|

Pilótahiba okozta az izraeli F-16-os vesztét

Az Izraeli Légierő (IAF) vasárnap hozta nyilvánosságra a kivizsgálás eredményét, mely végső soron a pilótákat jelölte meg az eset felelőseként. A két hajózó annyira koncentrált a feladatuk végrehajtására, hogy figyelmen kívül hagyták a rakéta indítására figyelmeztető rendszer jelzését, és nem megfelelően hajtották végre az ilyenkor szükséges önvédelmi intézkedéseket.

Az egész február 10-én kora reggel kezdődött, amikor egy iráni drón megsértette az izraeli légteret. Az IAF egyik AH-64 Apache helikoptere érkezett meg elsőként és lőtte le az UAV-t, közben pedig 8 darab F-16I Sufa vadászbombázót készítettek fel az ellencsapásokra. Szíria területén kaptak 12 szír és iráni célpontot, köztük a kilövőállást, ahonnan a pilóta nélküli gépet is útjára indították. A gépek a légvédelmi tűz ellenére sikeresen kiiktatták célpontjaikat, majd visszafordultak a bázisuk felé. A szíriai légvédelem azonban a hazafele tartó útjukat is megnehezítette, ekkor – a korábbi híreknek megfelelően – egy Sz-200 Vega rakétája (NATO kódnevén SA-5 Gammon) elég közel haladt el az egyik vadászbombázóhoz, hogy a közelségi gyújtója működésbe lépjen, és a robbanás repeszei eltalálták az F-16-ost. A bevetés során összesen 27 rakétát indítottak az izraeli kötelékre, ebből 13-at miközben az iráni drón kilövőállásra csaptak rá.

A Sufa roncsa a földetérés után | Fotó: Reuters ,

A pilóta és a fegyverkezelő sikeresen katapultáltak, a személyzet nélkül maradt repülőgép pedig már izraeli területen, Kibbutz Harduf közelében csapódott a földnek. A kutató-mentő szolgálat jól vizsgázott, 52 perccel a gépelhagyás után már kórházban kezelték a személyzetet. A pilóta súlyosabb sérüléseket szenvedett, de a fegyverkezelője kisebb sebesüléssel megúszta az esetet, már mindkettőjüket hazaengedték a kórházból.

Az egyik indított Sz-200-as maradványai | Forrás: ynetnews.com ,

A részletekről az izraeli haderő vezérkari főnöke, Gadi Eisenkot számolt be a médiának. A bizottság részletekbe merülve elemezte a bevetést, a vizsgálat megfelelőnek ítélte meg a küldetés megtervezését, és a hírszerzés alapossága sem hagyott kívánnivalót maga után, a bevetés során sikerült kiiktatni a célokat. A roncsok között megtalálták az F-16-os önvédelmi rendszereit is, mely a vizsgálatok szerint működőképes volt, és figyelmeztette a személyzetet a rakétaindítás tényére. A másik hét vadászbombázó meg is kezdte az ellentevékenységet, az állandó elektronikai zavarás mellé a dipólköteg és infracsapda szórók is működésbe léptek, a lelőtt gép személyzete azonban nem követte az ilyenkor bevett protokollt, mely szerint az önvédelem prioritást élvez a feladat végrehajtásával szemben.

A légierő képviselői hozzátették, hogy az indított rakéták száma meghaladta a korábbi bevetéseken tapasztaltat, azonban ezt is számításba vették a feladat tervezésekor. Azt is megerősítették, hogy az oroszoknak, akikkel rendszeresen egyeztetnek a légi konfrontálódás elkerülése végett, semmi közük nem volt az UAV indításához.

 

Fórum hozzászólások

  • boki
    Kamaz 63968 "Tajfun-K" vs Oshkosh M-ATV


    Ezek az elofutamok a hétvégi derbire?
    A Kamaz gyorsabb az út melletti dzsindzsában, mint a cifra szekér a kiépített úton?
    Tiger vs T-34.....?
  • boki
    Kurdok támadása a törökbarát iszlámisták állásai ellen Afrinnál

    Az a legjobb terrorista amelyik a párját ritkítja ! LOL
  • papajoe
    Ezek az elofutamok a hétvégi derbire?
    A Kamaz gyorsabb az út melletti dzsindzsában, mint a cifra szekér a kiépített úton?
    Tiger vs T-34.....?

