Az Indiai Haditengerészet a tervezettnél nagyobb mennyiségben szerezhet be többfeladatú helikoptert.
Korábban már írtunk arról, hogy a jelenleg használt HAL Chetak (az Aérospatiale SA316/319 Alouette III licencváltozata) leváltására Új-Delhi 56 darab könnyű, többfeladatú forgószárnyast szeretne rendszerbe állítani, de a legfrissebb hírek szerint a beszerzés keretösszegét megháromszorozták, míg a beszerzendő gépek darabszámát megkétszerezték.
A The Hindu hírügynökség Business Line folyóiratának beszámolója szerint 111 darab többfeladatú haditengerészeti forgószárnyas beszerzését hagyta jóvá a védelmi minisztérium 3,3 milliárd dollár értékben. A hét éve húzódó beszerzési program kibővítése mellett változtattak az alapelven is, a „Made in India” törekvés alapján a beszerzésre kerülő helikopterek nagy részét (az első 16 darabot kivéve) a távol-keleti országban, egy helyi vállalattal együttműködve kell összeszerelni/legyártani a lehető legnagyobb mértékben.
Természetesen még a tender kiírása előtt megkezdődött a mozgolódás, a megrendelésben reménykedő cégek sorra igazolnak maguknak helyi partnert; az Airbus Helicopters a Mahindra Defence Systems vállalattal lépett frigyre (akik a hírek szerint győzelem esetén Indiába költöztetnék az AS565 MBe Panther gyártósorát), a Rosoboronexport a Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) társa lesz, míg a Tata Advanced Systems Ltd. (TASL) két kérője is akadt, mind a Sikorsky, mind a Bell Helicopters a Tatával gyártatna helyben győzelem esetén. Utóbbi a Bell 429-essel, míg előbbi valószínűleg az S-76-ossal száll ringbe a tender elnyeréséért.
A közbeszerzés feltételrendszere egyébként kissé érdekes: az indiai hadvezetés kutatómentő, katasztrófavédelmi és (kisméretű torpedókat hordozva) tengeralattjáró-elhárító feladatkörben egyaránt alkalmazni akarja a típust. Az augusztusban kiküldött információbekérésre október 15-éig kellett volna válaszolniuk a felkeresett cégeknek, de végül kitolták november közepéig.