|

Újraindul a hazai katonai pilótaképzés

Két évtized után újraindul a hazai katonai pilótaképzés a 2018/2019-es tanévtől a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán – jelentette be az NKE Katonai Repülőintézet vezetője kedden Szolnokon, az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison.

Palik Mátyás ezredes sajtótájékoztatón elmondta: a többéves előkészítő munka eredményeként indított állami légi közlekedési alapszak két szakiránnyal – repülésirányító és légijármű-vezető – indul, így a 2018/2019-es tanévtől az egyetemen már nem csak katonai vezető, katonai üzemeltető és katonai logisztika szakon zajlik majd a honvéd tisztképzés.

Forrás: MTI

Fórum hozzászólások

  • Szittya
    1-2 honap... De papiron 3 lenne.../drilezes./ nem eleg megtanulni alkalmazni is kell tudnil bizonyos rutinnal./egyeb tehendok es kotelezetsegek teljesitese mellett./ igazabol atkepzes nem kikepzes
    Ahha, köszi :D
    és a műszakiaknak mennyi?
  • Attol fugg hogy tudnanak haladni az anyaggal dugatyus motorrol gazturbunara botegyszeru elektronikarol csucskatra hidraulika minden modernebb valtok szerkezetei ismeretek futomu stb fegyverzet es fegyverzet elektronika. /kb mint zsigulirol mercedes cls re valtani autoszerelokent ugy hogy eletebe csak zsigat meg trabit szerelt./ egy resze szerintem mar meg se tudna tanulni mikozbe a 72 mestere bekotott szemmel vagy lekotott kezzel is kenterbe veri az ifjusagot.72 on
  • Szittya
    Elvileg vannak era teglak raktaron /haboru elott a harciszekeresek elvileg felhegesztettek volna a palcakat mi nekunk csak telepiteni kellett volna... Robanotoltet es kazetta. Hogy ebbol mi igaz mi sem nemtudom mert nem volt meg eles helyzet hk nak... /az erasat nehezebb tisztitani es toltet nelkul serulekeny a tegla /szerintem toltettel is egyebkent./ azt meg hogy melyik kezszem mit visz vagy rak a hk ra a pk n mullik ove a. Dontes. /minden pk nak van sajat elkepzelese egyebkent a kezszemnek is van fantaziaja./emberek ok is tul akarnak elni /
    Úgy tudtam téglák csak a négy AV-n vannak de "magyarosch" szokás szerint a tölteteket nem vettük meg. A többi tankra is fel lehet tenni mert a helye elő van készítve. De ez amúgy is egy elavult reaktív páncél már.
  • Megvannak a toltetek is de bekebe minek keruljon bele? Igen a palcak helyei elo vannak gyarilag keszitve./ nem hegesztheto akarhol a pancel csak bizonyos pontokon. Valahol a pancel anyaga miatt valahol az osszetetele miatt./

    Jo onmagaba lehet eleg lenne a fel ev a gazturbinara de minden masra is kell ido mert minden mas./
  • Szittya
    Leo vagy a torok vas egyebkent ezerszer egyszerubb lenne.
    Gazturbinat javitani megtanulni fel ev keves.
    Semmit nem javítanak ott mindent cserélenk.
  • Szittya
    Leo vagy a torok vas egyebkent ezerszer egyszerubb lenne.
    Gazturbinat javitani megtanulni fel ev keves.
    Bármi ,ami új ,eddig nem alkalmazott hareszköz, azt szinte a nulláról kell kezdeni tanulni. Vagyis meg kell nézni, mennyi az amerikai haderőben a kiképzési ideje, egy harckocsizónak, attól kezdve, hogy bevonult.
  • dudi
    Semmit nem javítanak ott mindent cserélenk.
    Mindenütt ez a karbantartás alapja ma már. Semmit nem javítanak ami tönkremegy, hanem alkatrészcsere.
  • Szittya
    Megvannak a toltetek is de bekebe minek keruljon bele? Igen a palcak helyei elo vannak gyarilag keszitve./ nem hegesztheto akarhol a pancel csak bizonyos pontokon. Valahol a pancel anyaga miatt valahol az osszetetele miatt./

