|

A PCU Michael Monsoor érkezése honi kikötőjébe

A hamarosan hadrendbe álló DDG 1001 első érkezése honi kikötőjébe. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman Apprentice Nicholas Huynh,

December 7-én első alkalommal érkezett meg honi kikötőjébe, San Diego  hadikikötőjébe a Zumwalt osztályú rombolók második példánya, a DDG 1001 Michael Monsoor. A posztumusz Medal of Honor kitüntetett Michael A. Monsoor nevét viselő romboló még az aktív állományba vétel előtt álló hadihajók PCU (Pre-Commissioning Unit) előtagját viseli, ünnepélyes hadrendbe állítása 2019. január 26-ra van kitűzve. Onnan viselheti majd az Egyesült Államok hadrendben álló hadihajóit jelölő USS előtagot. A formális hadrenbe állítási ceremónia helyszíne a San Diego-i hadikikötővel szemközti Coronado lesz.

A DDG 1001 november 9-én intett búcsút Maine államnak és a Bath Iron Works-nek. U.S. Navy photo,

Panama felé hajózva kötelékbe állt a Royal Navy új repülőgép-hordozójával, az Egyesült Államokban vendégeskedő HMS Queen Elizabeth-tel. U.S. Navy photo,

Fish call – az úton adott időpontban egy kis horgászás is engedélyezve lett. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 1st Class John Philip Wagner Jr.,

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    A kérdést sem értem. Meg lehetne, ha akarnák. De nem úgy tervezték a hajót. Ennyi. Sok feladatot meg lehet oldani egyetlen kisebb hajóval is. A kérdés az, hogy milyen szintű képességet teszel rá.

    A Gorskov fregattot linkelem nem túl rég. linkeltem.
    https://forum.htka.hu/threads/orosz-hadiflotta.1471/page-47#post-622497

    Szóval a kérdés az, hogy oké, hogy van pl. SAM a hajón, de mit vársz el?

    • Régi egycsatornás Sea Sparrow toronyot?
    • Vagy több célcsatornás rendszer, pl. AEGIS?
    • Vagy több célcsatornás, de kisebb HMZ-z rendszer, mint pl. a Tor-M1?
    • Vagy a kettő között, a Buk-M1 vagy a Stihl-1?
    ASW terén mit akarsz?
    • Helipad?
    • Helipad és hangár?
    • Helipad és hangár és vontatott szonár?
    Akkor a fentiekből összelegózott hajó mit tudjon? Lásd a HT Összefoglaló. Hiába 12 ezer tonnás a Arleigh Burke osztály, mint olyan, ami mindet tudja.
    A Gorkov fregatt all around, csak ott a hangárról mondtak le és közepes hatótávolságú SAM van nagy helyett, de van vontatott szonár.

    A Zumwalt osztály egész egyszerűen szarul van balanszolva és az alapcélja is ökörség az én szememben.

    Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az USA-ba is van korrupció nem csak az Oroszoknál :) Bár mostanában nagyon divatos az Oroszokat szídni és lenézni.
    Az Amerikaiak azért igyekeznek foglalkoztatni a gyáraikat. Odafigyelnek hogy mindenkinek jusson megrendelés. Vagy a gyártók fizetnek a megrendelésekért??? :)
  • pitta911
    Köszönöm a választ. Akkor ezek szerint az USA-ba is van korrupció nem csak az Oroszoknál :) Bár mostanában nagyon divatos az Oroszokat szídni és lenézni.
    Az Amerikaiak azért igyekeznek foglalkoztatni a gyáraikat. Odafigyelnek hogy mindenkinek jusson megrendelés. Vagy a gyártók fizetnek a megrendelésekért??? :)
    Nem egészen erről van szó.

    Ha a megrendelő hülyeséget kér, akkor az ipar az szállítja le. Az amerikai ipar is tudna Gorskov szerű XXI. századi OHP osztály kérni. De ha nem ezt kérte a US Navy, akkor nem azt gyártják...
    Ha Indepencede és a másikat kérte a US Navy, akkor azt kapja.

    A US Navy saját maga sorvasztotta el az OHP osztályt is. Az RAN meg Adelaide osztály néven használja azokat korszerűsítve. Van rajta kis VLS, ugyanúgy van ASW képessége.
  • molnibalage
    Nem egészen erről van szó.

    Ha a megrendelő hülyeséget kér, akkor az ipar az szállítja le. Az amerikai ipar is tudna Gorskov szerű XXI. századi OHP osztály kérni. De ha nem ezt kérte a US Navy, akkor nem azt gyártják...
    Ha Indepencede és a másikat kérte a US Navy, akkor azt kapja.

