Kapacitásproblémákkal küzd az indiai állami repülőgépipari vállalat, a HAL (Hindustan Aeronautics Limited).
A HAL neve szinte minden Indiával kapcsolatos beszerzés esetén felmerül, mint helyi gyártó partner. Ők végezik a Szu-30MKI gyártását (már több mint 153 darab elkészült a megrendelt 182 példányból), szintén náluk készül licenszben a BAE Hawk Mk.132 típusú sugárhajtású kiképzőgép, de fejlesztettek saját típusokat is, mint az Tejas LCA többfeladatúnak szánt könnyű vadászbombázó vagy a szintén problémás HJT-36 sugárhajtású kiképzőgép. Talán forgószárnyas vonalon maradandóbbat sikerült alkotni, a helyi licenszgyártásban készülő Aérospatiale Alouette II (HAL Cheetah, majd Cheetal) és Alouette III (HAL Chetak) helikopterekből szerzett tapasztalatokat, majd német segítséggel tervezték meg a HAL Dhruv többfeladatú könnyű helikoptert. És akkor még a jelenleg futó fejlesztési programokról, vagy a tervezett beszerzésekről és licenszgyártásokról még nem is beszéltünk.
Száz szónak is egy a vége, eléggé elfoglalt a HAL mostanában, emiatt a vállalat vezetői azon dolgoznak, hogy a Dhruv helikopter gyártásának országon belül alvállalkozót találjanak. Nem is annyira a katonai megrendelések miatt, inkább a nagyszámú polgári vonalról érkező érdeklődés következtében döntött úgy a vállalat vezetése, hogy azt házon belül már nem tudják kiszolgálni.
Jelenleg még csak az információbekérés fázisában tartanak, de az biztos, hogy ha „meg akarják fejni” a civil szféra „szent tehenét” is, akkor mindenképpen szükséges lesz egy olyan partnerre, akire nyugodtan rá merik bízni a saját fejlesztésű típusuk gyártását.
És akkor még ott van az a kapacitáshiány (és egyéb minőségbeli hiányosságok), ami miatt a Dassault Aviation nem meri rábízni típusának licenszgyártását a HAL szakembeire (helyette a Reliance Industries vállalatot preferálták), emiatt a megrendelt 36 példány mind francia gyártású lesz…