|

Újraindul a hazai katonai pilótaképzés

Két évtized után újraindul a hazai katonai pilótaképzés a 2018/2019-es tanévtől a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán – jelentette be az NKE Katonai Repülőintézet vezetője kedden Szolnokon, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison.

Palik Mátyás ezredes sajtótájékoztatón elmondta: a többéves előkészítő munka eredményeként indított állami légi közlekedési alapszak két szakiránnyal – repülésirányító és légijármű-vezető – indul, így a 2018/2019-es tanévtől az egyetemen már nem csak katonai vezető, katonai üzemeltető és katonai logisztika szakon zajlik majd a honvéd tisztképzés.

Forrás: MTI

Fórum hozzászólások

  • Ocses
    Nem hiszek neked. :D
    Hazudsz. ;)
    Sziszi nem mondhatott ekkora marhaságot.
    Igazad van a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkáraként ő csupa okosságokat mond,ajánlom minden hazafias érzelmű honfitársam figyelmébe,hogy igyák Németh Sziszi szavait meg fognak világosodni a honvédelem tekintetében:):):):):)
  • Ocses
    Nem hiszek neked. :D
    Hazudsz. ;)
    Sziszi nem mondhatott ekkora marhaságot.
    Az egyik A319-es decembertől áprilisig állt karbantartás miatt, a másik meg április óta áll. De végül is hazahoztak Franciaországból 7 főt akit az Air France hozott Kínából. És Belgiumból a belgák által Maliból hazahozott néhány magyar katonát. És Szíjjártó vitt vele minden balkáni országba védőeszközöket segélyként. A Falconnal is hazahoztak egyszer néhány magyar és külföldi turistát Kambodzsából. (A Falconoknak is volt valamilyen időszakos karbantartása, mert Szíjártó többször is bérelt géppel repült a balkánra.)

    Ehhez képest tényleg "elenyésző" hogy a Wizzair 100nál több kínai járatot teljesített és az Amerikában maradt turisták hazahozását is megoldották jó pénzzért. De volt C-17, An-124, két Il-76 és nagyon sok egyéb nagygépes cargo bérszállítmány is :rolleyes:
  • kamm
    En is. :)
    Akkor ne értékeld őket, ami persze tök szubjektív amúgy, is hanem kezeld tényként a pályafutásuk éveinek számát. Tudniillik ez a tapasztalat ismérve. Lásd tapasztalt és tapasztalatlan pilótát pl. Lehet, hogy az utóbbi jobb, de attól még a jelző érvényes rá.
  • Schurrer
    Nem semmi amit mondasz. Legtapasztaltabb is, na ez már tényleg leesett áll kategória...
    Tudjuk, nektek a "Kócos Asszony" a mérce. Feledhetetlen volt (nekünk biztosan...)
  • Inno
    Tudjuk, nektek a "Kócos Asszony" a mérce. Feledhetetlen volt (nekünk biztosan...)
    Mi az a "nektek"? És ki az a "kócos" akiről beszélsz? Másik topikban elemezz inkább, ott vagy aktív amúgy is. :D
  • Wilson
    Na ekkor majdnem lefordultam a székről a röhögéstől mivel a külügyi tárca is ekkor adott ki egy közleményt,hogy azért nem vettek részt az MH gépei a légi szállításokban mert nem lettek volna képesek ekkora mennyiséget elszállítani.De most komolyan senkinek sem jutott eszébe,hogy két vagy három alkalommal kireptetik valamelyik A319-t maszkért meg lélegeztetőgépért,hogy aztán amikor megérkezik akkora odacsődítik a médiát amely pedig nagy lelkesen beszámolt volna az életmentő szállítmány MH gépen való érkezéséről.Ennél jobb reklámot nem lehetett volna csinálni ezeknek a gépeknek és a magyar honvédségnek.Erre nem lehet mást mondani,hogy ez,az amatőrizmus magasiskolája.
    Ha megnézed Szíjjártó videóit, gyakran bemegy a pilótafülkébe és megmondja a pilótáknak hogy most hová fognak repülni... ilyenkor látszik hogy az egyik pilóta még mindig nem magyar. Lehet hogy ennek is szerepe volt abban, hogy nem repültek annyit a vírushelyzet alatt. De az afganisztáni váltást megoldották, lehet az benne volt a külföldi pilóták szerződésében.
  • Negan
    Meglepően sokban.Ugyanis ez a hadszervezeti rendszerről szól.
    A Leo2A7+ csak egy darab vas.Sehova nem megy,ha nincs benne üzemanyag,gépolaj,és zsir a zsirzópontjaiban.Gyorsan megáll,ha nincsennek szerelők,kik karbantartják,és nincs alkatrész meg szerszám aszerelők keze ügyében.Semmiféle ellenségre nem jelent veszélyt,ha nincs hozzá jol képzett személyzet,nincs lőszer,és nincs jol a harcban bevetve.Ezeket a dolgokat viszont a szervezeti rendszer működése határozza meg.
    Hiába van akármilyen jó technikád,ha rossz a szervezeti működési rendszer.
    Ha olvastad Molni frissitett szösszenetét,akkor eléggé kiviláglik,hogy nálunk mindennek mondható a szervezeti rendszer működése,csak jónak nem.A MiG29,Szu22,de a Gripen története pontosan erről szol.Vagy a Mihuk,az A319.
    Gripen mint technika ugyan nem a legkorszerűbb a világon,de térségünkben az.Viszont nincs hozzá megfelelő fegyverzet,sem kiegészitő felszerelés,sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen.Vagyis az a szervezeti rendszer,aminek ezt biztositania kéne,nem teljesiti a feladatát.És ezért senki nem üti meg a bokáját....
    Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el.Nekünk viszont máig hiányos a Gripenek fegyverzete,nincs se felderitő,se zavarókonténerünk.Utólagosan beszereztünk célzókonténert,amre ugyan ráfogják,hogy egyben felderitő is,de ez csak szimpla parasztvakitás.Ahogy a Mihuk restaurálását harcihelikopter képesség visszaszerzésének nevezni is az.Viszont jol mutat a Duna felett.
    Az a honvédelmi szervezet,ami ilyesmiket csinál,szerintem igencsak rászorul egy rekonstrukcióra.
    "sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen."