    A US Navy saját maga sorvasztotta el az OHP osztályt is. Az RAN meg Adelaide osztály néven használja azokat korszerűsítve. Van rajta kis VLS, ugyanúgy van ASW képessége.
    Ausztrália is selejtezte már, valahol volt hír hogy tavalyi évben eladták az utolsó kettőt Dél-Amerikába.
  • angelsoul
    Navy may arm new destroyer with conventional missile able to hit anywhere on Earth in an hour

    https://www.foxnews.com/tech/navy-m...sile-able-to-hit-anywhere-on-earth-in-an-hour
    Úgy baromság az ötlet, ahogy van. Ha mindenhova elér a világon egy óra alatt, akkor mi a frásznak tegye hajóra az ember és bonyolítsa az életét? Ez lényegében egy ICBM nuki nélkül. Az egyetlen értelme, hogy még hamarabb odaér. De szerintem maga az alapelv is baromság, elég sokszor kifejtettem, hogy miért.
  • molnibalage
    Úgy baromság az ötlet, ahogy van. Ha mindenhova elér a világon egy óra alatt, akkor mi a frásznak tegye hajóra az ember és bonyolítsa az életét? Ez lényegében egy ICBM nuki nélkül. Az egyetlen értelme, hogy még hamarabb odaér. De szerintem maga az alapelv is baromság, elég sokszor kifejtettem, hogy miért.
    Valamit csak kell nekik kezdeni azokkal a rohadt drága, de majdnem fegyverzet nélküli hajókkal! Karibi körutaztatással az életbe nem jönne vissza az ára ... :D:p
  • emel
    Valamit csak kell nekik kezdeni azokkal a rohadt drága, de majdnem fegyverzet nélküli hajókkal! Karibi körutaztatással az életbe nem jönne vissza az ára ... :D:p
    Tegyenek bele egy rakás VLS-t és csá meg akkor rakéta póthajtásos 155 mm-es lövget és csá.
  • molnibalage
    Tegyenek bele egy rakás VLS-t és csá meg akkor rakéta póthajtásos 155 mm-es lövget és csá.
    Állítólag nagyon sok rendszere nem kompatibilis a többi hajóval így hiába a sok VLS nem tudod integrálni egy hordozócsoportba.
  • aquarell
    Szivesen látnák egy kis filmet, hogyan viselkedik ez a testkialakitâs egy komoly viharban. Csak kivâncsisâgból.
    A makett tesztek számítanak?

  • aquarell
    Szivesen látnák egy kis filmet, hogyan viselkedik ez a testkialakitâs egy komoly viharban. Csak kivâncsisâgból.
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
  • gacsat
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
    Ez erdekes info, nem gondoltam volna, hogy ilyen kompromisszumokat is bevallalnak. Amugy ez miert alakult igy, hogy kisebb celpont legyen, vagy rossz sulyeloszlas agyuk miatt, vagy feszitett tervezesi-, epitesi tempo stb.?
  • gacsat
    A világ vezető hadihajóinak néha pocsék volt a tengerállósága. Némelyiket polgári hajóként ki sem engedtek volna a kikötőből.
    A Mary Rosetól kezdve a Vasán át a Nelsonig.
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
  • molnibalage
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
    Az all or nothing hajókra szokták mondani mert a fedélzeti páncél magasan van ráadásul nehéz is de valóban nem volt rosszabb mint bármelyik korabeli hajónak.
  • yangwenli
    Ez erdekes info, nem gondoltam volna, hogy ilyen kompromisszumokat is bevallalnak. Amugy ez miert alakult igy, hogy kisebb celpont legyen, vagy rossz sulyeloszlas agyuk miatt, vagy feszitett tervezesi-, epitesi tempo stb.?
    Soxor meglepően rossz konstrukciók kerültek hadrendbe. Volt olyan XIX századi páncélos hajó, amelyiknek a fedélzete fél méterrel volt a vízszint felett, holott sorhajónak szánták. A Monitor ugye partvédelmi páncélos volt. Volt amelyik össze-vissza csavarodott, és 130 t merevítést kellett utólag belevarrni. A Nelsont meg építés közben érte a Washingtoni Szerződés, És egyszerűen lehagyták a hátsó lövegtornyot a hajófart meg megrövidítették. Ettől persze úgy elromlott az iránytartása, hogy nem lehetett vele egyenesen menni, se rendesen célozni. A Bismarckot lövető tengernagy így fakadt ki: előbb találnám el, ha hozzávágnám a távcsövemet!
    A páncélosok meg mindig a határon egyensúlyoztak. Mindig túlsúlyosak lettek.
  • gacsat
    Ettől persze úgy elromlott az iránytartása, hogy nem lehetett vele egyenesen menni, se rendesen célozni.
    Forrás...?
    Itt van a Nelsonról egy hosszabb szösszenet. Magyarul.
    http://www.mediafire.com/folder/712jt3pqzu28z/Zoli_Hajoi


    A Bismarckot lövető tengernagy így fakadt ki: előbb találnám el, ha hozzávágnám a távcsövemet!
    Itt simán elferdítettél egy kijelentést. A britek nagy távolságon olyan pontatlanul lőttek és annyira nem akart elsüllyedni a B, hogy ez a teljes RN teljesítményének szólt. Nem Rhodney-nak.

