A NATO Biztonsági Beruházási Program (NSIP: NATO Security Investment Programme), valamint a „Modern városok” program részeként a kecskeméti légibázist vegyes – katonai és polgári – használatú repülőtérré fejlesztik. Emiatt a pálya, valamint a hozzá kapcsolódó gurulóutak 2019 május közepétől december közepéig nem voltak alkalmasak merev szárnyú repülőgépek fogadására. Erre az időszakra a Magyar Honvédség szállító repülőgépei (1 An-26, 2 A319, 2 Falcon 7x) a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, a Gripenek pedig MH Pápa Bázisrepülőterére települtek át és onnan hajtották végre feladataikat.
A december közepére megújult a pálya, a fénytechnikai eszközök, az üzemi területek és a támogató infrastruktúra is. Megtörtént a burkolati hibák kijavítása, a szilárd burkolatú patkák kiépítése, az aszfaltozott gurulóutak felújítása, 8000 méter hosszú szakaszon pedig felújításra került a külső kerítés. Az egyik legkorszerűbb meteorológiai radar (Leonardo METEOR 60DX) telepítése révén a szakemberek pontosabb előrejelzéseket képesek biztosítani a repülési feladatokhoz. Ezek mind hozzájárulnak a repülésbiztonsági kockázatok csökkentéséhez. Megtörtént az ASR (közelkörzeti) lokátor áttelepítése is.
A felsorolt munkák elkészülése tette lehetővé hogy a repülőgépek december 17-től megkezdjék a visszatelepülést a kecskeméti bázisra. Kedden délelőtt 11 Gripen költözött haza Pápáról.
A gépeket a földi kiszolgáló személyzettel együtt Kilián Nándor, a HM Parancsnokságának légierő haderőnem szemlélője és Ugrik Csaba dandártábornok, bázisparancsnok fogadta.
Az üdvözlés után a földi kiszolgáló személyzet azonnal hozzákezdett a repülés után feladatok elvégzéséhez.
A Gripenek 2019 december 17-től újra a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázisról látják el Magyarország légterének védelmét.
A hiányzó három Gripen közül egy (34) kedden délután érkezett meg Pápáról Kecskemétre, két gép (33, 39) pedig épp nagyjavításon van Svédországban. Karácsonyig a szállítógépek is hazaköltöztek.
Az elfogadott „Átfogó Infrastrukturális Fejlesztési Terv” alapján a bázison a felújítási munka tovább folytatódik. A következő 3 évben további, az alaprendeltetésből adódó feladatok végrehajtását támogatni képes létesítmények kivitelezése is megvalósul.
A bázis 44-es út felőli részén az 1/A zóna bővítése befejezéséhez közeledik. Itt lesz majd lehetőség a szállító repülőgépek elhelyezésére, jégtelenítésére. Az M és J állóhelyeken létsülő térvilágítás lehetővé teszi majd az éjszakai kiszolgálási feladatok biztonságosabb végrehajtását.
A repülőtér folyamatosan fejlődik hogy megfeleljen a NATO és a nemzetközi polgári repülés támasztotta követelményrendszernek, ami megteremti az alapját annak, hogy a repülőtér a jövőben közös katonai-polgári felhasználásúvá váljon.