|

Megsérült egy F-35C

Légi-utántöltés közben megsérült a US Navy egyik F-35C Lightning II típusú vadászbombázója.

A USS Abraham Lincoln (CVN-72) repülőgép-hordozó fedélzetén állomásozó VFA-125 egység kötelékébe tartozó F-35C augusztus 22-én légi üzemanyagfelvételt végzett egy tanker feladatkörű F/A-18F Super Hornet vadászbombázóból, ám a csatlakozás során a kosár leszakadt a tankolócsőről és a Lightning II hajtóművébe került. A történteket követően mindkét gép sikeresen hazatért, az F-35C a Lincolnra, míg a Super Hornet az Oceana támaszpontra.

Fotó: Dane Wiedmann, U.S. Navy ,

Ez volt az első A-osztályú repülőeseménye (legalább 2 millió dolláros kár, vagy halálos baleset) az F-35C-nek, mivel egy új F135-ös hajtómű körülbelül 14 millió dolárba kerül.

A Super Hornet esetében csak C-osztályú besorolást kapott az eset: a gépre függesztett külső utántöltő-rendszert ért kárt 50-500 000 USD közötti összegre teszik.

Az eset egyébként az F-35C kezdeti bevethetőségét (IOC) megelőző tesztsorozat során történt. Az IOC-t 2019 februárjára tervezik elérni.

Fórum hozzászólások

  • jani22
    Biztos, mint pilóta próbálta megmenteni a gépet. R.I.P.

    https://defence-blog.com/news/pilot-died-in-su-27-fighter-jet-crash-in-ukraine.html
    A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).

    [​IMG]
  • nyugger
    A lezuhant kék 55-ös oldalszámú Szu-27P 1987-ben készült (gyári száma: 36911021308) és 2015-16 során esett át nagyjavításon a zaporozsjei MiGremont üzemében. A gép pilótája a 43 éves Alekszander V. Fomenko volt, aki idén mindössze 45 órát repült (összesen 482 repült órával rendelkezett).

    [​IMG]
    De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
  • dudi
    De valami 25 év alatt repült összesen 482 órát..
    Igen 92-től volt a légierő állományában ahol először L-39-el kezdte, majd onnan jutott el a MiG-29-n keresztül a Szu-27-ig. A lezuhant Szu-27P '87-es átadásával amúgy az egyik legfiatalabb példány volt az ukránoknál, mely összesen 824 repülés során 479 órát töltött a levegőben, szóval ez a gép sem volt intenzív használatnak kitéve.


  • Oroszországban kemény landolása volt ma kora reggel egy Mi-8t helikopternek 22 olajmunkással és 3 fős személyzettel a fedélzetén.
    Az öt sérültből kettő életveszélyes állapotban van.
  • Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
    A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
    A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.
  • Allesmor Obranna
    Nekem úgy fest, hogy a gép a leszálláshoz való bejövetelnél kis sebességgel, igen lapos szögben verődött a földnek. Mivel a kis sebesség miatt nagyob állásszögön volt, valószínű kinti helyzetű futókkal, először a svanc ért le, majd az orrész vágodott a földnek, ami a kabinnál az ülés mögötti vonalban ketté is tört. Ezzel megölve a pilótát.
    A képeket nézve azonban nem csak itt tört meg a sárkény, hanem a hajtóművek előtt is, mivel azok tömege a farokrészt lehúzta. Ha megnézzük a roncsot, láthatjuk, hogy a függőleges vezérsíkoknál a törzs az ég felé áll, de előttük a gerinc és a szárnyak meg a föld felé.
    A gép majdnem lapjával vágódott a földnek, de a hajtóművek értek le elsőnek, majd a katapultülés mögötti sík (az orrfutó vonala, tehát kint lehetett a futómű) másodiknak, így tört kétfelé a gerinc mögött a törzs és háromfelé (az 55-ös oldalszám mögött is van egy törés) az orr szekció.

    hasra teszi több esélyes lenne?
  • luperator


    Bár az ok egyelőre nem ismert, azt valószínűsítik, hogy a pilóta nem volt tisztában a magassággal.
    Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
  • molnibalage
    Tök durva, hogy így lezuhanva mintha valami MiG-31 MiG-23 keverék lenne a gép.
    Azért mert a kabin előtt az orrkúp egyenes lett, mint a MiG-23-asé (a kúpok kontúrja amúgy hasonló), míg az orrhoz képest a függőleges vezérsíkok belépőélének nyilazása lett a MiG-31-eséhez hasonló.
  • zolkas
    hasra teszi több esélyes lenne?
    Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
    Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

    Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.
  • Allesmor Obranna
    Nem ismerem a körülményeket, de könnyen lehet, hogy a szerencsétlenül járt hajózónak is váratlan volt a földnek verődés, talán a látási viszonyok miatt. Azaz, ő lehet, hogy jóhiszeműen, mit sem sejtve vezette a gépet a földnek.
    Légibemutatókon, a nagy állásszöggel földnek csapódások, az ebbe a helyzetbe könnyűszerrel hozható típusoknál (F/A-18, Mirage 2000, Szu-27-es család) általában valami elszámított függőleges manőver alján, nagy állásszögön, de nagy merülési sebességgel, forszírozottabb hajtómű rezsimeken történnek.

    Itt szerintem a laza talaj a leszállni készülő gépet a futóinál fogva "helyben" (látszik, hogy valamennyit szántott a gép és különös, de mintha a hajtóművei a roncs előtt lennének a réten?) megfogta és megtörte.


    nekem a kerozin tűz hiányzik még
    vagy már állt a hajtómű, mintha nem lett volna benne kerozin.
  • arbalest
    Passz, meglepődnék, ha megtalálnák.
    A Stephen Barlay féle Légi katasztrófák könyv említ egy esetet még 1990 előtt bőven, ahol egy gépről leesett egy darab. Rádióztak, hogy hol, mekkora sebességgel, magasságon és iránynál történt. Már azelőtt megtalálták a darabot a keresők, mielőtt a célállomáson leszállt vonla a gép.

Ugrás a fórum topichoz