    Ez szimplán nem igaz,a pilóták és a műszaki személyzet ott van a szeren:)

    "Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el."

    Aha annyira jól állnak,hogy egyszer egy jől sikerült adóellenőrzés miatt nem volt pénzük a gyakorló repülésekre.

    https://mandiner.hu/cikk/20191028_e...zes_miatt_nem_repulhetnek_a_roman_vadaszgepek

    Egy másik alkalommal pedig idén májusban két Mig-21 kellett légirendészkednie amikor orosz gépek közelítették meg a NATO légterét,a vicces az az egészben,hogy a románoknak 4 éve vették át a 9 db F-16-t és 4 év alatt sem sikerült az F-16-t rendszerbe állítani.Úgy,hogy a románokra mint bezzeg országra hivatkozni kicsit furának tűnik a számomra.

    https://mandiner.hu/cikk/20200521_roman_mig_ek_fogtak_el_orosz_bombazokat_a_fekete_tenger_folott
  • Schurrer
    Mi az a "nektek"? És ki az a "kócos" akiről beszélsz? Másik topikban elemezz inkább, ott vagy aktív amúgy is. :D
    Gönc Kinga... Csak "átszóltam" a másik topikból, ha már szóba került itt ez a dolog. Ha már Martonyit említetted: kedves, okos, művelt ember. Igazi politikusnak sem nevezném, külügyminiszterként túl puha, erősen atlantista és konformista volt, habár valójában nem ilyen. Személyesen is ismertem. Össze sem lehet hasonlítani Szijjártóval. Kovácsot meg sem említem.
  • Terminator
    Ha megnézed Szíjjártó videóit, gyakran bemegy a pilótafülkébe és megmondja a pilótáknak hogy most hová fognak repülni... ilyenkor látszik hogy az egyik pilóta még mindig nem magyar. Lehet hogy ennek is szerepe volt abban, hogy nem repültek annyit a vírushelyzet alatt. De az afganisztáni váltást megoldották, lehet az benne volt a külföldi pilóták szerződésében.
    Nem ezért nem vettek részt a szállításban,a Magyar Külügyminisztérium világosan leírta a közleményében miért nem vettek részt a szállításban az MH gépei.

