|

Lezuhant egy román MiG-21 – FRISSÍTVE #1

Repülőbemutató közben balesetet szenvedett a Román Légierő egyik MiG-21 LanceR típusú elfogóvadásza.

Július 7-én szombaton a 86. számú Fetesti bázison (Calarasi megyében, Borcea mellett) tartott nyílt nap keretében tartott légibemutató közben lezuhant és megsemmisült a Román Légierő egyik MiG-21 LanceR típusú repülőgépe. Az első hírek szerint a pilóta sikeresen katapultált, állapotáról egyelőre nincs információ.

Forrás: Facebook ,

Forrás: Facebook ,

Forrás: Facebook ,

Frissítés #1 – 2018. 07. 07. 15:10

A helyi híradások szerint a 36 éves román nemzetiségű Florin Rotaru őrnagy életét vesztette katapultálás vagy az azt követő földet érés során. Bár a gép a támaszponton kívül csapódott a földnek, a bázist evakuálták és természetesen a repülési program is törlésre került.

Forrás: Facebook ,

Fórum hozzászólások

  • megazez
    Hogy tud elfogyni az üzemanyag?
    Csak elsődleges verzió szerint .Szerintem valami meghibásodott, tehát müszaki hiba okozta a balesetet
  • Terminator
    Majd kivizsgálják és kiderül. Vagy ezeket is leállítják, mint a lengyeleket.
    Ha jol tudom van megallapodas a csehekkel kozos legterrol. Jo penzert lehet elvallalnak. :)
  • boki
    Friss!
    Az esti órákban gyakorló repülés közben letuhant a szlovák légierő egyik MiG-29 vadászgépe Aranyosmarót(Zlaté Moravce) közelében. A pilóta katapultált, A helyszínre tart a szlovák VM is.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Mint a vizsgálat eredményéből kiderült az indiaiak saját maguk lőtték le Mi-17 helikopterüket Kasmírban 2019. február 27-én. A katasztrófában 7 személy meghalt(6 indiai katona)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • https://m.origo.hu/tudomany/2019100...nehezbombazo-setarepulesre-vitt-utasokat.html
    "2019. október 2-án a második világháború egyik leghíresebb és repülőképesként fennmaradt Boeing B-17 típusú négymotoros nehézbombázója sétarepülésre indult a Bradley Nemzetközi Repülőtér betonjáról. A felszállás után a személyzet műszaki problémát észlelt, ezért úgy döntött, félbeszakítja a programot, és visszatér a repülőtérre. A leszállási manőver közben azonban a gép a földnek csapódott, és kigyulladt. A Boeing B-17, a legendás „Flying Fortress" vagyis a „repülőerőd" az egyik legnagyobb számban gyártott amerikai bombázógép volt, amely a második világháború csaknem valamennyi hadszínterén bevetésre került."
  • Érdekes történet egy tavalyi Szaud-Arábiai baleset kapcsán.

    [​IMG]
    AH-6i​

    Tömören: Szaud-Arábia vásárolt egy csomó Boeing AH-6i (a jól ismert Little Bird legújabb változata) helikoptert, és az ilyenkor szokott módon a kiképzés is a csomag része volt. Viszont Szaud-Arábia több pilótát akart kiképezni és nagyobb ütemben, mint a Boeing-al aláírt szerződésben szerepelt, ráadásul a kiképzés (mivel az AH-6i-ket már leszállították) Szaud-Arábiában zajlott teljes egészében. A Szaudiak ekkor az Egyesült Államok hadseregéhez fordultak, hogy biztosítsanak egy tapasztalt oktatópilótát. Ő volt CW4 Paul J. Reidy (a CW4 a Chief Warrant officer four, vagyis nagyjából Főtörzszászlósnak felel meg). Reidy cirka 4000 repült órával rendelkezett, ennek oroszlánrészét AH-64 Apache helikopterekkel. Egyhajtóműves helikopterrel szinte csak a kiképzésekor repült, így nem volt ideális jelölt, ráadásul az AH-6i nem volt az US ARMY-nál rendszeresítve, így Reidy is csak Szaud-Arábiában kapott rá átképzést. Amely meglehetősen kapkodós volt, és maga is tisztában volt vele, hogy vannak gondok, például jelezte, hogy az AH-6i irányítása több téren ellentétes azzal, ahogy ösztönösen reagálna a pilóta. Már volt komolyabb problémája is, mikor egy nap kétszer is hagyta, hogy egy tanulója túl magas fordulatszámon pörgesse a főrotort - ennek vizsgálatánál megjegyezte két pilóta, hogy könnyű az AH-6i esetében ezt elérni, és idő kell ahhoz, amíg valaki ráérez hol vannak a határok. Ahhoz, hogy Reidy kiképzőként dolgozhasson, minimum 250 repült órával kellett volna rendelkeznie az adott típussal. 2018 szeptember 6-án mindössze 75 órája volt...

