|

Megkezdődött a USS Nimitz vélhetően utolsó nagyjavítása

A USS Nimitz a Puget Sound Naval Shipyard egyik, itt még elárasztott szárazdokkjában. U.S. Navy photo by Thiep Van Nguyen II,

Március 1-vel megkezdődött a U.S. Navy aktuálisan legöregebb repülőgép-hordozójának újabb körös felújítása, modernizálása – az 1975 óta hadrendben álló USS Nimitz (CVN 68) a hónap első napján érkezett meg a honi kikötőjének közelében lévő hajógyár 6-os számú szárazdokkjába. A lassan 4,5 évtizede szolgáló hordozóegyébként nem is régen, 2015-2017 folyamán ugyanitt egy 16 hónapos felújításon esett át, amit 2017 nyarától egy őrjárat követett. Ezt kipipálva érkezett ismét a Seattle közeli hajógyárba.

A Nimitz osztályú egységek 50 év körülire tervezett szolgálati idejét, a CVN 68 korát és utódjának, a CVN 79-nek állapotát figyelembe véve vélhetően a mostani lesz az utolsó nagyobb horderejű munka ezen repülőgép-hordozón. A USS Nimitz várhatóan 2019-ben lesz újból őrjáratra küldhető és valamikor 2022 környékén válthatja majd le a Ford osztályú CVN 79 USS John F. Kennedy.

A USS Nimitz bevontatása az elárasztott. U.S. Navy photo by Thiep Van Nguyen II,

Az elkövetkező 15 hónap folyamán felújítást és állagmegőrzési jellegű munkák alá kerül többek között a hajótest, a hajócsavar tengelyek, propellerek, felújítják a lakókörleteket és különféle frissítéseket kapnak a hakó elektronikai komponensei. A tervek szerint a felújításon résztvevők összesítve mintegy 315 000 munkaórát raknak majd a hajó kipofozásába 2019 májusáig.

A Puget Sound Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility (PSNS-IMF) szárazdokkjába tuszkolás egy másik szemszögből. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Christopher R. Jahnke,

Fórum hozzászólások

  • angelsoul
    Általában kifutás után csinálják ezeket a képeket, mikor a gépek még a szárazfölön vannak és még nem érkeznek vissza.
    Mikor a hajó befut, majdnem az összes gép kimegy a szárazföldre, mivel a hajón a C-check és afölötti javításokat nem igazán tudják elvégezni, arra a szárazföldi bázisok alkalmasabbak - ráadásul amíg a hajó áll a kikötőben, nem is nagyon egészséges indítgatni őket, a mólónál állva. A mélyebb karbantartásokat a szárazon csinálják, mert bár a hajón szinte mindent meg lehet csinálni, odakinn egyszerűbb és nem akadályozza a bevetéseket (+ a javítás utáni berepülés is egyszerűbb).
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
  • arbalest
    Igen, a rotációt arra értettem, amikor több gép települ a hordozóra, mint amennyi egyszerre elfér a hangárában, például az említett 90 gépes háborús max szám, de ilyenre azt hiszem a hidegháború vége óta nem nagyon volt példa, manapság azt hiszem 70 körüli a gépmennyiség.
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
  • molnibalage
    A HÖT mellékletében is ott a NATO OOB 1989. Abban benne vannak a hordozók air wingjei, békeidős létszámok.

    A. Atlantic
    1. Carrier Air Wing One (CVW1) – CV66 USS America (82-96)


    VF-33 “Starfighters” –NAS Oceana: 12 F-14
    VF-102 “Diamondbacks” – NAS Oceana: 12 F-14B
    VA-85 “Black Falcons” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-82 “Marauders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 87, 1st Navy F/A-18C unit)
    VFA-86 “Sidewinders” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) F/A-18C (from A-7E, 11/87)
    VAQ-137 “Rooks” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-32 “Maulers” – NAS Jacksonville: 10 S-3A (to -3B in 11/89)
    VAW-123 “Screwtops” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-11 “Dragonslayers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3


    2. CVW3 “Battleaxe” –CV67 USS John F. Kennedy
    VF-14 “Tophatters” – NAS Oceana: 13 F-14A
    VF-32 “Swordsman” – NAS Oceana: 15 F-14A
    VA-75 “Sunday Punchers” – NAS Oceana: 12 A-6E, 4 KA-6
    VAW-126 “Seahawks” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-130 “Zappers” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (regularly shifted between wings)
    VS-22 “Checkmates” – NAS Cecil Field, FL: 12 S-3A
    HS-7 “Dusty Dogs” – NAS North Island: 4 (of 6 authorized) SH-3H

