A rutinos HTKA-olvasó nagyon jól tudja, hogy ha katonai eszközök beszerzéséről van szó, akkor India soha nem rest: bármire is van szükség, ők szinte azonnal megtendereztetik. Ennél a pontnál szoktak gondok akadni, de ha sikerül túllépni rajta némi huzavona után, akkor a legtöbb esetben nagy összegekért nagyobb mennyiséget vásárolnak a kiszemelt termékből.
Az elmúlt és elkövetkező évek egyik legtöbbet emlegetett témái voltak, és még sokáig lesznek is a különféle indiai fegyverbeszerzések. A jelenség oka elsősorban nem az, hogy túl sok pénzük lenne és nincs mire elkölteni, hanem az, hogy a fegyveres erők különböző ágazatainak légi, tengeri és szárazföldi járműparkja finoman szólva is öregecske. A merev szárnyúak tekintetében elég csak a hamarosan leváltandó MiG-21-esekre, de a helyzet a forgószárnyasok terén sem rózsásabb.
Most konkrétan a Haditengerészeti Légierő (Naval Air Arm) helikopter-flottájára koncentrálunk, mely rendkívül változatos típuslistát képes felmutatni. Rendszerben van náluk (indiai szokás szerint) több nyugati (pl. Westland Sea King) és keleti (pl. Kamov Ka-28) kávédaráló is. A legnagyobb számban azonban még mindig az 1960-as évek szülötte, az Aérospatiale SA 316 Alouette III (helyi neve Chetak) található meg az állományban, konkrétan e típus hazai gyártású változatai adják a helikopteres állomány gerincét.

HAL Chetak – már nincs sok hátra a nyugdíjig ,
Érezhető tehát, hogy a hosszú ideje repülő, és sok érdemet szerzett szerkezetek megérettek a cserére. Helyettük a haditengerészet egy két hajtóműves, modern, integrált repülőelektronikával ellátott helikoptert keres. Az új típust két pilóta fogja repülni, de vészhelyzet esetén egy főnek is tudnia kell irányítani. Továbbá képesnek kell lennie rá, hogy felvegye a harcot az ellenséges felszíni és felszín alatti erőkkel (ASW hadviselés), melyhez rakétákat, torpedókat és mélytengeri aknákat használhat. Elvárás még, hogy alkalmas legyen terrorellenes és kalózellenes bevetésekre is.
Az 50 darab helikopter beszerzéséről szóló tenderre négy vállalatot hívtak meg: a francia Eurocopter-t, az olasz AgustaWestland-ot, az amerikai Bell-t és az orosz Kamov-ot. Ezek alapján valószínűleg a Ka-27 valamelyik újabb változatával, az AW101-el, az AW159 Lynx Wildcat-tel, valamint az AS565 Panther-rel találkozhatunk majd, de nem kizárt más típusok benevezése sem.