    [​IMG]
    Reidy és Apache helije​

    Ezen a napon egy újonc pilótával, aki még 10 repült órával sem bírt, éppen az autorotációs (hajtómű nélküli) leszállást gyakorolták, először Reidy mutatta be a műveletet, majd a tanuló, akinek az első két alkalommal ez nagyszerűen ment, ám a harmadik gyakorlatnál a tolóerő-szabályzót (a helyes művelettől eltérően) nem állította 400 láb magasságnál IDLE (üresjárat)-ból FLY (repülés) üzemmódba, az oktató pedig későn vette észre ezt a hibát, és csak közvetlenül a földet érés előtt állította vissza, miközben a tanuló teljes fordulatszámra pörgette a hajtóművet. Ez csak súlyosabbá tette helyzetet: a faroktartót elérte a főrotor, gyakorlatilag levágva azt, értelemszerűen levágva a farokrotort is, a teljes fordulatszámra felpörgő főrotor reakcióereje pedig vad pörgésbe hozta a gép testét. Reidy meghalt, tanulója súlyos sérülésekkel, de túlélte a balesetet.

    A baleset vizsgálatának után Reidy felesége végül közvéleményhez fordult, kikelve azon, hogy az US ARMY gyakorlatilag a Boeing (és az Egyesült Államok) katonai eladásainak áttételes áldozata, ahol a körülmények miatt egy olyan emberrel végeztették el a munkát, aki évi 90 000 $-t keres, amiatt, mert egy szerződéses civil pilóta ugyanezért évi 250 000 $-t kért volna (ebből azt lehet leszűrni, hogy a távozó szerződéses pilóta ennyit kért volna a szolgálataiért, amit feltehetően a Boeing sokallt, a Szaudiak meg valamiért nem akarták kifizetni, vagy a fene tudja). Az US ARMY az eset után szűkszavúan csak annyit mondott, hogy jelenleg nem oktat egy pilótájuk sem Szaud-Arábiában.
  • Lezuhant a venezuelai légierő egyik Szu-30MKV gépe. Felszállás közben a gép élesen jobbra fordult és a pilótók katapultáltak kis magasságon, de sajnos nem élték túl.

    [​IMG]
  • jani22
    Talán, még ide passzol a legjobban:

    Több gép nem vált be, nem én írom. :)

    https://nationalinterest.org/blog/buzz/f-35-one-5-worst-fighter-jets-ever-made-44507
    Szerintem ez egy felszínes, "könnyed olvasmány a repülőtéren" cikk.

    P-59: Az USA első sugárhajtású kísérleti gépe.
    Sorolja már fel a szerző a többi ország elsőként épített jet gépeit, amik azon kívül, hogy fel tudtak szállni, sikeresek lettek?!
    Nem fog neki sikerülni...

    Vought F7U Cutlass:
    Dupla függőleges vezérsík, de legalább nincs vízszintes, de legalább tudjon üzemelni hordozóról...
    A hajtóművei üzembiztonságban majdhogynem egy szinten voltak A MiG I-350-esével.
    1948-at írunk. Már az is csoda, hogy egyáltalán fel tudott szállni.

    Grumman F-11 Tiger:
    Ekkoriban még ki sem tolták a prototípust a hangárból, már sokszor elavultnak számított, nem volt idő a reszelésre.

    Convair F-102 Delta Dagger:
    Mert a Mirage I-es, meg a Tupoljev 105-öse sikeres volt...

    F-35 Joint Strike Fighter:
    Ki nem állhatom: Ronda, ormótlan; mint egy korai Jakovlev jet prototípus, s mindent is kell tudnia.
    De neki az a problémája, hogy nem látta előre a jövőt. (Mert a MiG-29, meg az EF, Rafale látta...)

    Anyám borogass...
  • "Hét emberrel a fedélzetén zuhant a tengerbe a dél-koreai tűzoltóság egyik Airbus H225 Super Puma típusú mentőhelikoptere.
    A gépet 14 órányi keresés után, pénteken találták meg a Dokdo-szigetek közelében. Nincs jele annak, hogy bárki túlélte a katasztrófát - jelentette a helyi média.
    A parti őrség egyik tisztségviselője azt közölte: a roncs 70 méter mélyen van a vízfelszín alatt. Az Airbus H225 Super Puma típusú helikopter azután tűnt el, hogy kimentett a tengerből egy bajba jutott, sérült halászt. A szóban forgó Dokdo-szigetek vitatott hovatartozású terület a Kelet-kínai-tengeren, Japán is magának követeli az általa Takesimának nevezett szigeteket. Lezuhanása okát egyelőre nem tudják."

    (Reggel óta hallgatom, hogy óránként elmondják a hírekben a Petőfi rádióban, de a típust nem merik bemondani...)

Ugrás a fórum topichoz