Kisebb csúszással ugyan, de végre a levegőbe emelkedett a török fejlesztésű ötödik generációs vadászbombázó, a TAI TF Kaan.
Bár 2023. év végéig ígérték, kicsit csúszott a szűzrepülése, de február 20-án végrehajtotta első repülését a török fejlesztésű, alacsony észlelhetőségű vadászbombázó az Ankara közelében lévő Akinci légibázisról. A gépet fejlesztő TAI (Turkish Aerospace Industries, törökül TUSAŞ) vezérigazgatója, Temel Kotil annyit árult el a nagy eseményről, hogy 13 percig tartott, ezalatt 230 csomós (kb 426 km/h) sebességet és 8000 láb (kb 2438 méteres) magasságot értek el, a feladat során az alap repülési jellemzőket ellenőrizték, valamint rendszerteszteket hajtottak végre.
Törökország 2010-ben határozta el, hogy saját vadászbombázót fejleszt az F-16-osok leváltására és az F-35 Lightning II kiegészítésére (bár ugye időközben az orosz haditechnikai eszközök beszerzése miatt kirakták őket az F-35 programból). A fejlesztés fő segítője a brit BAE Systems, míg a hajtómű részről is küldöldi parnerek (pl. Rolls-Royce) bevonásával fejlesztenek sajátot a Kaan számára, ám a három prototípusba és az első szériagépekbe még a General Electric F110-GE-129 erőforrások kerültek/kerülnek.
Bár elsősorban saját részre fejlesztik, a TAI elég erősen keresi az exportlehetőségeket is. A WDS2024 alatt az emírségi EDGE vállalattal írtak alá megállapodást együttműködésről, mely kapcsán közös fejlesztést is megemlítettek. A napokban felreppentek hírek ukrán érdeklődésről is, bár azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a típus még erősen fejlesztés alatt áll, az évtized vége előtt nemigen áll hadrendbe, valamint az ukránok jelen helyzetükbe „mindentis” meg akarnak vásárolni, főleg, ha más fizeti.