Apró adalékok érkeztek a minap a hányattatott sorsú tanker tender ügyében. Elsősorban az szolgálati élettartamra vonatkozó költségek számításának vonatkozásában.
Augusztus 6-án kiadásra került a módosított tender piszkozata. A végleges változat a hónap közepére várható. Attól kezdve a két riválisnak 45 napja van rá, hogy benyújtsa a megfelelően módosított ajánlatát. Az ezt követő térgyalások után várhatóan legkésöbb december utolsó hetében be kell adni a végleges változatokat. Nem titkolt vágyálom, hogy a Bush-adminisztráció 2009 január 20-i távozásáig immáron másodszor is győztest hírdessenek. Ebbe persze szinte semmi hiba, újabb kampányolás a döntés ellen pedig egyáltalán nem fér bele persze.

Japán például a 767-es mellett döntött. Az USAF meg (még?) nem. Ebből lett a balhé…
A módosított anyagban többek között szerepel, hogy 25 év helyett immáron 40 évvel kell számolniuk a páylázóknak az üzemeltetési költségek megbecslésekor.
Továbbá a beterjesztett anyagban szét kell választani a fejlesztés és beszerzés valamint a teljes élettartamra saccolt árcédulát.
A döntést legnagyobb mértékben a légi utántöltéssel kapcsolatos képességek befolyásolják majd. A teherszállító és nem utántöltéssel kapcsolatos műveleti értékek kevésbé számítanak. A hordozható üzemanyag mennyíségének mértéke további extra pontokat jelent.

Az Airbus a nagyobb vas.
A Boeing gépe némileg kisebb, vélhetően a kisebb fogyasztás 40 évre levetítve jelentős költségmegtakarítást jelenthet, ugyanakkor a rivális gépe mintegy 50 000 fonttal több kerozin szállítsára képes, így ezzel kompentálhat.