    "sokkal nagyobb mennyiségű árúról volt szó, mint azt a HM repülőgépeivel el lehetett volna szállítani."
  • Inno
    Gönc Kinga... Csak "átszóltam" a másik topikból, ha már szóba került itt ez a dolog. Ha már Martonyit említetted: kedves, okos, művelt ember. Igazi politikusnak sem nevezném, külügyminiszterként túl puha, erősen atlantista és konformista volt, habár valójában nem ilyen. Személyesen is ismertem. Össze sem lehet hasonlítani Szijjártóval. Kovácsot meg sem említem.
    Ezek szerint te sem olvastad el, hogy milyen aspektusból elemeztem őket. Na és itt akkor le is zárom a részemről, mert semmilyen politizálásba nem akartam és nem is mentem bele. Pusztán tényként kezeltem számomra semmit nem jelentő emberek pályafutását. Ennyi.
  • Wilson
    "sem kellően kiképzett és gyakorlott személyzet,hogy a benne rejlő lehetőségek tényleges képességként legyenek jelen."

    Ez szimplán nem igaz,a pilóták és a műszaki személyzet ott van a szeren:)

    "Ezzel szemben érdekes megnézzni az itt gyakran lenézzett romulánokat.MiG21 korszerűsitésnél nem csak a vasat vették,hanem fegyverzetet,felderitő és zavaró,valamint célmegjelölő konténereket is.Vagyisegy teljes harci rendszert,nem csak diszszemlére való mutogatnivalót.F16MLU esetében ugyanigy jártak el."

    Aha annyira jól állnak,hogy egyszer egy jől sikerült adóellenőrzés miatt nem volt pénzük a gyakorló repülésekre.

    https://mandiner.hu/cikk/20191028_e...zes_miatt_nem_repulhetnek_a_roman_vadaszgepek

    Egy másik alkalommal pedig idén májusban két Mig-21 kellett légirendészkednie amikor orosz gépek közelítették meg a NATO légterét,a vicces az az egészben,hogy a románoknak 4 éve vették át a 9 db F-16-t és 4 év alatt sem sikerült az F-16-t rendszerbe állítani.Úgy,hogy a románokra mint bezzeg országra hivatkozni kicsit furának tűnik a számomra.

    https://mandiner.hu/cikk/20200521_roman_mig_ek_fogtak_el_orosz_bombazokat_a_fekete_tenger_folott
    Nem,sajnos a magyar pilóták korántsem vannak olyan jol kiképezve,mint kellene.Müszakiakrol nem igazán tudok nyilatkozni,de a gépek üzemeltetését nem önállóan végezzük.Svéd üzemeltetés nélkül alighanem még rosszabbul állnánk.
    Viszont igen,oláhok éppen szétpolitizálják a rendszerüket.
    De a szomorú,hogy a lényeg nem ment át.
  • Schurrer
    Mi az a "nektek"? És ki az a "kócos" akiről beszélsz? Másik topikban elemezz inkább, ott vagy aktív amúgy is. :D
    Jan Slota adta a Kócos Nagysszony nevet.

