Egy időre felfüggesztették az új, amerikai, ötödik generációs vadászbombázó, az F-35 Lightning II repülési tesztjeit, ugyanis találtak némi hibát a vezérlőszoftverben.
Az F-35 mindhárom változatának példányai a földön várakoznak, amíg nem módosítják a központi számítógép egyes programjait, melyek a gép üzemanyag-ellátó rendszerét, konkrétan az üzemanyag-szivattyúkat vezérlik.
„A szoftverhibát, mely mindhárom változat repülési tilalmát szükségessé tette és az üzemanyag-továbbítás folytonosságát befolyásolta, egy laboratóriumi vizsgálat alkalmával fedezték fel.”- mondta a Pentagon szóvivője, Cheryl Irwin. „A hiba mindhárom szivattyú működését, így az üzemanyag-ellátást veszélyeztette, fennállt volna a veszélye egy hajtómű-leállásnak is. Nem túl jó hír a repüléstilalom, ám jelen esetben ez volt átmenetileg az egyetlen okos döntés, míg kijavítják a problémát.”
Irwin továbbá elmondta, hogy a módosított szoftver – a fejlesztő BAe Systems alkalmazottainak segítségével – elkészült, a Lockheed Martin mérnökei egy tesztgépre telepítik és biztonságképp ellenőrzik a működését, mielőtt az összes gép rendszerét frissítenék. A repülési tesztek a tervek szerint október 5-étől folytatódnak.
Az F-35 Lightning II STOVL üzemelésre képes változatát, az F-35B-t más probléma is hátráltatja. A helyből fel- és leszállás, illetve alacsony sebességtartományban a hajtómű levegőigényét a hagyományos beömlőnyílásokon kívül egy plusz légbeömlő alkalmazásával történik, ez az emelőlégcsavar mögött lett beépítve. A BF-1 gépen végrehajtott egyik repülés utáni, rutin átvizsgálás során kiderült, hogy a beömlőnyílást takaró ajtó zsanérjai nem bírják kellőképpen a repülés során rájuk ható légerőket, ismerték be a Lockheed Martin részéről. A cég szóvivője, John Kent elmondta, hogy a „B” verziójú gépek csak azután folytathatják a tesztelést, ha kiderítették a probléma pontos okát és korrigálták a hibát.