|

A brazil repülő benzinkút

A KC-390-es többfeladatú szállítógépnek készült, a képesség-palettán pedig fontos helyen szerepel a légiutántöltés képessége. Ezt az alábbi videóban is demonstrálja a dél-amerikai típus.

Fórum hozzászólások

  • BiancoGasto
    Szerintem az eredeti jobb volt. Ez olyan kajli hatású.
    Ez csak erre vonatkozik:
    "...the KC-390 has now been re-badged as the C-390 Millennium for customers that don't require the aircraft's tanking capability..."
  • arcas
    Ez csak erre vonatkozik:
    "...the KC-390 has now been re-badged as the C-390 Millennium for customers that don't require the aircraft's tanking capability..."
    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót? Ez egy logikus lépés lehet, ha a C-130 leváltását célozzák.
    Ott a nagy légierő nem feltétlenül igényli a mindentudó gépeket. (Végül is minek a full extra az IGNISbe, ha Feri bácsinak kell a szőlőbe kijárni, hogy elvigye a permetezőt)
    Ezek szerint sokakat a megemelkedett ár tart vissza a megrendeléstől?
    Ha belegondolok, akkor a portugálok vagy most szúrják magukat tökön, vagy éppen vadul hívogatják a brazilokat, hogy az 5 gépből 3-ról levakarják a K betűt! :)
    Szerintem ezzel a "funkcióvesztéssel" azért olyan nagyon nem lehet spórolni a gyártási költségeken. Ezt én inkább szimbolikusnak érzem.
  • pöcshuszár
    Akkor jól értem, hogy kihoztak belőle egy "gazdaságos" verziót?
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
  • arcas
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
  • arcas
    Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
    Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
    A gondolák nem fix beépítésűek.
    Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
    Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
    Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    pöcshuszár
    4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá.
    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak... egy arasznyival ugyan :D, de jobban értenek ehhez, mint mi ;)
  • arcas
    Feltételezem, hogy az Embraer-nél ill. most már a Boeing-nél tudják, hogy mit csinálnak...
    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
  • A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
  • Loken
    A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
    Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
    Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

    Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
  • rudi
    Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
    Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.
    Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
    ..
  • rudi
    Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
    A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
    Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
    Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
    Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
    A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

    Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
    Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
  • 12/26/2019 - Embraer: KC-390 Millennium airlifter successfully concludes airdrop testing campaign

    [​IMG]

    The tests, conducted by Embraer in cooperation with the Brazilian Air Force and Brazilian Army, were performed at the US Army Yuma Proving Ground facilities, in Arizona, USA. Major achievements of the testing campaign were the airdrop of a single maximum platform with 19 metric tons (42,000 lb) as well as the sequential aerial delivery of two platforms weighing 24 metric tons in total. Based on these results, the KC-390 Millennium becomes the only medium airlifter able to perform such extreme operation.

Ugrás a fórum topichoz