    De most komolyan. Maradjunk a topic témájánál, pls! :oops:
  • Wilson
    Úgy,hogy a románokra mint bezzeg országra hivatkozni kicsit furának tűnik a számomra.
    Ez igaz, de ettől még nincs a Mi-24-hez páncélozott célok elleni rakéta, a Gripenhez "hamburger árú" bombafegyverzet, nem rendeltünk hozzá modern IR rakétákat, az Airbusokon és a Falconokon meg nincs önvédelmi rendszer, hogy kicsit gázosabb helyen is le tudjanak szállni addig a pár évig, amíg az új rámpás gépeink bevethetőek nem lesznek. Minden tiszteletem az üzemeltető személyzeteké, de a beszerzési oldalon vannak hiányosságok. Pénz meg van mindenre is.
  • Schurrer
    Ezek szerint te sem olvastad el, hogy milyen aspektusból elemeztem őket. Na és itt akkor le is zárom a részemről, mert semmilyen politizálásba nem akartam és nem is mentem bele. Pusztán tényként kezeltem számomra semmit nem jelentő emberek pályafutását. Ennyi.
    Egyet értek.;)
  • Negan
    Nem,sajnos a magyar pilóták korántsem vannak olyan jol kiképezve,mint kellene.Müszakiakrol nem igazán tudok nyilatkozni,de a gépek üzemeltetését nem önállóan végezzük.Svéd üzemeltetés nélkül alighanem még rosszabbul állnánk.
    Viszont igen,oláhok éppen szétpolitizálják a rendszerüket.
    De a szomorú,hogy a lényeg nem ment át.
    Átjött a lényeg már mint ahogy te látod a dolgokat.A svéd üzemeltetés a lízing miatt van,ugyanezt a magyar műszaki személyzet is megtudja csinálni csupán csak annyi kell hozzá,hogy a Gripenek üzemeltetéséhez ugyanolyan anyagi kondíciókat biztosítsanak a számukra mint amit a lízing alatt biztosítottak.A pilóták kiképezettségi fokában nem értek veled egyet amit a jelenlegi fegyverzet lehetővé tesz azokat a képességeket mind birtokolják a magyar pilóták,persze mindig lehet jobban csinálni a dolgokat és erre is kell törekedni,de szerintem nincs gond a Gripen pilótákkal és műszaki személyzettel.
  • Wilson
    Nem ezért nem vettek részt a szállításban,a Magyar Külügyminisztérium világosan leírta a közleményében miért nem vettek részt a szállításban az MH gépei.

    "sokkal nagyobb mennyiségű árúról volt szó, mint azt a HM repülőgépeivel el lehetett volna szállítani."
    Ahogy te is írtad, ha csak a kapacitás lett volna a probléma, akkor marketing okokból egyszer azért ki lehetett volna küldeni egy A319-est egy szállítmány védőeszközért ... vagy a Falconokokat. Ahogy a szlovének/horvátok kiküldték a bizniszdzset kormánygépüket gyorsan még az elején néhány doboz gyorstesztért... de nem így történt. Helyette azt találták ki a kommunikációs szakemberek magyarázatnak, hogy "Kína nem enged be katonai gépeket". Közben meg láthattuk hogy más országok katonai gépeikről posztoltak hogy Kínában jártak...
  • Wilson
    Átjött a lényeg már mint ahogy te látod a dolgokat.A svéd üzemeltetés a lízing miatt van,ugyanezt a magyar műszaki személyzet is megtudja csinálni csupán csak annyi kell hozzá,hogy a Gripenek üzemeltetéséhez ugyanolyan anyagi kondíciókat biztosítsanak a számukra mint amit a lízing alatt biztosítottak.A pilóták kiképezettségi fokában nem értek veled egyet amit a jelenlegi fegyverzet lehetővé tesz azokat a képességeket mind birtokolják a magyar pilóták,persze mindig lehet jobban csinálni a dolgokat és erre is kell törekedni,de szerintem nincs gond a Gripen pilótákkal és műszaki személyzettel.
    Mondom,hogy nem ment át a lényeg.
    A Gripen,mint harci rendszer nálunk jóval kevesebb bevethető képességet ad,mint amennyit tartalmaz,és amennyire szükségünk lenne.
    Az oláhok most szerencsére szétpolitizálják magukat,de a beszerzési tervezetük egy teljes képességcsomagrol szól,nem csak részleges,éseléktelen,részképességről.LanceR esetében is igy jártak el.
    Ez nem csak pénzkérdés.Az is,de annál több is.
  • Miket talál az ember ha beleás egy kicsit a cseh fórumokba.:).