    (These are the squadron assignments for the Kennedy’s 1988-Feb. 1989 Med deployment, on which it also had VMA(AW)-533 with 10 A-6E from the Marines. During local operations from 11/89-12/89, America also embarked VA46 and VA47, each with 13 A-7E)


    3. CVW6 – CV59 USS Forrestal
    VF-11 “Red Rippers” – NAS Oceana: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-31 “Tomcatters” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-37 “Bulls” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 12/90)
    VA-105 “Gunslingers” – NAS Cecil Field: 10 (of 12 authorized) A-7E (F/A-18A 1/90)
    VA-176 “Thunderbolts” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-122 “Steel Jaws” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-142 “Greywolves” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-28 “Gamblers” – NAS Cecil Field: 11 S-3A
    HS-15 “Red Lions” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H

    4. CVW7 –CVN69 USS Eisenhower (79-92)
    VF-142 “Ghostriders”: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VF-143 “Pukin’ Dogs” – NAS Oceana: 10 (of 12 authorized) F-14A+
    VA-34 “Blue Blasters” – NAS Oceana: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VFA-131 “Wildcats” – NAS Cecil Field: 13 F-18A (to C, 11/90)
    VFA-136 “Knight Hawks” – Cecil Field NAS: 12 F/A-18A (to C, 11/90)
    VAW-121 “Blue Tails” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VAQ-140 “Patriots” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VS-31 “Topcats” – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3B (from A in late 88)
    HS-5 “Nightdippers” – NAS Jacksonville: 6 SH-3H
    Note: many elements of CVW7 would have been in “turnaround” in 1989, as Eisenhower sailed in early 1990.


    5. CVW8 – CVN71 USS Theodore Roosevelt (88-95, Nimitz prior)
    VF-41 “Black Aces” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VF-84 “Jolly Rogers” – NAS Oceana: 12 F-14A
    VA-35 “Black Panthers” – NAS Oceana: 10 A-6E (to CVW17, 9/89)
    VA-36 “Roadrunners” – NAS Oceana: 10 A-6E
    VFA-15 “Valions” – NAS Oceana: 10 F/A-18A
    VFA-87 “Golden Warriors” – NAS Cecil Field: 10 F/A-18A
    VAQ-141 “Shadowhawks” – NAS Whidbey Island: 5 EA-6
    VAW-124 “Bear Aces” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    VS-24 – NAS Cecil Field, FL: 10 S-3A
    HS-3 “Tridents” – NAS Jacksonville: 5 (of 6 authorized) SH-3H


    6. CVW13 – CV43 USS Coral Sea
    VFA-132 “Privateers” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6 10/90)
    VFA-137 “Kestrals” – NAS Cecil Field: 12 F/A-18A (to CVW6, 10/90)
    VA-55 “Warhorses” – NAS Oceana: 8 A-6E (disestablished, 1/91)
    VA-65 “Tigers” – NAS Oceana: 8 A-6E, 4 KA-6D (to CVW8, 10/89)
    VAQ-133 “Wizards” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-127 “Seabats” – NAS Norfolk: 4 E-2C
    HS-17 “Neptunes Raiders” – NAS Jacksonville: 4 SH-3H, 2 SH-3D
    (generally didn’t have VS)
    (for 1988-Sept. 1989 deployment, also had VMFA-451 w/12 F/A-18A from Marines)

    7. CVW17 –CV60 USS Saratoga (82-94)
    VF-74 “Bedevilers” – NAS Oceana: 6 F-14A, 6 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VF-103 “Sluggers” – NAS Oceana: 8 F-14A, 7 F-14A+ (converting to A+/B in 89)
    VFA-81 “Sunliners” – NAS Oceana: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VFA-83 “Rampagers” – NAS Cecil Field: 14 F/A-18C (from A-7E, 3/88)
    VAQ-132 “Scorpions” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-125 “Tiger Tails”: 3 (of 4 authorized) E-2C
    VS-30 “DiamondCutters”: 8 (of 10 authorized) S-2A
    HS-3: 6 SH-3H

    8. Other Carriers Assigned To Atlantic Fleet

    CV-63 USS Kitty Hawk – in Service Life Extension Program (SLEP) from 1/88 to 3/91
    AVT-16 USS Lexington – training carrier


