|

Megkezdődött az AW129-es utódjának fejlesztése

Még januárban kapott 487 millió eurós, azaz 515 millió dolláros támogatást az olasz kormánytól a Leonardo Helicopters, hogy kezdjék meg az AW129 Mangusta váltótípusának kifejlesztését.

Az AW249-es jelölésű típusról többet is megtudhattunk a múlt héten megrendezett Dubai Air Show keretein belül, többek között azt is bejelentették, hogy a projekthez további résztvevők jelentkezését várják. Szinte egyből felmerült a Turkish Aerospace Industries neve, akik már az AW129 alapjain, kifejezetten a török igények szerint specializált T129 ATAK kifejlesztésénél is dolgoztak együtt az akkor még Augusta néven ismert vállalattal.

Forrás: http://airheadsfly.com ,

Az AW249-es koncepciójáról is kiderült néhány adat, a helikopter maximum 7-8 tonnás tömeggel emelkedhet a levegőbe, ez 2-3 tonnával több az elődhöz képest. A hordozható fegyverzet tömege több mint megkétszereződik, 800-ról közel 2000 kilogrammra. A forgószárnyas sebességben, maximális repülési magasságban és repülési időben is felülmúlja majd a Mangustát, emellett a Leonardo vizsgálja a lehetséges megoldásokat, hogy hogyan tudnák csökkenteni a típus radarkeresztmetszetét és az infravörös kisugárzását.

A hajtóművet illetően még nem született döntés, de valószínűsíthető a két versenyzős felállás: az AH-64 Apache és az AH-1Z Super Cobra meghajtásáról is gondoskodó GE Aviation T700, valamint az AW189K számára választott Safran Helicopter Engines Aneto közül kerülhet ki a végső győztes.

Hogy a fejlesztés és a későbbi gyártás minél zökkenőmentesebb legyen, több részegységet a vállalat más típusaiból emelnek át, a gépágyú marad a Mangustán már bizonyított 20 mm-es űrméretű OTO Melara TM197B, az erőátviteli és rotorrendszer pedig az AW149-esről érkezik.

 

Látványterven az AW249 | Forrás: en.wikipedia.org ,

A szerződésbe foglaltak szerint a Leonardo 2025-ig 5 példányt épít az új forgószárnyasból, melyek közül az utolsó már a szérigyártású gépekkel azonos konfigurációval fog rendelkezni. Olaszország 48 példány szolgálatba állításával szeretné nyugdíjazni az AW129-eseket, a törökök esetleges csatlakozása pedig magával vonhatja, hogy a T129-est is az új helikopter átalakított verziója váltja majd le.

Fórum hozzászólások

  • <blockquote rel="zotyek78">[​IMG]

    [​IMG]
    Szép nyugati gép, de az a két harcos ott a keréken egy Mi-35-ön nem így utazna.:)</blockquote>

    Még egy Mi-28-ason sem. :)
  • Elvileg 8 van rajt, a két utas ha felszáll akkor csak 4.
    Egyetlen képből indulsz ki? :) És akkor az alsó 2x2 Tow-ot lerúgod, vagy mit csinálsz vele? Az ilyen utas kimentés mindig adhoc feladat, nem tervezik előre, hogy na én csak 2 Tow-ot rakok fel, mert a sivatagban fel kell szednem majd 2 csókát.
  • A törökök - úgy tűnik - megint nekibátorodtak a T-129-kel...
    Szerintem erősen kockázatos ilyen jellegű bevetéseket repülni a Kurdok ellen:


    Ebből sanszosan megint valami ilyesmi lesz:


    Nem értem miért nem úgy csinálják mint az oroszok. A ruszkik Szíriában sok km-rel a cél előtt emelkedésből indítják a nem irányított rakétáikat, aztán szintén még a cél előtt jókora távolságban vad infracsapda szórás közepette kifordulnak és hazamennek, vagy ha maradt még muníció akkor új körre mennek.