    Az ex-szovjet cseh T-72M4 CZ továbbfejlesztésének nincs értelme
    [​IMG]


    Sok kérdés merül fel a T-72M4 CZ tartályok korszerűsítésével kapcsolatban. A legfontosabb az, hogy a Védelmi Minisztérium, a tervezett megrendelések ellenőrzésével, megállapítja, hogy a harminc harckocsi korszerűsítésének becsült ára nem felel meg a tényleges árnak, és a VERA NG rendszerek vagy STARKOM z beszerzéséből ismert forgatókönyv újra megismétlődhet . Ez azonban egyáltalán nem az egyetlen probléma a meglévő cseh tankok korszerűsítésével kapcsolatban. A T-72M4 CZ-l hivatalosan úgy terveznek, hogy áthidalja az új harckocsik vásárlása közti időt, majd ezeket az aktív tartalékkal együtt fogják használni. De milyen áron és milyen időn belül?

    A T-72M4 CZ harckocsi tervezett korszerűsítésének első problémája az, hogy eddig alapvetően csak a modernizáció célja ismert, de előbb az egyedi megoldásokat kell kidolgozni de erre azonban nincs sok idő: 2021 áprilisában be kell fejezni az új harckocsik specifikációját, 2023-ban pedig legkésőbb alá kell írni a szerződést majd várhatóan 2024-ben le kell folytatni teszteket , 2026-2028-ban pedig a járműveket hadrendbe kell állítani. Ennek többek között a 7. gépesített brigád korszerűsítése iránti elkötelezettségünknek és a NATO struktúrába való bevonásának a „NATO keretkoncepción” alapuló oka van.

    És ha komolyan vesszük a 2026-os évet,akkor ugye hat év telik el a T-72M4 CZ korszerűsítésével, és végül láthatjuk, hogy a modernizált régi harckocsik valójában nem hidalnak át semmit, mert későn, 2026 után kerülnek rendszeresítésre.

    A T-72M4 CZ harckocsik korszerűsítése elsősorban három területtel fog foglalkozni: 1) a lövészek és a parancsnok célzási rendszerével, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a tűzvezetési rendszerhez, 2) kommunikációs és információs rendszerek és a 3) meghajtás. A T-72 konstrukciójának korlátja azonban nyilvánvaló, amely a 1970-es években a szovjet tank tervezési koncepcióban gyökerezik mivel az inkább a mennyiségen, mint a minőségen alapult. Az alvázzal keveset lehet tenni, mivel az alváz jelentős változtatása egy új harckocsi tényleges kifejlesztését jelentené. Oroszország, Ukrajna és a szomszédos Lengyelország gazdag tapasztalatokkal rendelkeznek a harckocsi korszerűsítésével kapcsolatban ebben a kategóriában. Oroszország rendelkezik a legnagyobb tapasztalattal a fejlesztés, a gyártás és az export területén. A T-72 alapul a modernek számító T-90 is, ám ez sem éri el a legújabb generációs harckocsik paramétereit,

    Még azok a részletek sem is könnyűek, amelyek nem nagyon függnek a harckocsi általános tűzvezetési rendszerétől. Manapság szükséges egy olyan rendszer, amely képes célokat keresni, tüzet vezetni és több célt egyszerre követni. Ezek a „Szituációs tudatosság és a Hunter & Killer” készségek. Ezekre a projektkövetelményekre kell tapasztalt szakemberekből álló csoportoknak megfelelő választ találnia. Ez költséges, és továbbra is felmerül a kérdés, mennyire gazdaságos ez a szándék harminc harckocsi korszerűsítésekor - az egységár csillagászati lesz. Ez elvezet minket az állami tulajdonú VOP CZ vállalkozás problematikus szerepéhez és potenciáljához, a korszerűsítés tavaly megközelítette az egymilliárd koronát- és ma a minisztérium szerint ez az ár valóban túl alacsony (a projekt igényeihez képest) );és ezért nem írták még alá a szerződést .

    A T-72M4 CZ-be integrálandó modern műszerek természetesen más méretekkel rendelkeznek, mint a régiek. Ezen túlmenően nincs egyértelmű ok arra, hogy a FM a törvény alóli mentességet igénylő eszközöket vásároljon, a klasszikus tenderen kívül. Attól függően, hogy ki nyeri a pályázatot, el kell készíteni a készülékeknek a jármű toronyba történő beszerelésének projektdokumentációját. Többek között emiatt is a T-72M4 CZ korszerűsítésének befejezési ideje nagyon kitolódhat. És ha beavatkozásra van szükség a toronyba építésükhöz, akkor a torony tesztelését és a ballisztikus ellenállás vizsgálatát is el kell elvégezni, ami persze hosszú ideig tartana és drága lenne.

