A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Harpia névvel fut a lengyel MiG-29 és Szu-22 repülőgépek váltótípus-kiválasztása. Az új gép első példányainak 2020-től kell szolgálatba állnia. A győzelemért versenyben van a Boeing (F-15 vagy F/A-18E/F), a Lockheed Martin (F-16 vagy F-35), a Leonardo (Eurofighter Typhoon) és a Saab AB (Gripen E).
—
Lengyelország érvényesítette 4 gépes opcióját, így további gépekkel bővül az M-346 Master flotta. 2016 óta 12 kiképzőgépet vettek át, így összesen 16 példány áll majd szolgálatba. A szerződés részeként a Leonardo a már átadott gépek fedélzeti barát-ellenség-felismerő rendszert NATO STANAG 4193 Edition 3 IFF szintre.
—
Franciaország 3 további Airbus A330 MRTT többfeladatú tankert rendelt. Ezzel végleg megrendelésre került a tervezett 12 gépes flotta.
—
A német hadsereg (Bundeswehr) 7 darab Airbus H145 LUH SAR (Light Utility Helicopter Search and Rescue) helikoptert rendelt kutató-mentő feladatkörbe a Bell UH-1D flotta leváltására. A gépek átadása 2020-ban várható. Az üzelet részeként az Airbus logisztikai támogatást is nyújt.
A vizsgálat megállapította, hogy a 2017-ben Maliban lezuhant Tiger harci helkopter balesetét az Airbus műszaki személyzetének hibája okozta. Még egy németországi karbantartás során a főrotor beszabályzása során vétettek, ez okozta azt a folyamatot, melynek végén a gép irányíthatatlanul a földnek csapódott.
—
Az Indiai Légierő készül a Dassault Rafale vadászbombázók érkezésére, a következő hónapokban teljesen új burkolatot kap a Hasimara bázis futópályája és új, nagyméretű hangárokat építenek a Szu-30MKI és francia típus számára. A támaszpont szolgál majd otthonul a 2. Rafale századnak.
—
Írország RBS 70 BOLIDE hordozható légvédelmi rendszert rendelt a Saabtól. Darabszámot egyelőre nem közöltek.
—
Az orosz védelmi minisztérium átvehette a 100. sorozatgyártású Szu-35-öst.
—
A Sikorsky és a Boeing közös fejlesztése, az SB-1 helikopter első felszállása késik, legalább 2-3 hetet, így idén már biztosan nem kerül rá sor.
December 3-án a flotta E-2D légtér-ellenőrzőit repülő hajózók megkapták az AR-minősítést, azaz végezhetnek a típussal légi-utántöltést.
—
Befejezték a kutatást és eltűntnek minősítették azt az 5 hajózót, akiket a KC-130 és Hornet december 6-i összeütközése óta keresnek.
—
Az USAF vizsgálja annak lehetőségét, hogy újraindítsák a C-17-es 2015-ben leállított gyártósorát. A légierő bővítése során további 1 szóllítószázadra lenne szükség, de felmerült annak is a lehetősége, hogy két C-130-as századot C-17-esre cserélnének, így legalább 3 századnyi gép gyártására lenne szükség, és akkor még nem számoltuk azon öregebb Globemaster III-asok pótlását, melyek kivonását 2012-ben kezdték meg.