    B. Pacific
    1. CVW2 – CV61 USS Ranger

    VF-1 “Wolfpack” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VF-2 “Bounty Hunters” – NAS Miramar: 12 F-14A
    VA-145 “Swordsmen” – NAS Whidbey Island: 12 A-6E TRAM, 4 KA-6D
    VAQ-131 “Lancers”: 4 EA-6B
    VAW-116 “Sun Kings” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C
    VS-38 “Red Griffons” – NAS North Island: 9 (of 10 authorized) S-3A
    HS-14 “Chargers” – NAS North Island: 6 SH-3H
    (also had VMA(AW)-141 w/12 A-6E from Marines for 1989 deployment)


    2. CVW5 – CV41 USS Midway – Japan:
    VA-115 “Eagles” – NAS Lemoore: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VA-185 “Nighthawks” – NAS Atsugi: 6 A-6E, 2 KA-6D
    VFA-151 “Vigilantes” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-192 “Golden Dragons” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VFA-195 “Dambusters” – NAF Atsugi: 12 F/A-18A
    VAQ-136 “Gauntlets” – NAF Atsugi: 4 EA-6B ICAP II
    VAW-115 “Liberty Bells” – NAF Atsugi: 4 E-2C
    HS-12 “Wyverns” – NAS Atsugi: 6 SH-3H

    3. CVW9 – CVN68 USS Nimitz (87-98, except brief period early 90 when on Constellation)
    VF-24 “Fighting Renegades” – NAS Lemoore: 12 F-14A (converting to B in 4/89)
    VF-211 “Fighting Checkmates” – NAS Miramar: 12 F-14A (converting to B 4/89)
    VA-146 “Blue Diamonds” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-146, F/A-18C 6/89)
    VA-147 “Argonauts” – NAS Lemoore: 12 A-7E (reforming as VFA-147, F/A-18C 7/89)
    VA-165 “Boomers” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-112 “Golden Hawks” – NAS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 8/89)
    VAQ-138 “Yellowjackets” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-33 “Screwbirds” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-2 “Red Falcons” – NAS North Island: 5 (of 6 authorized) SH-3H

    4. CVW11 – CVN65 USS Enterprise (82-90)
    VF-114 “Aardvarks” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-213 “Blacklions” – NAS Miramar: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VA-95 “Green Lizards” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VA-22 “Fighting Redcocks” – NAS Lemoore: 12 A-7E (F/A-18C 7/90)
    VA-94 “Mighty Shrikes” – NAS Lemoore: 15 A-7E (F/A-18C 5/90)
    VAW-117 “Wallbangers” – NAWS Point Mugu: 4 E-2C (E-2C+ 90)
    VAQ-135 “Black Ravens” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II (from I in 88)
    VS-21 “Fighting Redtails” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-6 “Indians” – NAS North Island: 6 SH-3H


    5. CVW-14 – CV64 USS Constellation (to USS Independence, 6/90)
    VF-21 “Freelancers” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) F-14A
    VF-154 “Black Nights” – NAS Lemoore: 12 F-14A
    VFA-25 “Fist of the Fleet” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C 6/89)
    VFA-113 “Stingers” – NAS Lemoore: 12 F/A-18A (-18C in 6/89)
    VA-196 “Main Battery” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAW-113 “Black Eagles” – NAS Point Mugu: 4 E-2C
    VAQ-139 “Cougars” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B ICAP II
    VS-37 “Sawbucks” – NAS North Island: 10 S-3A
    HS-8 “Eightballers” – NAS North Island: 6 SH-3H

    6. CVW15 – CVN70 USS Carl Vinson
    VF-51 “Screaming Eagles” – NAS Lemoore: 11 (of 12 authorized) F-14A
    VF-111 “Sundowners” – NAS Lemoore: 12 (of 12 authorized) F-14A
    VA-97 “Warhawks” – NAS Lemoore: 10 (of 12 authorized) A-7E
    VA-27 “Chargers” – NAS Lemoore: 13 A-7E
    VA-52 “Knightriders” – NAS Whidbey Island: 10 A-6E, 4 KA-6D
    VAQ-134 “Garudas” – NAS Whidbey Island: 4 EA-6B
    VAW-114 “Hormel Hawgs” – NAS Point Mugu: 4 E-2C+
    VS-29 “Dragonfires” – NAS North Island: 11 S-3A
    HS-4 “Black Knights” – NAS North Island: 6 SH-3H
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
  • arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
  • dudi
    Nekem az Super Hornet Hornet marad örökre.
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
  • arbalest
    Méretileg sem mindegy, a Super Hornet hosszabb, és talán felhajtott szárnyakkal is szélesebb, mint a sima Hornet.
    Na ezt nem tudtam.
  • dudi
    Mit változtatott ezeken a számokon az,hogy az F-14-ből F-18 lett?Változott a századok száma(ugy az F-18 kisebb gép több lehet belőle a hordozón)?
    arbalest
    A-6, K-6, EA-6, A-7 és S-3 szintén eltűnt, sima Hornetet mostanában már csak a Marines repül hordozóról, a Navy már teljesen átállt a Super Hornetre. Talán összesen 4 század Hornet/Super Hornet az átlagos szám napjainkban. Ezen változtat majd az F-35C, amiből a Navy mellett a Marines is rendelt.
    4-5 század a realitás attól függően, hogy mennyire akarják kényelmetlenné tenni a saját életüket és milyen más képességet áldoznának fel.
  • [​IMG]
    Egyenlőre 5 US repülőgéphordozó van felszerelve a CAT (Countermeasure Anti-Torpedo) fegyverendszerrel, mely célja a hajó felé tartó torpedók semlegesítése.


