|

Megkezdődött az AW129-es utódjának fejlesztése

Még januárban kapott 487 millió eurós, azaz 515 millió dolláros támogatást az olasz kormánytól a Leonardo Helicopters, hogy kezdjék meg az AW129 Mangusta váltótípusának kifejlesztését.

Az AW249-es jelölésű típusról többet is megtudhattunk a múlt héten megrendezett Dubai Air Show keretein belül, többek között azt is bejelentették, hogy a projekthez további résztvevők jelentkezését várják. Szinte egyből felmerült a Turkish Aerospace Industries neve, akik már az AW129 alapjain, kifejezetten a török igények szerint specializált T129 ATAK kifejlesztésénél is dolgoztak együtt az akkor még Augusta néven ismert vállalattal.

Forrás: http://airheadsfly.com ,

Az AW249-es koncepciójáról is kiderült néhány adat, a helikopter maximum 7-8 tonnás tömeggel emelkedhet a levegőbe, ez 2-3 tonnával több az elődhöz képest. A hordozható fegyverzet tömege több mint megkétszereződik, 800-ról közel 2000 kilogrammra. A forgószárnyas sebességben, maximális repülési magasságban és repülési időben is felülmúlja majd a Mangustát, emellett a Leonardo vizsgálja a lehetséges megoldásokat, hogy hogyan tudnák csökkenteni a típus radarkeresztmetszetét és az infravörös kisugárzását.

A hajtóművet illetően még nem született döntés, de valószínűsíthető a két versenyzős felállás: az AH-64 Apache és az AH-1Z Super Cobra meghajtásáról is gondoskodó GE Aviation T700, valamint az AW189K számára választott Safran Helicopter Engines Aneto közül kerülhet ki a végső győztes.

Hogy a fejlesztés és a későbbi gyártás minél zökkenőmentesebb legyen, több részegységet a vállalat más típusaiból emelnek át, a gépágyú marad a Mangustán már bizonyított 20 mm-es űrméretű OTO Melara TM197B, az erőátviteli és rotorrendszer pedig az AW149-esről érkezik.

 

Látványterven az AW249 | Forrás: en.wikipedia.org ,

A szerződésbe foglaltak szerint a Leonardo 2025-ig 5 példányt épít az új forgószárnyasból, melyek közül az utolsó már a szérigyártású gépekkel azonos konfigurációval fog rendelkezni. Olaszország 48 példány szolgálatba állításával szeretné nyugdíjazni az AW129-eseket, a törökök esetleges csatlakozása pedig magával vonhatja, hogy a T129-est is az új helikopter átalakított verziója váltja majd le.

Fórum hozzászólások

  • Pakisztán mellett Malajzia, az Egyesült Arab Emírségek és Jordánia is érdeklődik a török portéka iránt.
    Kíváncsian várom a fejleményeket....
  • Turkish attack helicopter project sees further delays


    http://www.janes.com/article/30295/turkish-attack-helicopter-project-sees-further-delays


    " excessive vibrations have been occurring during flight trials and that the aircraft are unbalanced."
  • <blockquote rel="zotyek78">[​IMG]

    [​IMG]
    Szép nyugati gép, de az a két harcos ott a keréken egy Mi-35-ön nem így utazna.:)
    A két utas = mínusz 4 TOW?
    </blockquote>

    Ezzel csak azt próbálták ki, hogy lehet kimenteni a saját embereket nem szállítógépet csinálnak belőle...
  • Volt pár hasonló eset Irakban+Afganisztánban azt hiszem. Még az amcsik hozták divatba. De ha én fenn repkedek a helivel, csinálom a feladatomat, közben meg szólnak hogy ugyan már vegyek fel két potyautast akkor leszállok és leszerelem a 4 rakettát? Ez olyan MacGyver megoldásnak tűnik.:) Mégis csak jó gép a Mi-24/35?:)
  • <blockquote rel="zotyek78">[​IMG]

    [​IMG]
    Szép nyugati gép, de az a két harcos ott a keréken egy Mi-35-ön nem így utazna.:)</blockquote>

    Még egy Mi-28-ason sem. :)
  • Elvileg 8 van rajt, a két utas ha felszáll akkor csak 4.
    Egyetlen képből indulsz ki? :) És akkor az alsó 2x2 Tow-ot lerúgod, vagy mit csinálsz vele? Az ilyen utas kimentés mindig adhoc feladat, nem tervezik előre, hogy na én csak 2 Tow-ot rakok fel, mert a sivatagban fel kell szednem majd 2 csókát.
  • A törökök - úgy tűnik - megint nekibátorodtak a T-129-kel...
    Szerintem erősen kockázatos ilyen jellegű bevetéseket repülni a Kurdok ellen:


    Ebből sanszosan megint valami ilyesmi lesz:


    Nem értem miért nem úgy csinálják mint az oroszok. A ruszkik Szíriában sok km-rel a cél előtt emelkedésből indítják a nem irányított rakétáikat, aztán szintén még a cél előtt jókora távolságban vad infracsapda szórás közepette kifordulnak és hazamennek, vagy ha maradt még muníció akkor új körre mennek.

    Persze tudom hogy az orosz módszerrel a helikopterek legfeljebb terület lefogásra jók, de talán kisebb a lelövés kockázata.
    Persze lehet hogy a Törökök, mivel maguk gyártják a helikoptereiket és van elég a képzett hajózójuk, talán úgy gondolkodnak hogy megengedhetnek maguknak néhány veszteséget is.
  • rudi
    A törökök - úgy tűnik - megint nekibátorodtak a T-129-kel...
    Szerintem erősen kockázatos ilyen jellegű bevetéseket repülni a Kurdok ellen:


    Ebből sanszosan megint valami ilyesmi lesz:


    Nem értem miért nem úgy csinálják mint az oroszok. A ruszkik Szíriában sok km-rel a cél előtt emelkedésből indítják a nem irányított rakétáikat, aztán szintén még a cél előtt jókora távolságban vad infracsapda szórás közepette kifordulnak és hazamennek, vagy ha maradt még muníció akkor új körre mennek.

    Persze tudom hogy az orosz módszerrel a helikopterek legfeljebb terület lefogásra jók, de talán kisebb a lelövés kockázata.
    Persze lehet hogy a Törökök, mivel maguk gyártják a helikoptereiket és van elég a képzett hajózójuk, talán úgy gondolkodnak hogy megengedhetnek maguknak néhány veszteséget is.
    Azon a terepen és puha célokban bővelkedve, a dedikáltan területlefogásra kitalált NIR blokkok fájhatnak eléggé azoknak akikre lőnek velük. Nagyon jól csinálják, így is kell. Ami kemény és nagy értékű célpont, arról láthattunk már videót, hogy ATGM -el szedegetik ki általában 5km tájáról a Rus helikopterek.

Ugrás a fórum topichoz