|

Újabb A400M gépeket vásárol Indonézia

Az Indonéz Légierő honlapján közzétett hírben olvashatóak szerint Indonézia az 5 gépről szóló korábbi beszerzésen felül további A400M típusú szállítógépeket vásárolna az Airbus-tól. A leendő ügyletnek ugyanakkor van egy kid érdekessége – történetesen, hogy a 2 gép nem a légierő gépparkját erősítené és semmi köze nem lenne a katonai szállítási feladatokhoz.

A gépeket az indonéz állam tulajdonában lévő export – import – elosztás feladatköröket végző Indonesia Trading Company szerezné be és üzemeltetné a pilótákat és műszaki támogatást biztosító légierő segítségével. A hírben a beszerzés mozgatórugójának azt nevezték meg, hogy ezen gépek segítségével könnyebbé válna a hiányos infrastruktúrával rendelkező, erősen légiszállítás függő keleti országrész ellátása.

Fórum hozzászólások

  • Pocok75
    Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
    [​IMG]
    Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
  • emel
    Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
    pocok magyarázata sokkal viccesebb az jobban tetszik :D :D
  • fedett_mókus
    pocok magyarázata sokkal viccesebb az jobban tetszik :D :D
    Nekem is tetszett, nem véletlenül kezdtem azzal, amivel ....
  • vilmoci
    a csavarokat biztosítani szokták. :)
    Azt tudom,hogy a helikoptereket lekötik de gondolom ezek merevebb szerkezetek mint a helikopter lapátjai.
  • emel
    Válasz a 646-os hsz.-ban! :D
    Bevallom töredelmesen,hogy afölött elsiklottam.Nincs valamilyen fék a hajtóműben?
  • dudi
    Bevallom töredelmesen,hogy afölött elsiklottam.Nincs valamilyen fék a hajtóműben?
    Ha lenne fék, akkor nem kellene lekötni a srófot. De teljesen fölösleges, csak a súlyt és a meghibásodási lehetőséget növelné, ha STOP-ba teszik a gázkart azzal elzárják a tüzelőanyag-betápot, ekkor úgyis leáll a hajtómű meg a légcsavar is 30-40 másodpercen belül. Helikoptereknél előfordul forgószárny-fék (a Mi-8/17-ben is van), mert ezeknél a nagyobb átmérő/tehetetlenség miatt sokkal tovább tartana míg leáll a forgószárny forgása.
  • dudi
    Azt tudom,hogy a helikoptereket lekötik de gondolom ezek merevebb szerkezetek mint a helikopter lapátjai.
    de te csavarokról beszéltél.... :)
    egy példa:
    [​IMG]
    amire Te gondolsz a forgószárnyaknál, azt nyűgözésnek hívják.
  • vilmoci
    de te csavarokról beszéltél.... :)
    egy példa:
    [​IMG]
    amire Te gondolsz a forgószárnyaknál, azt nyűgözésnek hívják.
    Pongyolán fogapmaztam!
  • borisz
    Nem haragszunk, csak többé nem vagy számunkra ugyan az az ember.
    ;)
    Akkor mostmár mondhatom,hogy a sárkámyra,hogy kaszni?
  • Na most ért véget mára a telefonos pötyögés mert úgy látszik,hoyg a szokottnál is rosszabbul megy!
  • pöcshuszár
    Itt Tom Cruise bácsi használja ki az előnyeit egy A400M-en :):
    Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
    X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
    A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
    Szimuláció

    Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a gép körüli áramlás
    Ha jól értem két probléma van:
    1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 gyel van némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
    [​IMG]

    2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
  • rudi
    Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
    X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
    A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
    Szimuláció

    Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a törzs körüli áramlás
    Ha jól értem két probléma van:
    1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
    [​IMG]

    2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
    Szerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
  • dudi
    Szerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
    Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
  • rudi
    Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
    Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
    Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
    Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
    Na? Megnyertem a hangszórót? :)
  • pöcshuszár
    Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
    Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
    Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
    Na? Megnyertem a hangszórót? :)
    Hivatalos közlemény: Nyereményét átveheti az AIRBUS Spanyolországban található gyáregységében (talán Getafe.....)

Ugrás a fórum topichoz