A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
A Francia Haditengerészet nem várja meg míg elegendő H160-as áll szolgálatba az Alouette III-as helikopterek leváltására, megkezdi az öreg típus példányainak nyugdíjazását, az így keletkező űrt pedig civil helikopterek bérlésével szándékoznak kitölteni. 2010 óta a háromszorosára nőtt az Alouette III-asok üzemeltetési költsége, a flotta átlagéletkora több mint 40 év, a helikoptereknek pedig csupán a 33,9%-a alkalmas bevetésre egy időben.
Nincs repülőképes C-27J szállítógépe a Bolgár Légierőnek. A miniszterelnök még decemberben jelentette be, hogy a háromból csupán egy példány emelkedhet a levegőbe, január 20-án földi manőverek gyakorlása közben azonban az a gép is megsérült. Csak anyagi kár keletkezett, személyi sérülés nem történt. A helikoptereknél sem sokkal jobb a helyzet, a 12 Cougar-ból csupán 4 repülőképes, azonban állítólag senki sem veszi észre a hiányukat, mivel hogy nincs funkciójuk a helikoptereknek.
Görögország 70 darab Bell OH-58D Kiowa Warrior beszerzését tervezi. Athén 54 millió amerikai zöldhasút különített el a célra, ebből 36 teljesen felszerelt helikoptert, 24 kiképzésre szánt példányt, valamint 10, alkatrészbázisként szolgáló forgószárnyast vásárolnak. A tervek szerint a kezdeti műveleti képességet jövőre érhetik el.
Az oroszországi katari nagykövet, Fahad bin Mohammed Al-Attiyah a TASS hírügynökségnek adott interjút, melyben elmondta, országa előrehaladott tárgyalásokat folytat Moszkvával az Sz-400-as légvédelmi rendszerek beszerzéséről.
Műholdas képek alapján valószínűsíthető, hogy az Egyesült Arab Emirátusok lett a Wing Loong II típusú pilóta nélküli repülőgép első üzemeltetője. A tavaly október 22-én készült képen 3, a MALE kategóriájú UAV-val azonos dimenziókkal rendelkező repülőgép látható a Qusahwirah légibázison, az ománi és szaúdi határokhoz közel. A 11 méteres hosszúságú és 20,5 méteres fesztávolságú típus nagyban hasonlít az amerikai MQ-9-re, amelyből azonban egy példánnyal sem rendelkezik az arab állam.
Vlagyimir Putyin a Tu-160M utasszállító változatának létrehozására bíztatja az Orosz Repülőgépgyártó Konzorciumot (United Aircraft Corporation – UAC). Az elnök a felújított típus egyik tesztrepülésének megtekintésekor hozta fel az ötletet. A TASS orosz hírügynökség szerint a Tupoljev felé már több gazdag egyén is jelezte, hogy megvásárolnák a Tu-160M alapjain kifejlesztett szuperszonikus utasszállítót.
Oroszország a Tu-144-essel tört be a hangsebességnél gyorsabb személyszállításra alkalmas repülőgépek piacára, azonban a típus sikeressége erősen megkérdőjelezhető. Ennek oka, hogy a légitársaságoknak a repülőjegyek árának meghatározásakor az átlagos fizetéseket kell, hogy figyelembe vegyék. Jelenleg azonban más a helyzet, több vállalat, vagy gazdag egyén is megfizetné a típust és az üzemeltetési költségeit, ha cserébe jelentősen lerövidíthetné az utazási időket.
Az Indiai Légierő újabb tendert indított légi utántöltő repülőgépek beszerzésére. Hét év alatt ez a harmadik alkalom, hogy elindítják a beszerzési procedúrát. Az előző két alkalommal az A330 MRTT győzedelmeskedett, azonban az ár kérdésénél mindig megakadtak a tárgyalások, így kútba esett az üzlet. Összesen 6 repülőgépet akarnak szolgálatba állítani az Il-78-asok kiegészítésére. A követelményeknek utóbbi modernizált verziója, az Il-78M is megfelel.
A USS Carl Vinson útvonalába a vietnami Da Nang kikötője is szerepel. Ez lesz az első alkalom a Vietnami Háború lezárulta óta, hogy egy amerikai repülőgép-hordozó a dél-kelet ázsiai ország kikötőjében horgonyoz le.
Ismét kényszerleszállásra kényszerült az Amerikai Tengerészgyalogság egyik helikoptere Okinawa szigetén. Ezúttal egy AH-1Z személyzetének kellett a biztonság miatt a nem tervezett leszállás mellett döntenie, a hidraulika rendszer hibajelzése miatt. Rájár a rúd mostanában a bőrnyakúak Bell Helicopters által gyártott forgószárnyasaira, januárban már ez volt a harmadik alkalom, hogy kényszerleszállástt kellett végrehajtania a személyzeteknek – január 6-án egy UH-1N , míg két nappal később szintén egy AH-1Z fedélzetén villant fel egy-egy meghibásodást jelző lámpa.
Az Amerikai Légierő szóvivője hozta nyilvánosságra, hogy a Boeing elkészült a GBU-57-es újabb, immár negyedik fejlesztési csomagjával. Az újításoknak köszönhetően tovább javul az USAF arzenáljában található legnagyobb bomba kemény célpontok elleni átütő képessége.