    A páncélosok meg mindig a határon egyensúlyoztak. Mindig túlsúlyosak lettek.
    Ez is egy buta általánosító komment. Akkor hogyan lehetséges, hogy pl. a Biscmark elérte a tervezett sebességet és a Scharhorst meg a világ leggyorsabb csatahajó (szerűsége) volt...? Ok, kb. félúton volt brutálerős csatahajók és a csatacirkálók között. Összevissza hívja mindennek a szakirodalom.
  • molnibalage
    Erre azért kérnék forrást. Mert Zoli elég hosszan írt a Nelson osztályról és szó nem volt pocsék tengerállóságról.
    A wiki gyenge manöverezökèpességröl ir. A hajótipusnak a wiki szerint ezen túlmenöen egy sor konstrukciós hibâja is volt.
  • aquarell
    A wiki gyenge manöverezökèpességröl ir. A hajótipusnak a wiki szerint ezen túlmenöen egy sor konstrukciós hibâja is volt.
    Minden eszköznek van konstrukciós hibája.
    A világ nem látott még olyat, hogy egy komplex fegyverrendszer hibamentes legyen.
  • Az amerikai haditengerészet arra készül, hogy "felülvizsgálatra" küldje a Zumwalt osztály lopakodó rombolóit: nem elégedettek a radarokkal


    [​IMG]

    Bejelentették,hogy az amerikai parancsnokság készen áll a legújabb Zumwalt-osztályú rombolók "felülvizsgálatra" küldésére.

    Az amerikai sajtó beszámolóiban ezeket a rombolókat ismét problematikusnak nevezték, mivel felfedték a fedélzeti rendszerek "elégtelen jellemzőit", amelyek szükségesek a modern harci feladatok végrehajtásához. Többek között a Raytheon AN / SPY-3 radarokkal kapcsolatos problémákat nevezik meg.

    Kiderült,hogy az amerikai haditengerészet három lopakodó rombolójánál a radarok cseréjének lehetőségét vizsgálja. Megvizsgáljuk azokat a radarokat is, amelyek helyettesíthetik őket.

    Vannak információk, amelyek szerint ugyanazon cég - a Raytheon - radarjai lehetnek azok amelyekre lecserélik a jelenlegi radarokat,ezek hasonlóak a jelenleg felszerelt radarokhoz de azoktól eltérő paraméterekkel és jellemzőkkel rendelkeznek. Ennek a technikának a nómenklatúráját az EASR (Enterprise Air Surveillance Radar) jelöli. Hasonló radarokat terveznek felszerelni a Ford osztály legújabb (ígéretes) repülőgép-hordozóira, valamint a korábban FFG (X) néven ismert Constellation osztályú fregattokra is.

    Maga Raytheon azt mondja, hogy ezek erősebb radarok, amelyek kibővíthetik a Zumwalt rombolók képességeit.

    A bejegyzésből:

    A projekt számára elkülönített pénzeszközök csökkenése miatt a rombolók több éven át jelentősen meggyengültek funkcionalitásukban.

    A Zumwalt osztályú lopakodó rombolók radarjainak pótlásáról annak további finanszírozásról a közeljövőben döntenek.

    Az első romboló - az USS Zumwalt - már rendelkezik egy Raytheon AN / SPY-3 radarral, és ebbe az osztályba tartozó második és harmadik hajó (az USS Michael Monsoor és az USS Lyndon B. Johnson) "építés alatt vagy felszerelés alatt áll".

    [​IMG]

    Az eredetileg kifejlesztett Zumwalt osztályú rombolóknak kettős hatótávolságú radarral (DBR) kellett volna rendelkezniük. Ennek két különálló radarrendszert kellett összekapcsolnia, az AN / SPY-3, X-band AFAR és a Lockheed Martin berendezéseit - AN / SPY-4 (S-band radar). Légi- és rakétavédelmi forgatókönyv szerint az volt az elképzelés, hogy AN / SPY-3-t használnák a pontos célkövetésre a fegyverek célzására és a támadásra, míg az AN / SPY-4-t hosszú távú keresésre, nyomkövetésre,és a ballisztikus rakéták felderítésére használták volna.

    Ezt követően azonban úgy döntöttek, hogy felhagynak az ilyen párosított felhasználással az Egyesült Államokban, valamint lemondtak magukról az AN / SPY-4 radarokról is. Most mégis úgy döntöttek, hogy egy AN / SPY-3 nem biztosítja a szükséges tulajdonságokat.

    Az AN SPY-6V radar, amely a Zumwalt rombolókra kerülhet



    Ugyanakkor az Egyesült Államok kormányzata kérdéseket tesz fel azzal kapcsolatban,hogy miért nem volt lehetséges azonnal kielemezni az AN / SPY-3 radarok jellemzőit, hogy még a beszerelésük előtt kiderüljön "jellemzőik elégtelensége a modern harci feladatok végrehajtásához".

Ugrás a fórum topichoz