    Persze tudom hogy az orosz módszerrel a helikopterek legfeljebb terület lefogásra jók, de talán kisebb a lelövés kockázata.
    Persze lehet hogy a Törökök, mivel maguk gyártják a helikoptereiket és van elég a képzett hajózójuk, talán úgy gondolkodnak hogy megengedhetnek maguknak néhány veszteséget is.
  • rudi
    A törökök - úgy tűnik - megint nekibátorodtak a T-129-kel...
    Szerintem erősen kockázatos ilyen jellegű bevetéseket repülni a Kurdok ellen:


    Ebből sanszosan megint valami ilyesmi lesz:


    Nem értem miért nem úgy csinálják mint az oroszok. A ruszkik Szíriában sok km-rel a cél előtt emelkedésből indítják a nem irányított rakétáikat, aztán szintén még a cél előtt jókora távolságban vad infracsapda szórás közepette kifordulnak és hazamennek, vagy ha maradt még muníció akkor új körre mennek.

    Persze tudom hogy az orosz módszerrel a helikopterek legfeljebb terület lefogásra jók, de talán kisebb a lelövés kockázata.
    Persze lehet hogy a Törökök, mivel maguk gyártják a helikoptereiket és van elég a képzett hajózójuk, talán úgy gondolkodnak hogy megengedhetnek maguknak néhány veszteséget is.
    Azon a terepen és puha célokban bővelkedve, a dedikáltan területlefogásra kitalált NIR blokkok fájhatnak eléggé azoknak akikre lőnek velük. Nagyon jól csinálják, így is kell. Ami kemény és nagy értékű célpont, arról láthattunk már videót, hogy ATGM -el szedegetik ki általában 5km tájáról a Rus helikopterek.
  • megengedhetik a veszteséget???
    úgy rémlik a TUSAS Aerospace Industries összesen 50 darabot gyártott le a török hadseregnek.
  • Sharid
    megengedhetik a veszteséget???
    Az oroszoknak van 200 ka-52 és 100 mi-28.

    itt egy 2017 decemberi átadott gép és egy januráéi már az új eletro optikával.
    Mind a két gépen ott a védelmi rendszer .
    [​IMG]
    [​IMG]
    És az ellenségnek még nem is verba van és már hullanak mint a legyek a leo2-ek is szépen szépen pukkanak el.
  • fip7
    Ez most hogy jött ide Roni?
    Szerintem rossz helyre raktad amit betettél :)
    Nem raktam rossz helyre .

    Csak azt mutattam be hogy a törökök ellen lebecsült az oroszoknak több harci heli és igaz csak a ka-52 meg mi-17-van van önvédelmi rendszere .
    + Ha már így hullanak a gépeik a kurdok miatt mi lett volna a Verba pantsir sz-300 sz-400 kellett volna szembenézniük? o_O
  • Roni

    Nem feltétlenül kell az oroszokhoz mérni a dolgot. Indulj ki abból ami Ukrajnában volt. Először az ukránok bevetettek egy csomó harci helikoptert. De mivel az ellen fel volt készülve (meg nem arabok) így két héten belül lényegében nem maradt bevethető helikoptere az ukránoknak. A helyzet az, hogy a harci helikopter az egy nagyon sebezhető jószág.
  • fip7
    Roni

    Nem feltétlenül kell az oroszokhoz mérni a dolgot. Indulj ki abból ami Ukrajnában volt. Először az ukránok bevetettek egy csomó harci helikoptert. De mivel az ellen fel volt készülve (meg nem arabok) így két héten belül lényegében nem maradt bevethető helikoptere az ukránoknak. A helyzet az, hogy a harci helikopter az egy nagyon sebezhető jószág.
    Amennyiben minimum MANPADS-képes az ellen...
  • ms07
    Eddig úgy volt, hogy AH-1et szedtek le. Most már ATAk-ról van szó?
    Eleinte még AH-1-t írtak, de aztán pár órán belül már mindenhol ATAK-ra módosították, illetve videó is került ki a lelövésről, ahol látszik, hogy T129-ről van szó.

Ugrás a fórum topichoz