|

Szlovákia felfüggeszti a MiG-29 leváltását

Újabb halasztás a szlovák MiG-29-esek leváltásában: Peter Gajdoš szlovák védelmi miniszter szeptember 20-án arról tájékoztatta a médiát, miszerint Szlovákia elhalasztja a döntés meghozatalát az orosz vadészgépek leváltásáról, mert jelen helyzetben sokkal inkább a szárazföldi haderejének fejlesztésére kell koncentrálnia.

Így továbbra is nyitott kérdés marad, hogy az egyszer már befutónak megnevezett, majd később drágált Saab JAS-39 Gripen lesz-e a váltótípus, esetleg a konkurens típusnak számító F-16-os. A védelmi miniszter elmondása szerint a légierő fejlesztése kapcsán továbbra is új vadászbombázók beszerzése az “A” terv, de ha úgy adódik, akkor “B” tervként kénytelenek lesznek Moszkvával egyeztetni a MiG-29-eseik repképességének megőrzése érdekében. Utóbbi lehetőség meglehetősen közel van, lévén a Pozsony és Moszkva között meglévő aktuális megállapodás értelmében az orosz támogatás 2019 őszén lejár.

A 0921-es oldalszámú szlovák MiG-29AS bemutatót repül. Lassan átadja a stafétát. Rácz Gyula, HTKA.hu,

A Szlovák Légierő 12 db MiG-29AS/UBS vadászgéppel rendelkezik, ám hogy ezekből ténylegesen mennyi a bevethető, azt pontosan nem tudni, az évek óta olvasható híresztelések szerint a géppark kisebb részéről van szó.

Fórum hozzászólások

  • boki
    Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
    Sajnos, csak ígérgetik - lassan már tizenegy éve - a második, harmadik kötetett.
  • A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Topi külföldi tevékenységéről nem hallottam (gondolom az adóhivatal miatt se reklámozta), de ennyi felszállás szerintem csak oktatóként jöhet össze havonta. Ha kezdőkkel foglalkozott, akkor ugye felszállás-iskolakör leszállás majd még egyszer, még egyszer stb., váltás nélkül ugyanazzal a tanonccal óránként akár 10-15 is összejöhet. Unalmas és fárasztó lehet, a sokadiknál - főleg már fáradtan - egy izguló, figyelmetlen és fakezű újonccal akár veszélyes is, de valamit valamiért (gondolom nem kabátgombokért vállalta). Egyébként volt több magyar pilóta is (vadászok és helikopteresek is), akik a légierő 90-es években történt leépítése után külföldön sokfelé vállaltak pilótamunkát, akár forróbb/harciasabb környezetben is ... elég kalandos évek és életek voltak azok.
  • gafzhu
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
  • molnibalage
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
    .
    .
    .


    a konkrét epizódot kb 41:50-től figyeld, az a rész ott indul.


  • Ez pedig az új gép:

    [​IMG]

    Mennyivel jobb lenne, ha az együléses példányok visszakapnák a régi, együléses kabintetőt, mondjuk egy alacsonyabb öv vonallal a jobb kilátás végett. De ez a kétüléses dekk csak extra légellenállás, semmi több.
    Annyi előnye van csupán, hogy egyfélát kell gyártani az egy- és a kétüléses gépekhez.
  • boki
    Egyiptomi MiG-29M/M2 vadászgépek először láthatók RVV-SD(R-77-1) rakétákkal. Korábban RVV-AE volt hozzájuk.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Hát nem kicsi ez a rakéta.:eek:

Ugrás a fórum topichoz