Persze-persze, az első thai griff szűzfelszállására lassan 1 éve sor került már, ám Thaiföld közismerten egyéb légtérvédelmi „kellékeket” is megrendelt a svédektől. A vezetés-irányítási (C2) rendszert és ERIEYE radarral megrakott Saab 340-es légtérellenőrzőket is tartalmazó csomagból utóbbit mutatták be augusztus 18-án Linköpingben. Az ünnepélyes ceremónián a thai légtérellenőrzőt stílszerűen az általa felderített veszélyforrásokra uszítható Gripen mellett állították ki.
Thaiföld kiöregedett 15 db F-5E/F Tiger II gépének lecserélése 12 Gripen beszerzése mellett döntött (4 db együléses JAS-39C és 8 db kétüléses JAS-39D felállásban). Ugyan a 6+6 gépes rendeléssel kapcsolatban anyagi okok miatt egy időben úgy tűnt, hogy a 6 gépes opciót nem veszik igénybe, ám idén januárban a tucatnyi Gripen második felének szállítására kért új árajánlatot a thai fél. (Az Block15-ös F-16OCU és F-16ADF géppark modernizálása mellett)
A Thai Királyi Légierő az első Saab 340 Erieye gépét a főleg kiképzési feladatra szánt, ERIEYE radar nélküli Saab-340 kíséretében idén decemberben kapja meg, míg az első 6 Gripen 3-3-as csoportban 2011 januárjában és márciusában foghat majd thai betont.
A thai Gripen géppark leendő karbantartóinak, illetve lovasainak képzése jelenleg is folyik a svédeknél. Az első 20 műszakis 2010 januárjában érkezett meg Svédországba, míg jelenleg 4 pilóta képzése zajlik.
A Saab sajtóanyagai egyelőre 10 leendő thai Gripen pilóta képzéséről szólnak, (feltételezzük, hogy a fél tucat helyett mégiscsak tucatnyi Gripen érkezése végett már bővült a lista azóta) melyek közül az első 4 képzése 2010 március – december között folyik. A további 6 pilóta képzése már Thaiföldön fejeződik be az első 3 géppel történő hazatérésük után.