Az EADS minden bizonnyal nagyon is jól tudja, hogy egy-egy tendergyőzelem nem mindig jelent szerződéskötést – ennek szép példája a „tankerháborúk” két helyszíne, az Egyesült Államok és India. És bár a szubkontinensen a móka meg sem közelítette azt a már-már tényleg röhejes meccset, amit a két gigász Észak-Amerikában vív, pénzügyi vonalon ott is akadtak kavarások.
India 2006-ban hirdetett meg egy globális tendert 6 darab tankerre, mellyel a 2002-ben Üzbegisztántól beszerzett és izraeli tankerrendszerrel felszerelt, 6 gépet számláló Il-78MKI tanker flottáját kívánta felduzzasztani. A meccsre Oroszország az Il-78-assal állt szorítóba, míg ellenfelének az európai EADS regisztrálta be magát az Airbus A330 MRTT-vel.

Most mondja azt valaki, hogy az Indiai Légierő nem gondoskodik a szomjas madárkákról… Il-78 tanker itat egy szomjas Szu-30MKI-t, míg a háttérben baráti Sasok figyelnek ,
Mint ismert 2009 májusában Európa kiütéses győzelemmel kerekedett felül az orosz medvén, látszólag újabb megrendelést elkönyvelve az A330 MRTT-nek. Látszólag, ugyanis az indiai pénzügyminisztérium szemét nagyon csípte az Il-78-hoz képesti magas árcédula, ami oda vezetett, hogy 2009 végére megtagadta, hogy pénzelje a beszerzést.
Persze a légi-utántöltő kapacitást meg bővíteni kell, ám ennek ellenére India elhessegette magától Izraelt, mikor az bepróbálkozott saját kis tanker ajánlatával – igen a 767 MMTT-ről van szó, melyben használt 767-esekből alakítanak ki szállító és tanker gépeket. A használtan beszerzett Il-78-asok után India ezúttal már új gépeket akar – állt az indoklásban.
Tavaly ősszel, eredetileg 2010. decemberének közepére megadott határidővel ismét beindított próbálkozás kapcsán az indiaiak már vélhetően kezdtek aggódni, hiszen a korábbi győztes az EADS – saját bevallása szerint is – igen alaposan elgondolkozott, vajon nevezzen-e ismételten. Ennek hátterében az állt, hogy a zsíros amerikai tenderért folytatott szkandermeccs épp tetőfokához közeledett akkoriban, mind az EADS, mind pedig a Boeing annak függvényében tekintett csak az indiai tenderre.
Az európaiakhoz hasonlóan a Boeing is kerek-perec megmondta Indiának, hogy csakis a KC-X tender függvényében várhatnak tőlük lépést: ha hazai pályán netán (megint) elbukják a tendert, akkor nem biztos, hogy csak a kis indiai rendelésért újraindítják a korábbi kis rendelések után kifutott KC 767-es gyártósort.
Frissebb fejlemény, hogy úgy tűnik az EADS dűlőre jutott a kérdésben és a közelmúltban beadta pályázatát az elvileg január közepének magasságára kitolt határidővel rendelkező tenderre. A Boeing-gel kapcsolatban egyelőre nincsen friss hír ez ügyben.