Vészhelyzetet jelentett és kényszerleszállást hajtott végre az Eglin támaszponton az USAF egyik Lockheed Martin F-35A Lightning II típusú ötödik generációs vadászbombázója.
Augusztus 22-én két F-35A Lightning II tartott volna a Thunder Over Michigan (Villám Michigan felett) elnevezésű repülőnapra a michigani Ypsilanti városába, annak Willow Run repülőterére, amikor az egyik gép felszállást követően vészhelyzetet jelentett és 12 óra 50 perckor sikeres kényszerleszállást hajtott végre az Eglin támaszponton. A gép leszállást követően elhagyta a pályát, majd álló helyzetben becsuklott az orrfutója és orra bukott. Az esetet következtében személyi sérülés nem történt, a gépet ért anyagi kárt egyelőre nem közölték, de az orr alatti elektro-optikai képalkotó és célmegjelölő rendszer (EOTS) minden bizonnyal megrongálódott.
Az eddig legyártott több mint 310 darab F-35-ös eddig több mint 150.000 repült órát teljesített, mely során egyetlen egy gép sem zuhant le, ami példátlan a katonai gépek történelmében. Eddig a mostanin kívül három gépsérüléssel járó eset történt.
2014 júniusában felszállás közben a hajtómű kisnyomású kompresszorának harmadik fokozatának forgórészébő darabok váltak le, melyek a hajtóműburkolatot átszakítva sérülést és tüzet okoztak az integráltankban és a hidraulika rendszerben. Az esetet követően rövid ideig repülési tilalom sújtotta a típust, majd a kivizsgálást követően a Pratt&Whitney módosított a hajtóművön.
A következő komolyabb eset 2016 szeptemberében az idahoi Mountain Home támaszponton, amikor hajtóműindítás közben az erős hátszél el nem égett kerozint fújt a géptestre, mely ennek köszönhetően az kigyulladt és súlyosan megrongálódott. Az eset kivizsgálásáról Kővári László írt, mely itt olvasható.
Alig egy hónappal később az USMC egyik F-35B-je gyulladt ki repülés közben és hajtott végre kényszerleszállást a Beaufort támaszponton. A gép annyira megsérült az esetben, hogy az állapotfelmérést követően a haderő vezetése 2018-ban a javítás helyett a kivonása mellett döntött.