|

BRÉKING: Megvan a legújabb A400M vásárló!

Több, egymástól független helyi kormányzati és katonai forrásra hivatkozva az IHS Jane’s indonéz kirendeltsége közölte: Indonézia vezetése jóváhagyta öt darab Airbus A400M Atlas katonai teherszállító beszerzését. A repülőgépeken kívül minden más járulékos költséget is számba véve közel 2 milliárd dollár értékűre becsült üzletet azzal a feltétellel hagyta jóvá a kormány, hogy az ötből három gépet Indonéziában kell összeszerelni a PT Dirgantara vállalat üzemében. Amennyiben az Airbus részéről is elfogadják ezt, úgy az ázsiai ország lehet a típus 9. rendszeresítője.

Az összeszerelő csarnok létesítésén túl az Airbusnak vállalnia kell, hogy hozzáférést biztosít az indonéz mérnökök számára az A400M teljes műszaki dokumentációjához, és engedélyezi számukra, hogy tanulmányozzák a gyártási folyamatot a sevillai végszerelő üzemben. Ezzel lényegében technológiai transzfer történik majd, előkészítve a gyártás beindítását a PT Dirgantara-nál, amely cég egyébként állami tulajdonban van.

Az első francia Atlas | Fotó: Airbus Military ,

Indonézia A400M-jei a típus teljes képességpalettáját megkapják majd, tehát a hagyományos szállító mellett légi-utántöltő konfigurációban is alkalmazhatja majd őket legújabb vásárlójuk. A helyi légierőre egyébként rá is fér a modernizáció: a több szigetből álló, hatalmas kiterjedésű ország szállítókapacitásának gerincét jelenleg a korosodó Lockheed C-130B/H Herculesek adják, amikből 17 példány áll szolgálatban. Ezeket a közepes szállító kategóriában C-295-ösök egészítik ki.

Az indonéz miniszterelnök még tavaly májusban jelentette be, hogy országa fontolgatja az A400M beszerzését, de csak kis darabszámban, mert a pénzügyi források nem engednek többet. A 2 milliárdos összeg öt gépre számítva valóban soknak tűnhet, de nem szabad elfelejteni, hogy ez a teljes programra vonatkoztatott költség, amibe a már említett technológiai transzfer és helyi összeszerelés is beleszámít. Mindemellett a pontos árat csak akkor tudhatjuk meg, amikor a felek lefolytatták az ártárgyalásokat, és megkötötték a szerződést. Erre optimális esetben még a nyáron sor kerülhet, Indonézia pedig 2020 után veheti át első A400M-jeit.

Fórum hozzászólások

  • A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
  • Wilson
    A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
    Neked is azt szokta kiírni újabban, hogy nem lehet ennyi kép egy posztban?
  • Úgy látszik a törökök áprilisban és májusban,sokfelé reptették az A400-t az USA és Dél-Afrika mellett Mogadishuba is vittek egészségügyi segélyszállítmányt

  • Terminator
    Neked is azt szokta kiírni újabban, hogy nem lehet ennyi kép egy posztban?
    Nem nekem csak akkor nem engedi feltölteni a képeket ha egymásután túl gyorsan akarom feltölteni a képeket.
  • Néhány kép a török A400-l

    A kazahsztáni Arlan MRAP berakodása a török légierő A400M repülőgépére.
    [​IMG]
  • En a multkor azt szamolgattam, hogy ha leszerelik a rotorokat, akkor egy Caracal is befer (Super Puma szallitasarol mar tettem be videot) - mi meg ugye "veletenul" pont H225M-et vettunk, a H146M-eket is elviszi alapbol...


    Wilson
    A400M sikeresen átszállította a Malajziai Királyi Haditengerészet (RMN) Super Lynx helikopterét Kota Kinabalu-ba (Sabah). .[​IMG]
  • pöcshuszár
    Szerintem azért egy jelentős csökkentés különben is benne volt a levegőben már csak az A380 kivezetése miatt is!
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
  • formosa1
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
    Értem.
  • formosa1
    Az A380 gyártása csak jövőre áll le. A "folytatást" eredetileg úgy tervezték, hogy a felszabadult csarnokban A320neókat fognak gyártani, de jelenleg úgy tűnik, hogy a lemondások és a halasztási kérelmek miatt ez egyhamar nem fog megvalósulni... :(
    Akkor nagyon lassan dolgoznak az airbusnál, mert az utolsó daarabnak a híre kb 2 hetes.... Fél év van az év végéig, szóval egy gépet amit már csak össze kell illeszteni fél év alatt csinálják meg?
  • megazez & pöcshuszár
    Akkor nagyon lassan dolgoznak az airbusnál, mert az utolsó daarabnak a híre kb 2 hetes.... Fél év van az év végéig, szóval egy gépet amit már csak össze kell illeszteni fél év alatt csinálják meg?
    "Az utolsó A380-as 2021-re készül el és a típus legnagyobb üzemeltetőjéhez, az Emirates-hez kerül majd.

    Az európai repülőgépgyártó tavaly februárban döntött az óriásgép programjának megszüntetéséről és a gyártósorok 2021-es leállításáról."

    https://airportal.hu/megerkeztek-toulouse-ba-az-utolso-a380-as-fodarabjai/
  • formosa1
    "Az utolsó A380-as 2021-re készül el és a típus legnagyobb üzemeltetőjéhez, az Emirates-hez kerül majd.

    Az európai repülőgépgyártó tavaly februárban döntött az óriásgép programjának megszüntetéséről és a gyártósorok 2021-es leállításáról."

    https://airportal.hu/megerkeztek-toulouse-ba-az-utolso-a380-as-fodarabjai/
    Te figyumá'! Megmondanád, hogy azokkal az üzemekkel mi lesz amelyek az egyes részegységeket gyártják, és éppen most búcsúztatták el az utolsó legyártott A380 darabokat?
    Gondolod, hogy azok a gyártósorok még csak úgy sztahanovi szorgalomból még gyártanak 10-20 törzsdarabot, csak mert szerinted a gyártósorok nem állnak le? o_O
    Mert szerinted a gyártósoroknak 2021-ig mennie kell. :eek::D
  • pöcshuszár
    Te figyumá'! Megmondanád, hogy azokkal az üzemekkel mi lesz amelyek az egyes részegységeket gyártják, és éppen most búcsúztatták el az utolsó legyártott A380 darabokat?
    Gondolod, hogy azok a gyártósorok még csak úgy sztahanovi szorgalomból még gyártanak 10-20 törzsdarabot, csak mert szerinted a gyártósorok nem állnak le? o_O
    Mert szerinted a gyártósoroknak 2021-ig mennie kell. :eek::D
    Ezt az Airportal-tól kérdezd, mert én meg sem szólaltam, csak idéztem 1 cikket...

    De ha engem kérdezel: Ha szárnyakat és törzsdarabokat nem is de pótalkatrészeket le kell gyártaniuk a még legalább 10 évig szolgáló gépekhez...
  • Egy Tiger, egyenesen Orleansbol Maliba : "A French Tigre attack helicopter delivered to Operation Barkhane in Gao, Mali, after transport from Orleans in France by an A400M Atlas, June 6, 2018"

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz