Hogy az EADS/Eurocopter Tiger németeknek szánt változatával nincs minden rendben, az már tavaly nyáron is tudni lehetett, hiszen nem rejtették véka alá, hogy az addig átadott 10 Tiger – plusz az át sem vett gépek – mindössze alapvető kiképzési feladatokra alkalmasak. Főleg a gépek kábelezésére prüszköltek folyamatosan a karbantartó személyzet tagjai.
Nos úgy tűnik, hogy az EADS-nak azóta sem sikerült úrrá lenni az UH Tigert sújtó problémákon, mert a német védelmi minisztérium napokban tett bejelentése szerint nem várható, hogy 2012 előtt hadrafogható állapotba kerülhet az első német Tiger. Hovatovább egy kiszivárgott minisztériumi jelentés szerint Berlin felfüggesztette a 3 milliárd eurós szerződést, míg az Eurocopter hathatósan el nem hárítja a kábelezés körüli nem részletezett, de komolynak minősített problémákat. A jelentés szerint az eddig átvett 11 helikopter közül mindegyik nemhogy nem hadrafogható, hanem rendes képzésre is alkalmatlan.
A Tiger négy változatát ezidáig összesen 206 darabos mennyiségben értékesítette az EADS. A két csúcsmegrendelő, a fejlesztő Németország és Franciaország 80 – 80 darabos rendelését a spanyolok és az ausztrálok 24 és 22 gépes rendelése egészíti ki. A németek csak az UH/UHT változatból rendeltek, a franciák pedig osztottan 40 – 40 HAD és HAP variánsra formáltak igényt. A spanyolok csak a HAD változatból, míg az ausztrálok az ARH változatból kértek.
Az egyik német Tiger UH produkálja magát