|

Tankol és indít

F/A-18F Super Hornet készülődik induláshoz, miközben hordozója és annak egyik “testőr” cirkálója ellátmányt vételez egy ellátóhajótól. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class David A. Brandenburg,

Ellátóhajóval összecsatlakozás önmagában komoly figyelmet igénylő művelet – pláne, ha párhuzamosan két hadihajó kiszolgálása is zajlik. Ezt itt most még repülőgép indítással is fokozták a USS John C. Stennis fedélzetén.

Fórum hozzászólások

  • dudi
    Valaki el tudja nekem mondani,hogy hogy a retekbe fér el egy ilyen hangárjában 90 repülőszeköz?
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Akkor neten található garfikák ezek szerint hibásak mert azokon max 40 gép fér el.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Én is így tudom. Egy ideig lehet sűríteni a gépeket odalent, de adott sűrűség felett a karbantartás és egyebek lehetetlenné válnak. Azok a képek, amikor üres a deck úgy készülnek, hogy felszáll sok gép vagy nincs minden a hajón.
  • dudi
    Akkor neten található garfikák ezek szerint hibásak mert azokon max 40 gép fér el.
    Nem tudom a pontos számot, 40-nél talán több fér a hangárba, de ahogy molni is írta, lehet játszani a lenti számmal a sűrűség rovására. Lehet, hogy 30 gépet, vagy többet kell a fedélzeten tárolni max, háborús létszámnál.
  • arbalest
    Sehogy. A 90 a max szám, ennyi csak úgy fér el, hogy 10-20 gépet a fedélzeten tartanak, és rotálják őket a hangárban a javítások, karbantartások idejére.
    Általában kifutás után csinálják ezeket a képeket, mikor a gépek még a szárazfölön vannak és még nem érkeznek vissza.
    Mikor a hajó befut, majdnem az összes gép kimegy a szárazföldre, mivel a hajón a C-check és afölötti javításokat nem igazán tudják elvégezni, arra a szárazföldi bázisok alkalmasabbak - ráadásul amíg a hajó áll a kikötőben, nem is nagyon egészséges indítgatni őket, a mólónál állva. A mélyebb karbantartásokat a szárazon csinálják, mert bár a hajón szinte mindent meg lehet csinálni, odakinn egyszerűbb és nem akadályozza a bevetéseket (+ a javítás utáni berepülés is egyszerűbb).
  • angelsoul
    Általában kifutás után csinálják ezeket a képeket, mikor a gépek még a szárazfölön vannak és még nem érkeznek vissza.
    Mikor a hajó befut, majdnem az összes gép kimegy a szárazföldre, mivel a hajón a C-check és afölötti javításokat nem igazán tudják elvégezni, arra a szárazföldi bázisok alkalmasabbak - ráadásul amíg a hajó áll a kikötőben, nem is nagyon egészséges indítgatni őket, a mólónál állva. A mélyebb karbantartásokat a szárazon csinálják, mert bár a hajón szinte mindent meg lehet csinálni, odakinn egyszerűbb és nem akadályozza a bevetéseket (+ a javítás utáni berepülés is egyszerűbb).
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
  • arbalest
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
  • molnibalage
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
  • arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
  • dudi
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
  • arbalest
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
    Na ezt nem tudtam.
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    4-5 század a realitás attól függően, hogy mennyire akarják kényelmetlenné tenni a saját életüket és milyen más képességet áldoznának fel.

Ugrás a fórum topichoz