    A VOP CZ, a korszerűsítés végrehajtója az 1990-s évektől kezdve elkerülhetetlenül veszítette el, és valószínűleg mára már elvesztette az a képességét, hogy ezen a területen progresszív és hatékony megoldást találjon. Nagyon furcsa lenne, ha egy hosszú távon veszteséges vállalkozás, amely elsősorban karbantartási szerződéseket vagy nem katonai termelést folytatott , rendelkezne a szükséges szakértői csoportokkal a nagyszabású, technológiailag fejlett fegyverek kifejlesztésére a jelenlegi tendenciákkal összhangban. Néhányan, akik részt vettek az eredeti T-72 frissítésben, már nem aktívak, mások más vállalatokhoz mentek át, mások már betöltötték a nyugdíj korhatárt . 2015-n, 2016-n és 2017-n a vállalat évente 1 (egy) harckocsit javított (javított, ami természetesen nagyon különbözik az új technológiák fejlesztésétől). A az ilyen képességek és kapacitások fenntartása ilyen körülmények között nem csak rendkívül költséges, de valójában értelmetlen . Ennek oka az ország védelmi képességeinek korábbi elhanyagolása, a fegyveres erők fejlesztésének elmaradása illetve azok túlzott csökkentése, alulfinanszírozása, és így a fejlesztési és karbantartási képességek elvesztése. Most fizetjük meg ezeket az adósságokat. Valójában a "Katonai Szervizvállalat" (azaz a VOP CZ jelentése) termelésének 94% -a ma a polgári szektorba irányul.

    Ha a hadseregnek nem ennyi harckocsija lenne, hanem a meglévőkön kívűl még több tíz vagy akár több száz harckocsi akkor további korszerűsítésük elkerülhetetlen,és gazdaságosan megvalósítható lenne, mert egy ilyen haderő természetesen fenn illetve eltartaná a belföldi fegyveripart a know-how területén. De a hadseregnek csak három alakulata van (és tankjainak kétharmada nem működik). És a szomszédos országok, amelyeknek ebből a szempontból jobb helyzetben vannak (Lengyelország PT-91l),is inkább a modern járművek beszerzésére, nem pedig a szovjet harckocsik korszerűsítésére koncentrálnak. Lengyelország már üzemelteti a Leopard 2-t, és Magyarország is hamarosan rendszerbe állítja őket.

    Kevés frissített harckocsi esetén nem csak az új technológiák kifejlesztésének és alkalmazásának egységköltsége nő, hanem a későbbi karbantartás is költséges. Elkerülhetetlen,hogy nem lesz elég pótalkatrész (és drágák is lesznek), néhány év múlva az egységeken belül harckocsikat fognak kannibalizálni,hogy kevés harckocsit üzemben tudjanak tartani. A beszállítók nem érdekeltek egy ilyen gazdaságilag nem hatékony egység gyártósorának fenntartásában. Ráadásul az ilyen harckocsik eladhatatlanok lesznek (kivéve talán a múzeumok számára), mert ki vásárol harminc (vagy kevesebb) harckocsit, amelyek talán érdekes technikai megoldásokat kínálnak, de teljesen egyediek.

    A vadonatúj Leopard 2 ára körülbelül nyolc millió dollár. A T-72M4 CZ korszerűsítésének értéke öt ilyen leopárdra lenne elég. Mivel ezeket a harckocsikat az aktív tartaléknak szánják, a korszerűsítésre szánt összegből nagyon jól vásárolhatunk olyan (Leo 2) régebbi változatokat, amelyek még mindig legyőzik a T-72M4 CZ-t, és mindenekelőtt a karbantartási logisztika jelentős részét megosztják azokkal a harckocsikkal, amelyeket a cseh hadsereg professzionális egységek számára vásárol. Abból a pénzből, amelyből megszerezhetnénk a NATO hadseregeiben rendszeresített modern harckocsikat,mi inkább harminc régi harckocsit javítunk, és csak annyit érünk el,hogy néhány évvel elhalasztjuk a selejtezésüket.

