Alakul az új brazil málhás

A brazil EMBRAER 2009 áprilisában jelentette be, hogy elindítja a KC-390 jelzésű projekter, melynek célja egy C-130 Hercules méretű, ám két sugárhajtóművel felszerelt teherszállító és légi-utántöltő repülőgép kifejlesztése.

Az azóta eltelt egy év alatt a típussal szemben támasztott kritériumokat, valamint a várható méret- és teljesítményadatokat pontosították. A közelmúltban az EMBRAER részéről közzétettek egy dokumentumot, mely a gép alakuló paramétereit vesézgeti.

A gépmadár némileg megnőtt az utolsó jelentés óta, fesztávja 33.9 méterről 35 méterre, hossza 33.4 méterről 33.9 méterre nyúlt, magassága viszont 11.4 méterről 10.7 méterre csökkent. A tehertér méretét ezúttal nem ecsetelték, az előző tájékoztatás 3.35mx2.9m nagyságú bendőt említ. A gép 19 tonnás terhét 2685 kilométerre lesz képes elcipelni.

A típus motorizációja még nem eldöntött, a Pratt & Whitney PW6000 és a Rolls-Royce BR715 erőforrások között variálhatnak a fejlesztők, bár nem kizárt mindkét hajtómű integrációja sem.
A KC-390 elkészítéséhez az EMBRAER sikeres polgári típusainak számos alkatrészét fel kívánják használni. A gép polgári piacra is készül, épp ezért a pilótafülke műszerezettsége is ehhez igazodik majd.

A típus előreláthatólag 2015-16 környékén állhat hadrendbe, ám addig még hosszú az út. Jelenleg, mint említettük, a gép alapparamétereinek meghatározása zajlik, 2011-től a kezdődik a kezdeti tervezés, amit 2012-től a mélyreható tervezés követ. 2013 elején ellenőrzik, hogy a tervek megfelelnek-e a követelményeknek, majd kezdődik a megvalósítási fázis. AZ első prototípus elkészültét 2014 végére datálják, melyet a tervek szerin röviddel követ a második példány. A berepülési program végeztével, 2015 végén, de valószínűbb, hogy 2016 elején állhat hadrendbe a típus első példánya.

A brazil cég méltán reménykedhet külföldi megrendelésekben, hiszen a KC-390 a C-130J legkisebb változatának teherbírásával lesz nagyjából egy szinten, de a 0.8 Machos utazósebességével jelentősen felülmúlja a turboprop hajtóművekkel ellátott Hercules tempóját.
Az EMBRAER részéről merész becslésekbe is bocsátkoztak, a cég szerint 700 darabnál több példány találhat gazdára a világpiacon összesen 50 milliárd dollár értékben. Majd meglátjuk, ez mennyire igazolódik be, hiszen ebbe még egyes ukrán, orosz és kínai konstruktőröknek is lesz beleszólásuk, akik olcsóbban kínálnak hasonló kapacitású típusokat.

Folytasd a fórumban

Hasonló hírek

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Az indiai piacot is célba vette az EMBRAER

Levegőben az első magyar KC-390

Levegőben az első magyar KC-390

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

Super Herculessel nyomul a Lockheed Martin Svédországban

A C-390 nyert Dél-Koreában is

A C-390 nyert Dél-Koreában is