Mindegy, hogy szárazföldi, vagy vízen úszó „reptéren” kell landolni előfordulhat olyan eset, hogy a normál fékezési megoldások nem jönnek számításba. Ilyenkor jöhet vészmegoldásként képbe például a fékezőháló, avagy a „majomháló”, ha van telepítve. Problémával érkező gép ilyen formában történő megállítása ritka feladat, különösen repülőgép-hordozón, de ettől még napjaink aktív hordozóinak egy jelentős részén – konkrétan az amerikai és francia hordozókon – is megtalálható ezen rendszer.
Mint a fotókon látható is, a Nimitz osztályú repülőgép-hordozók esetében a fékezőháló kifeszítését lehetővé tevő oszlopok a fékezőkábelek szomszédságában lettek a fedélzetbe építve. Onnan nyithatóak és a gyakorlott legénység által pár perc alatt kifeszíthető háló is ott csatlakoztatható a normál esetben a fékezőkábeleket működtető rendszerhez.
Az alábbi videó 1997-ben készült és az első alkalom volt, hogy egy F/A-18-ast kellett megfognia a rendszernek: a nem nyíló orrfutóval és kritikusan alacsony üzemanyag mennyiséggel landoló gép fékezőhálós elkapása szerencsésen végződött.