    Nem lehet elégszer elmondani, hogy a Leopard 2 az egyetlen ésszerű megoldás. Minden tekintetben: a működtetés megtakarítása, a rendszer kompatibilitása és a karbantartási logisztika a legközelebbi szövetségeseinkkel / szomszédainkall, akikkel szoros kapcsolatban állunk. A harckocsit még mindig gyártják, és a körülöttünk lévő darabszám garantálja, hogy a gyártó még évtizedekig fog gondoskodik róla. És ezt olyan szakmai háttérrel, tapasztalatokkal és árakkal teszi, amelyeket a VOP CZ a jelenlegi helyzetében (amiért természetesen a társaságot nem lehet hibáztatni) valójában nem tud nyújtani.
  • A fenti cikkhez egy kis kiegészítés.

    A cseh hadsereg korszerűsítési projektjei: T-72M4 CZ

    [​IMG]
    Szerző: VOP CZ|Felirat: T-72M4 CZ Csata Főtartálya
    02 / 08 / 2018, 10:45
    A legfrissebb oroszországi hírek között szerepel, hogy úgy döntöttek,hogy a T-72 továbbra is a fegyveres erők gerincét fogja képezni (a platformot 1973-ban vezették be).Ennek a hírnek a kapcsán áttekintjük a T-72M4 CZ MBT korszerűsítési projekt részleteit, amelyet a vezérkari főnök Aleš Opata júniusban mutatott be. A fő cél a jelenleg működtetett járművek élettartamának meghosszabbítása, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre a megfelelő csere megtalálásához. A kérdés 2025-ig sürgõssé válik.

    Az orosz új T-72M MBT-ket május 9-én mutatták be a nagyközönségnek a győzelem napjának felvonulásakor Moszkvában. Ezek a legutóbbi T-72B3 változat fejlesztései, erősebb motorral, jobb reaktív páncélvédelemmel, HEAT rácsokkal, jobb pontossággal és felújított felszereléssel, ezáltal frissítve a meglévő T-72-eket,

    A cseh hadsereg azt is tervezi, hogy korszerűsíti a jelenlegi T-72M4 CZ harckocsi flottáját, feltéve, hogy flottának lehet egyáltalán nevezni őket, mivel 30 ilyen harckocsi van rendszerben, köztük három parancsnoki tank, plusz 3 műszaki VT-72M4 CZ változat, mindegyiket a hetedik gépesített brigád 73. harckocsizói üzemeltetik.

    A T-72-ek első korszerűsítéséről 1994-ben döntöttek, és 353 harckocsit akartak korszerűsíteni, kombinálva a T-72M1-ek alvázát és a T72-es tornyokat. Az 1990-es évek végi védelmi és állambiztonsági koncepciók miatt a tankok számát először 140-re, később pedig 30-ra csökkentették, ami alig teszi lehetővé a cseh hadsereg számára, hogy ne veszítse el páncélozott testületének know-how-t.

    A T-72M4 CZ a T-72 platform cseh modernizációjának az eredménye. Ezt a Védelmi Minisztérium és a VOP 025 (VOP CZ) közötti szerződés alapján hajtották végre 2001-től (a teljes ár körülbelül 4,5 milliárd CZK; 2001. évi árfolyamon 120 millió USD), sok más külföldi és helyi vállalattal, egyes alprojekteken belül. Mind a 33 harckocsi üzemkész volt 2006 első felére, a Cseh Köztársaság volt és továbbra is az egyetlen üzemeltető ennek a konkrét változatnakl. A harckocsik most még egy sor fejlesztést fognak kapni, különös tekintettel az elsődleges fegyverrendszerére, beleértve az univerzálisan újrakonfigurálható moduláris tűzvédelmi rendszert (TURMS-T), különös tekintettel az Attila hőkamera cseréjére, amelyet elavultnak tekintenek.

