A kínai Zhuhai haditechnikai kiállítást nyomon követő olvasók előtt nem ismeretlen a típus, az alapul szolgáló minden időjárási viszonyok közepett bevethető, többfeladatú Z-10K rendszeresítésével számos pozitív változás figyelhető meg az export piacra szánt változaton.
Az AVIC helikopterekért felelős részlege, a CAIC (Changhe Aircraft Industries Corporation) a 2017-es Párizs Air Show-n mutatta be a Z-10ME prototípusát, a Z-10ME001 számú sorozatgyártásra érett példány már 2018. szeptemberében a levegőbe emelkedett.
Az aktív szolgálatban lévő Z-10K-hoz képest számos újítás figyelhető meg az új változaton, első körben megemlítve a hazai fejlesztésű rakéta indításra figyelmeztető rendszert (MAWS) és a radar besugárzásjelzőt (RWR). A programozható védelmi eszköz képes automatikus ellentevékenység indítására a törzs két oldalán elhelyezett 6×4 töltetet tartalmazó indítóegységből.
A Z-10K-hoz képest további eltérés a hajtómű fúvókák felfelé történő eltérítése, mely az infravörös kisugárzást hivatott csökkenteni. A hajtóműveket szűrővel látták el (IPS – inlet particle separators), hogy megakadályozzák a homok, por és a hajtómű érzékeny részeire veszélyt jelentő szennyeződések égéstérbe jutását, növelve ezzel annak élettartamát és megőrizve teljesítményét.
A kiállítás keretében nem mulasztották el megemlíteni, hogy a helikopter a könnyű, de erős grafén alapú páncéllemezekkel ellátható, ami a kiállított példányon is megfigyelhető volt a MAWS érzékelők körül, valamint a törzs oldalán a pilótafülke alatt.
(További, jó minőségű képek a Z-10ME-ről a kapcsolódó fórumban találhatóak.)