nagyvas vonalon is dédelget indiai terveket, nevezetesen a Mistral-osztályú helikopterhordozókkal szeretnék megkörnyékezni Indiát, amint az ilyen jellegű tendert tesz közzé. Továbbá az Indiában licence gyártott Scorpene-osztályú tengeralattjárók körüli botrányok ellenére az újabb körös tengeralattjáró beszerzési program, a Project 75I kapcsán is számolnak ezen portékájuk újbóli győzelmével.