    A vezérigazgató júniusban bemutatott „A cseh hadsereg modernizációs projektjei” című dokumentum a 10. alapszabályban a következő előírásokat és követelményeket írja elő a T-72M4 CZ MBT korszerűsítésére:

    Leírás:

    • 3 személyzet;
    • 3 változat (harc, parancsnoki, műszaki);
    • élettartama 15 év.
    1. A lövész és a parancsnok célzási rendszere
    • Járművek és személyek azonosításának lehetővé tétele éjjel-nappal nagy távolságban;
    • Érzékelő rendszerek - nappali megfigyelő rendszer (CCD kamerák), éjszakai megfigyelő rendszer (az IR kamerák prioritást élveznek).
    2. Kommunikációs és információs rendszerek
    • Intercom rendszer;
    • VHF / UHF rádió a hang- és adatkommunikációhoz (BVIS, BFTS, GPS és egy kifejezetten a TACSAT a rejtett kommunikációhoz);
    • Rádióerősítő;
    • A nemzeti irányító és irányító rendszer integrációjának termináljai - BVIS (BMS);
    • Járműdiagnosztikai rendszer nyitott architektúrával;
    • Harci azonosító rendszer;
    • Tűzoltó és robbanásgátló rendszer.
    3. Meghajtó egység
    • A motor üzemanyagrendszerének korszerűsítése;
    • A motorvezérlő szakasz korszerűsítése;
    • Az automatikus sebességváltó és a vezérlő rendszer korszerűsítése.
  • Terminator
    Ahogy te is írtad, ha csak a kapacitás lett volna a probléma, akkor marketing okokból egyszer azért ki lehetett volna küldeni egy A319-est egy szállítmány védőeszközért ... vagy a Falconokokat. Ahogy a szlovének/horvátok kiküldték a bizniszdzset kormánygépüket gyorsan még az elején néhány doboz gyorstesztért... de nem így történt. Helyette azt találták ki a kommunikációs szakemberek magyarázatnak, hogy "Kína nem enged be katonai gépeket". Közben meg láthattuk hogy más országok katonai gépeikről posztoltak hogy Kínában jártak...
    Pontosan jól látod a dolgot.
  • Negan
    Mondom,hogy nem ment át a lényeg.
    A Gripen,mint harci rendszer nálunk jóval kevesebb bevethető képességet ad,mint amennyit tartalmaz,és amennyire szükségünk lenne.
    Az oláhok most szerencsére szétpolitizálják magukat,de a beszerzési tervezetük egy teljes képességcsomagrol szól,nem csak részleges,éseléktelen,részképességről.LanceR esetében is igy jártak el.
    Ez nem csak pénzkérdés.Az is,de annál több is.
    Mondom átjött amit írtál csak én azt emeltem ki amivel nem értek veled egyet,abban viszont egyetértek veled,hogy a Gripenek valós képességeit nem használjuk ki,de én kíváncsi vagyok,hogy az ezzel kapcsolatos hangzatos nyilatkozatokat követik-e végre a konkrét tettek,az elkövetkező időszakban.
  • És én meg még páran vagyunk a hülyék mert kézzel lábbal hirdetjük,hogy a legszarabb megoldás lenne bármilyen formában megtartani a T-72 harckocsijainkat...
    Na jó,lőtérre céltárgynak meg múzeumba kiallítási tárgynak maradhatnak!
  • blogen
    Nem tudom milyen intézetben töltötted az elmúlt hónapokat, de nagyon el lehettél vágva a külvilágtól, hogy semmit nem tudsz erről.
    Te tényleg nagyon okos vagy.
  • blogen
    Nem mi! Nem tűnt fel, hogy a WizzAir gépei szállítottak mindet, mert a Honvédségi Airbus A319-ek vagy dögrováson álltak Ferihegyen hajtóművek nélkül, vagy egyszerűen csak nem volt kapacitásuk a melóhoz!
    Vagy más a válasz, vagy egészen más, vagy tippelgetsz, de ez nem lottó.
  • kamm
    Martonyi ugyved volt, diplomatikus, ennyi.

    Kovacs total felkészületlen volt, csak simulékony es barmi kapcsan hajlando volt megegyezni, igazi oreg reformkomcsi modjara, a tulelesen kivul mas nemigen szamitott.
    Ez a kérdés amin csuklóztok, valóban szorosan kapcsolódik a magyar haderő fejlesztéséhez.

Ugrás a fórum topichoz