Vizes Northrop Grumman vegyes – CVN 71, CVN 79, DDG 110

Eseménydús volt az elmúlt pár nap a Northrop Grumman hajóépítő ágazatának, hiszen ahogy a címből is látszik 2 repülőgép-hordozó és egy romboló kapcsán is történtek fejlemények. Haladjunk tán sorban.

A CVN 71, azaz becsületes nevén USS Theodore Rosevelt jelenleg a ROCH műveletet hajtják végre, azaz újratöltik a reaktorokat és az egész hajót egy komplex felújításnak, illetve modernizálásnak vetik alá. Az amerikai rephordozók cirka 50 éves szolgálati idejének nagyjából félidejében végrehajtandó feladat elvégzésére egyetlen hajógyár, a Northrop Grumman Newport News-i létesítménye alkalmas. Az 1984-ben vízre bocsátott és 1986-ban hadrendbe állított „Big Stick” esetében ezen több mint 3 évesre ütemezett folyamat még 2009-ben vette kezdetét. A napokban azonban egy lényeges esemény zajlott le: telepítették az új antennaárboc felső szegmensét is.

A felújítási folyamat során ugyanis kukázták a régi hengeres árbocot és helyére egy új, immáron négyszög alapú, a korábbinál nagyobb árboc került telepítésre. Ezen forma ellenállóbb a korábbinál, illetve további előnyei, hogy a vezetékezés teljes egészében a belsejébe kerülhet. Nagyobb mérete pedig lehetővé teszi egyrészt derék fölé érő biztonsági korlátok elhelyezését, illetve a Northrop Grumman sajtóanyaga alapján mindegyik területéhez könnyebb a hozzáférés belső létrák használatával.

„Az árboc újratelepítésével egy kézzelfogható és nagyon is látható eredmény a USS Theodore Roosevelt és a Northrop Grumman számára” – nyilatkozta a február 24-i esemény kapcsán a USS Theodore Roosevelt parancsnokhelyettese, Douglas Verissimo kapitány.

Ezen a fotón épp a USS Theodore Roosevelt (CVN 71) új antennaárbocának a felső szegmensét emelik a helyére.

Ezen a fotón épp a USS Theodore Roosevelt (CVN 71) új antennaárbocának a felső szegmensét emelik a helyére. | Fotó: Chris Oxley, Northtop Grumman ,

Az amerikai repülőgép-hordozók születésének és újjászületésének helyszínéül szolgáló virginiai Newport News-ban azonban már nem csak a Nimitz-osztály tagjaival foglalkoznak, hiszen folyamatban van az utódosztály, a Gerald R. Ford-osztály első tagjának, a leendő USS Grelad R. Ford (CVN 78) építése is. A USS Enterprise-t várhatóan 2015 magasságában váltó CVN 78 részelemeinek gyártása 2007 tavaszán kezdődött meg, a gerincfektetésre pedig 2009 novemberében került sor. A Northrop Grumman állítása szerint a strukturális elemekhez szükséges anyag mintegy negyede immáron a szárazdokkban van.

Nos, elmondható, hogy már a 2. Ford-osztályú repülőgép-hordozó is építés alatt áll, még ha csak az építés előkészítéséről is van szó igazából: február 25-én sor került az egyelőre még névtelen CVN 79 első elemihez szükséges acél első vágásra. A gerincfektetésre várhatóan valamikor 2012-ben kerül majd sor és a USS Nimitz (CVN 68) váltója a tervek szerint majd csak 2020-ban kerülhet a Navy kezei közé.

Az ünnepélyes keretek közt végrehajtott első lemezvágás

Az ünnepélyes keretek közt végrehajtott első lemezvágás a CVN 79 részére | Fotó: John Whalen, Northrop Grumman ,

A Northrop Grumman Shipbuilding e heti harmadik nagyobb eseményének a cég Pascagoula-i hajógyára adott otthont, ahol a U.S. Navy átvette a hajógyár által épített 28. Arleigh Burke-osztályú, Aegis rendszerű rombolót, a USS William P. Lawrence-t. (DDG 110)

A USS William P. Lawrence átadása

A USS William P. Lawrence (DDG 110) immáron hivatalosan is a U.S. Navy kezelése alatt áll. | Fotó: Northrop Grumman ,

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Sikeresen kihúzták a Hawaii-nál tengerbe futott P-8A Poseidont

Sikeresen kihúzták a Hawaii-nál tengerbe futott P-8A Poseidont

Iráni UAV kóstolgatta a USS Eisenhowert

Iráni UAV kóstolgatta a USS Eisenhowert

Elindult első küldetésére a USS Ford

Elindult első küldetésére a USS Ford

Repülési tilalom az F-35-ösökre

Repülési tilalom az F-35-ösökre