  • A C-2-es résznél töprengtem el. Vajon a C-2-esek mennyit vannak parton? Meg lehet náluk az a luxus, hogy adott esetben gyakrabban tudnak kimenőre menni, még ha csak egy fél napra is, amikor szárazföldön szállnak le és bármi ok matt nem azonnal mennek vissza a deckre?
  • Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

    Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.
  • arbalest
    Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

    Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.
    Tartalékba helyezéséről, ha jól értem. Soha nem volt USA szándék CV-t eladni bárkinek, csak egy légbőlkapott marhaság volt anno ez. Majd pont egy ennyire új egységet adnának el. Meg minek? Gépe sincs rá az indiaiknak, mert a vásárolt Rafale-ok tudtommal nem M változatok, amik képesek jenki hajóról is üzemelni.

    Sanszosan azért ezt állítják le, mert a hajóban marad tartalék még élettartamban, a régebbi hajókkal nem éri meg szórakozni.
  • molnibalage
    Tartalékba helyezéséről, ha jól értem. Soha nem volt USA szándék CV-t eladni bárkinek, csak egy légbőlkapott marhaság volt anno ez. Majd pont egy ennyire új egységet adnának el. Meg minek? Gépe sincs rá az indiaiknak, mert a vásárolt Rafale-ok tudtommal nem M változatok, amik képesek jenki hajóról is üzemelni.

    Sanszosan azért ezt állítják le, mert a hajóban marad tartalék még élettartamban, a régebbi hajókkal nem éri meg szórakozni.
    Tudom, hogy minimálisnál is kisebb rá az esély, kósza felvetés volt. Egy Nimitz tartalékba helyezés az élettartama felénél elég radikális döntés, hordozókkal kapcsolatban ilyenre szerintem még nem volt példa.
  • arbalest
    Tudom, hogy minimálisnál is kisebb rá az esély, kósza felvetés volt. Egy Nimitz tartalékba helyezés az élettartama felénél elég radikális döntés, hordozókkal kapcsolatban ilyenre szerintem még nem volt példa.
    Hasonló volt már, csak kicsit cikibb. A G.F építése és nyugdíjazása miatt sem változtattak és -1 db CV lett az aktív flotta nagysága.
  • arbalest
    Hírhalomból: "Az eredeti tervek szerint 2024-ben kerülne sor felújítással egybekötve a nukleáris üzemanyag feltöltésére, de költségvetési okokból inkább a hajó kivonása mellett döntöttek."

    Durva, élettartama felénél lesz majd. Nem is tudom, mikor volt ilyen utoljára a US Navy történelmében... Viszont ha beadnák a derekukat, és teszem azt India esetleg kifizetné, sokat faraghatna az akkorra már tetemes kínai hordozó fölényből.
    Persze mindehhez hozzátartozik, hogy a Kongresszus részéről az a reakció, hogy ne is álmondjon erről a Pentagon, mert úgysem fog átmenni.
    https://www.defensenews.com/naval/2...arly-aircraft-carrier-decom-is-a-non-starter/
  • Tcat
    Persze mindehhez hozzátartozik, hogy a Kongresszus részéről az a reakció, hogy ne is álmondjon erről a Pentagon, mert úgysem fog átmenni.
    https://www.defensenews.com/naval/2...arly-aircraft-carrier-decom-is-a-non-starter/
    molnibalage
    Magyarán ez csak a szokásos éves sokkolás a törvényhozók felé, hogy "adjatok még pénzt vagy ez lesz."
    LOL, az szép. Ha nem tudnám, hogy már 700 milliárd környékén van a Pentagon büdzséje, el se hinném.
  • molnibalage


    A C-2-es résznél töprengtem el. Vajon a C-2-esek mennyit vannak parton? Meg lehet náluk az a luxus, hogy adott esetben gyakrabban tudnak kimenőre menni, még ha csak egy fél napra is, amikor szárazföldön szállnak le és bármi ok matt nem azonnal mennek vissza a deckre?
    Szórád Tamás kommentje.

