A cseh Aero Vodochody és partnere, az Israel Aerospace Industries (IAI) utólagos ajánlatot nyújtott be az OA-X megmérettetésre, melynek célja az A-10 leváltására szánt könnyű harci repülőgép kiválasztása.
Utólag nevezte a L-159 Alca típusú könnyű sugárhajtású repülőgépet az OA-X tenderre a cseh-izraeli kooperáció, és nem keveset ajánlottak, mint hogy ha elnyerik a 350 gépes megrendelést, akkor 2020-tól leszállítják az első példányokat, mely gyártósorát nem mellesleg az Egyesült Államokba helyeznék át. Az európai gyártó vezérigazgatója, Giuseppe Giordo a legköltséghatékonyabb és legalacsonyabb rizikóval megvalósítható konstrukcióval jellemezte a Honeywell F124-GA-100 sugárhajtóművel szerelt típust.
Az Aero Vodochody és az IAI Lahav divíziója áprilisban lépett frigyre, hogy tovább fejlessze az L-159 Alca sugárhajtású kiképzőgépet. A felfegyverezhető egyhajtóműves típus Elta Systems radarral és fejlett adattovábbító rendszerrel szerelnék fel, de korszerűbb műszerfalat is kapna. A sikeres amerikai szerepléshez azonban még egy helyi partnerre is szükség lenne, már ha egyáltalán foglalkozik a Pentagon a későn nevező cseh-izraeli csapattal.
Az OA-X tender egyébként már halad, az USAF a benevezett típusokból kettőt választott ki (Beechcraft AT-6 Wolverine és EMBRAER/Sierra Nevada A-29 Super Tucano), melyeket jelenleg is tesztelnek Arizonában, a Davis-Montham légibázison, ahol az ipar képviselőivel együttműködve vizsgálják meg a karbantartás igényüket, az adatgyűjtő képességüket, valamint a szenzorokat.