A Norvég Királyi Haditengerészet jelenleg 6 db korvett besorolású járőrhajót tart hadrendben, melyek mindegyike a Skjold hajóosztályba tartozik. A magyarra fordítva pajzsot jelentő Skjold hajók kialakításuk révén is igencsak jó képességekkel bírnak kategóriájukban. Kompozit anyagokból kialakított légpárnával is ellátott katamaránokról van szó, melyek kitűnő tengerjáró képességgel bírnak, illetve megsüvegelendő sebesség elérésre is képesek – ez abszolút ideális, teljesen nyugodt vízfelszín esetén 60+ csomós / 110 km/h sebességet jelent. A tengerfelszín hullámosságán alapuló, 10 fokozatos sea state skálán ez a 0-1 szinteteket jelenti, de a jóval durvább helyzet, a 2,5 – 4 méter közti hullámmagasságot jelentő sea state 5 esetén is képesek lehetnek még akár a 25 csomós sebességre is.
A Skojd korvetteket legyártott hajógyár lenti videóján 0:35-tól látható miként lesz a légpárnás üzem bekapcsolásával 2,3 méteres merülésből 0,9 méter:
A hajók tervezésekor kiemelt szempont volt a csökkentett észlelhetőség, ezzel összhangban az akkoriban bevett gyakorlattal ellentétben a radarabszorbens felületet nem utólag lehet felapplikálni a hajótestre, hanem az eleve részét képezi annak, így jelentős súlytöbbletet sikerült megtakarítani. A radarkereszmetszet további csökkentése érdekében az ajtók, a létrák, de még az ablakok élei is bele lettek süllyesztve a felületbe. Az elsődleges csapásmérő fegyverzetet jelentő, hazai fejlesztésű Naval Strike Missile 2-2 indítója és ezáltal összesen 8 NSM pedig a tatnál van a hajótestbe süllyesztve, onnan nyílnak fel indítás esetén.