    Az van, hogy a keleti parti hordozókon nem települ C-2-es. A századból 2-3 gépes detachment formájában a hajóhoz csatolják a gépeket, átjönnek a hordozóval Európába és amint a hajó a 6. flotta területére ér, máris szárazföldre települnek. Jellemzően Szicíliába. Az a bázisuk, nem a hajó. Onnan repülnek ki a hajóra és már mennek is vissza a szárazföldre. Aszerint települnek más reptérre, ahogy a hordozó mozog. Amíg a Földközin van, Sigonelláról és más repterekről kiszolgálják, de ha átmegy a Szuezin és belép az 5. flotta területére, akkor követik és valahol a Közel-Keleten települnek. A lényeg, hogy szárazföldön vannak, mert sok helyet foglalnak a hajón.

    A nyugati parti hordozók esetében más a helyzet. Ott is detachment van, de a Csendes-óceán nagy szárazföld- távolságai miatt többet vannak a hajón. Ők sokszor éjszakáznak a hajón, míg a keleti partiak szinte soha.

    Úgy emlékszem, éjszaka nem repülnek a hajóra, de utasszállítás biztosan nincs.
    Aztán amikor hazaindul a hordozó, felveszi a C-2-eseket és viszi őket haza.

    Szóval Atlantin és Földközin lenne C-2 pilótának és személyzetnek elég jó buli a folyamatos hordozós jelenléttel összevte.
  • molnibalage
    Szórád Tamás kommentje.

    Az van, hogy a keleti parti hordozókon nem települ C-2-es. A századból 2-3 gépes detachment formájában a hajóhoz csatolják a gépeket, átjönnek a hordozóval Európába és amint a hajó a 6. flotta területére ér, máris szárazföldre települnek. Jellemzően Szicíliába. Az a bázisuk, nem a hajó. Onnan repülnek ki a hajóra és már mennek is vissza a szárazföldre. Aszerint települnek más reptérre, ahogy a hordozó mozog. Amíg a Földközin van, Sigonelláról és más repterekről kiszolgálják, de ha átmegy a Szuezin és belép az 5. flotta területére, akkor követik és valahol a Közel-Keleten települnek. A lényeg, hogy szárazföldön vannak, mert sok helyet foglalnak a hajón.

    A nyugati parti hordozók esetében más a helyzet. Ott is detachment van, de a Csendes-óceán nagy szárazföld- távolságai miatt többet vannak a hajón. Ők sokszor éjszakáznak a hajón, míg a keleti partiak szinte soha.

    Úgy emlékszem, éjszaka nem repülnek a hajóra, de utasszállítás biztosan nincs.
    Aztán amikor hazaindul a hordozó, felveszi a C-2-eseket és viszi őket haza.

    Szóval Atlantin és Földközin lenne C-2 pilótának és személyzetnek elég jó buli a folyamatos hordozós jelenléttel összevte.
    Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
  • dudi
    Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
    Mivel a szállítás jellemző útvonala az, hogy szárazföldről a hajóra, ezért logikus, hogy nem ott foglalják a helyet tartósan, amikor nincs szállítási igény. Háború esetén még inkább fajsúlyosabb ez az egyirányúság. Akkor senki nem megy el a hajóról és oda áramlik be az anyag és fegyver. Meg háborús időben inkább vadászgép és ASW heli van a decken és nem egy cargo gép... Jön, kirakodik és húzzon onnan.
  • dudi
    Ezt a gyakorlatot nem értem.Ha így üzemeltetik őket(márpedig így üzemeltetik)akkor honnan lesz tapasztalat arra az esetre amikor ez a lehetőség(szárazföldi üzem)nem áll rendelkezésre bármilyen háborús okból kifolyólag?
    Nem kell őket féltani, amíg az Atlantin áthajóznak bőven van idő annyit gyakorlatozni, hogy meglegyen a megfelelő leszállás-szám a biztonságos üzemeléshez. Ezek eleve szabályozott követelmények (mint a légitankolásnál is), elő van az írva hogy milyen gyakorisággal hány SIKERES légitankolás/hordozós leszállás kell a jogosítás fenntartásához, így tervezhető a kiképzés/gyakorlás ütemezése.
  • Olvasom itt a válaszokat,hogy így szállítás meg úgy szállító gép,szóljatok,hogy a a C-2 az nem E-2...

Ugrás a fórum topichoz