    Főleg ha ilyen alapokon van ! LOL

  • papajoe
    Ezek az elofutamok a hétvégi derbire?
    A Kamaz gyorsabb az út melletti dzsindzsában, mint a cifra szekér a kiépített úton?
    Tiger vs T-34.....?
    A Kamaz nagyon sokszoros Dakar rally győztes és a tapasztalatokat aplikálták a katonai jármüvek építésébe is.
  • boki
    A Kamaz nagyon sokszoros Dakar rally győztes és a tapasztalatokat aplikálták a katonai jármüvek építésébe is.


    Tudom, vezettem pár alkalommal, a régi rettenetet, bírta a gyurodést az oreg csettego.
  • boki
    A Kamaz nagyon sokszoros Dakar rally győztes és a tapasztalatokat aplikálták a katonai jármüvek építésébe is.
    nem véletlenül tolják a Dakart :) Nyilván azért ölnek annyi pénzt a versenyautófejlesztésbe, hogy aztán az ott szerzett tapasztalatokat hasznosítsák ;)
  • duckdodgers
    nem véletlenül tolják a Dakart :) Nyilván azért ölnek annyi pénzt a versenyautófejlesztésbe, hogy aztán az ott szerzett tapasztalatokat hasznosítsák ;)

    A dolog szépség hibája , hogy a futóműve Pedders (eredeti vagy koppintás azt nem tudom) de az 1000le-s dieseljük az Cummins !
  • ogretankHU
    A dolog szépség hibája , hogy a futóműve Pedders (eredeti vagy koppintás azt nem tudom) de az 1000le-s dieseljük az Cummins !
    A lehetőség mindenkinek adott, hogy eredményesen legózzon...
  • Ennek a Kamaznak annyi köze van a katonai vagy civil Kamazokhoz mint egy Mercedes A-180-nak a Mercedes F1-hez. Semmi.
    De attól mindkettő tökös gép. :)
  • aquarell
    Ennek a Kamaznak annyi köze van a katonai vagy civil Kamazokhoz mint egy Mercedes A-180-nak a Mercedes F1-hez. Semmi.
    De attól mindkettő tökös gép. :)
    Egy ilyen Dakar szintű versenyen nagyon komoly üzemeltetési tapasztalatokat lehet összegyűjteni még egy vásárolt autóval versenyezve is, hát még ha saját építésű a gép. Megjegyezném, hogy a legtöbb csapat veszi az alkatrészek nagyrészét. Egyébként mentek Ők YaMZ motorral is korábban ;)
    De mint említettem nem az a lényeges hogy miből legoznak, hanem az hogy össze tudják építeni, mennek vele és az utolsó csavarig mindent bevizsgálnak minden verseny után és ebből levonhatják a szükséges következtetéseket...
  • boki
    Friss kép a főtigrisről, aki éppen a katonáit ellenőrizte.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Bator ember hogy azzal a gazellel meg el mer szallni. Van vagy negyven eves ki tudja milyen karbival.
  • antigonosz
    Bator ember hogy azzal a gazellel meg el mer szallni. Van vagy negyven eves ki tudja milyen karbival.
    Egy főtigris nem lehet gyáva:):)
  • antigonosz
    Bator ember hogy azzal a gazellel meg el mer szallni. Van vagy negyven eves ki tudja milyen karbival.
    Nem is olyan régen még azt mondták, hogy egy török/terrorista támadásban életveszélyesen megsérült.Nem is először.
    A legkisebb veszélyben abban a helikopterben van :)
  • boki
    Friss kép a főtigrisről, aki éppen a katonáit ellenőrizte.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Igaz eltartott egy ideig, de egesz jo, az eredetihez nagyon hasonlo uj fotigrist talaltak :D . Egyes forumok szerint ez mar vagy a 4-5. fotigris :D
  • Ez nem egy konkrét ember, hanem egy szerep, mint a Télapó és a krampuszok. Ott sem illik feszegetni, hogy ki van a szakáll alatt. Sőt, én minden zászlóaljhoz rendelnék egy ilyen kabalát, jót tesz a morálnak.

    ornagy
    Igaz eltartott egy ideig, de egesz jo, az eredetihez nagyon hasonlo uj fotigrist talaltak :D . Egyes forumok szerint ez mar vagy a 4-5. fotigris :D

Ugrás a fórum topichoz