    Jo onmagaba lehet eleg lenne a fel ev a gazturbinara de minden masra is kell ido mert minden mas./
    Ezzel nagyon újat mondtál. Tehát állításod szerint a tankokhoz van Kontakt 1 tokkal vonóval? Hogyhogy soha nem szerelték fel egyre sem? Mikor szerezték be? Mennyit?
  • Lett felszerelve kiserletkep. Amugy mind a toltet mimd a kazetta egy nagyon egyszeru dolog. Hegesztheto pontok tudasa a lenyeg mert azt szemmel nemigen latni./mindketto eloallithato akar ithon egy megyebe de megmerem kockaztatni hogy jopar jarason bellul is./ kb az a szint ma mar./hogy ki is van talalva./
  • Szittya
    Nallunk biztos lehetsz benne hogy nem igy lenne ha abraham lenne./ra menne az uj gyakorlod./
    Nyugati eszköz esetében szerintem nem. Mert a legtöbb alkatrész nem javítható, henem cserélendő. Eleve így tervezték, készítették. Ez egy olyan keleti,l oroszos, régi néphedsereges beidegződés, hogy ha valami meghibásodik, akkor gányolás, aztán majd lesz valami. Nyugati eszközökön biztosra veszem hogy nem így van. Látva az ipraből, gépkocsi márkaszervízekből a mai példákat.
  • honved
    Nyugati eszköz esetében szerintem nem. Mert a legtöbb alkatrész nem javítható, henem cserélendő. Eleve így tervezték, készítették. Ez egy olyan keleti,l oroszos, régi néphedsereges beidegződés, hogy ha valami meghibásodik, akkor gányolás, aztán majd lesz valami. Nyugati eszközökön biztosra veszem hogy nem így van. Látva az ipraből, gépkocsi márkaszervízekből a mai példákat.
    Na latod szemlelet valtas a fel ev keves. A szerelok meg a logisztika. /ugye uj foresz /mert foreszvseresek./ az logisztika... de elektronikat nem tudsz csak ugy cserelni...az meg komolyabb mint a 72 e. /egyebkent hatorszagba javitjak a foreszeket nagyfelujittassal egybekotve nem kuka egybol./
  • Szittya
    Na latod szemlelet valtas a fel ev keves. A szerelok meg a logisztika. /ugye uj foresz /mert foreszvseresek./ az logisztika... de elektronikat nem tudsz csak ugy cserelni...az meg komolyabb mint a 72 e.
    Értelek és megértelek persze, téged is. Nagyon is. nyugati technikához egy komplett szemléletváltás is kell, üzemeltetés, karbantartás terén.
  • Szittya
    A gazturbinahoz foleg... M1 legnagyobb hatranya a szemunkbol nezve...
    Ja de nem biztos hogy amerikai tankokat veszünk, gondolom.
    Egyébként, egy példa, a két gondolkodásmódra. Tudom, pénz is szerepet játszott, ez is igaz, de a gondolkodás is.
    MIG-29 érkezett 1994-ben ha jól emlékezem. Gripen, 12 évvel később. Meg kell nézni a két típus hadrafoghatóságát. Mi lett a MIG-29 gépeinnkel laza 14 év alatt és mit lehet kihozni e téren a Gripenből, megfelelő üzemeltetéssel, karbantartással. Hangsúlyoznám újra, nem csak a pénz itt a lényeg. Emlékezzetek, hogy is álltunk mi hozzá a MIG-29 üzemeltetéséhez. Na itt a két gondolkodásmód közti különbség. Nem tudom változott-e valam e téren.
  • krisss
    Inkább 1.
    Műszaki katonának nem szakácsot kell felvenni hanem műszaki végzettségű embert,szakácsból persze,hogy eg év.
  • honved
    Ja de nem biztos hogy amerikai tankokat veszünk, gondolom.
    Egyébként, egy példa, a két gondolkodásmódra. Tudom, pénz is szerepet játszott, ez is igaz, de a gondolkodás is.
    MIG-29 érkezett 1994-ben ha jól emlékezem. Gripen, 12 évvel később. Meg kell nézni a két típus hadrafoghatóságát. Mi lett a MIG-29 gépeinnkel laza 14 év alatt és mit lehet kihozni e téren a Gripenből, megfelelő üzemeltetéssel, karbantartással. Hangsúlyoznám újra, nem csak a pénz itt a lényeg. Emlékezzetek, hogy is álltunk mi hozzá a MIG-29 üzemeltetéséhez. Na itt a két gondolkodásmód közti különbség. Nem tudom változott-e valam e téren.
    Azért a Mig vs Gripen nem a legjobb példa, a Griff jelenleg svéd tulajdon, ők biztosítják az x százalék hadrafoghatóságot. Nézd meg azt a részt a Griff történetben, ami csak rajtunk múlik: fegyverzet, repült idő. Mindjárt nem olyan rózsás a helyzet. (legalabbis eddig, most lett pénz dögivel)
  • dudi
    Műszaki katonának nem szakácsot kell felvenni hanem műszaki végzettségű embert,szakácsból persze,hogy eg év.
    Műszaki katonának hol találsz civilben pontonos hídépítőt, cölöpverő gép kezelőt, aki tud robbantani stb. Alapkiképzés + szakkiképzés majd az OSV-k. Hidd el meg lesz az egy év.
  • ms07
    Azért a Mig vs Gripen nem a legjobb példa, a Griff jelenleg svéd tulajdon, ők biztosítják az x százalék hadrafoghatóságot. Nézd meg azt a részt a Griff történetben, ami csak rajtunk múlik: fegyverzet, repült idő. Mindjárt nem olyan rózsás a helyzet. (legalabbis eddig, most lett pénz dögivel)
    Ezért jó példa. A két gonodlokodásmód miatt. Miként oldják meg ezt a kérdést a Svédek és mit tettünk mi a MIG-29 gépekkel e téren.
  • senki
    Műszaki katonának hol találsz civilben pontonos hídépítőt, cölöpverő gép kezelőt, aki tud robbantani stb. Alapkiképzés + szakkiképzés majd az OSV-k. Hidd el meg lesz az egy év.
    Harckocsiszerelőkről beszélünk...

Ugrás a fórum topichoz