Bár sokáig úgy tűnt, hogy a Gripen lesz a befutó a dél-amerikai országban, Kolumbia vezetése végül a francia típus mellett tette le a voksát.
December 21-én került nyilvánosságra, hogy a kolumbiai döntéshozók úgy határoztak, hogy 16 darab Dassault Rafale vadászbombázóval váltják le a kiöregedő IAI Kfir flottát. A négy induló, a JAS-39E/F Gripen, az F-16V Fighting Falcon, a Eurofighter Typhoon, valamint a Dassault Rafale között komoly verseny volt, míg végül az ár és a szállítási határidő nyomott a legtöbbet a latban, így került ki győztesen a francia deltaszárnyú. Emellett a gallok vállalták, hogy integrálják a gép fedélzetén a Python 5 és Derby légiharc-rakétákat, valamint Spice bombacsaládot, hovatovább a kolumbiaiak hozzáférést kapnak az elektronikai harcászati adatbázis módosítására, ezzel a legvonzóbb csomagot kreálva számukra.
A második helyre a Gripen ért oda, mely bár üzemeltetési költség és üzemeltetési szempontok alapján előnyben volt, de a svéd fél nem tudta volna olyan rövi határidővel leszállítani a gépeket, mint ahogy azt a franciák vállalták (az első gépeket már 2023-ban átadják). A sokáig befutónak mondott F-16V csak a harmadik helyre ért oda, pedig az ajánlott Block 70 változat sok alrendszerben hasonlít a korszerűsített Kfirekkel, illetve az izraeli gépekhez rendelkezésre álló fegyverzetet Az utolsó a legdrágább ajánlatottal a Tranche 3-as változattal pályázó Eurofighter GmbH terméke lett (ajánlottak volna használt német Tranche 1 és 2 változatú Typhoonokat, de a szakmai követelményeket csak a Tranche 3-assal tudták teljesíteni, abból pedig nem áll rendelkezésre eladó példány).
A Kolumbiai Légierő 1989-ben 12 darab ex-izraeli Kfir C.2 típusú együléses vadászbombázót és egy TC.2 kétüléses kiképzőgépet vásárolt. 2008 februárjában további 24 darab, korábban az Izraeli Légierő által használt Kfir megrendeléséről született döntés. A gépeket átadás előtt az Israel Aerospace Industries (IAI) üzemében korszerűsítették C.10 sztenderdre, később a korábbi példányokat is „felhúzták” modernebb szintre. A közel 40 éves repülőgépek fenntartása az elmúlt években egyre drágábbá és nehezebbé vált, egyes alkatrészeket „hihetetlenül nehezen” tudtak már csak beszerezni, így úgy döntöttek, nem hosszabbítják meg a sárkányszerkezet 2023 végén lejáró üzemidejét.