A Hindustan Aeronautics Limited által kifejlesztett és gyártott Tejas LCA (Light Combat Aircraft) számára nem készült el időben a hazai fejlesztésű hajtómű, így kénytelenek voltak importra hagyatkozni. Most újabb példányokat rendeltek az amerikai erőforrásból.
Bár a GTRE Kaveri első tesztpéldánya 1996-ban megépült, de máig nem nem sikerült belőle elfogadható teljesítmény kisajtolni tolerálható üzemidő mellett. (És még évekig nem is áll szolgálatba, de erről majd később.) Az indiai hajtómű helyettesítésére 2004-ben az amerikai General Electric F404 jelzésű erőforrását rendelték meg. A 17 darab hajtómű a Tejas előszéria példányaiba és a haditengerész verzió prototípusába kerül. Az indiaiak elégedettek az amerikai erőforrás teljesítményével és megbízhatóságával, most az első sorozatban gyártott gépek számára rendeltek 24 darabot az F404-GE-IN20 típusjelzéssel ellátott sugárhajtóműből mintegy 100 millió dollár fejében. Azonban a Mk II verziójú Tejas vadászbombázók már a továbbfejlesztett F414 jelzésű erőforrásokkal lesznek ellátva.
Az F404-GE-402 verzión alapuló F404-GE-IN20 egykristály technológiával készülő turbinalapátokat, nagyobb légmennyiség megmozgatására képes ventillátorfokozatot kapott, melynek köszönhetően némileg nőtt a tolóereje, az üzemanyag-elégetés optimalizálás pedig a digitális hajtóművezérlő-rendszernek (FADEC) köszönhető. Az F404 sikere a darabszámban is megmutatkozik, a különböző verziókból immáron összesen több mint 4000 darab üzemel az világ légierőiben, többek közt a magyar Gripenekben is.
Míg az amerikaiak sorra gyűjtik be a megrendeléseket, addig az indiai erőforrás még a minimumot sem tudja hozni. Az esetlen hajtómű légi tesztelése már javában folyik Oroszországban, ám a DRDO illetékeseinek tájékoztatása szerint 2018 előtt nem áll készen a beépítésre, addig továbbra is alternatív megoldásra kell támaszkodniuk Indiában.