|

Szlovákia felfüggeszti a MiG-29 leváltását

Újabb halasztás a szlovák MiG-29-esek leváltásában: Peter Gajdoš szlovák védelmi miniszter szeptember 20-án arról tájékoztatta a médiát, miszerint Szlovákia elhalasztja a döntés meghozatalát az orosz vadészgépek leváltásáról, mert jelen helyzetben sokkal inkább a szárazföldi haderejének fejlesztésére kell koncentrálnia.

Így továbbra is nyitott kérdés marad, hogy az egyszer már befutónak megnevezett, majd később drágált Saab JAS-39 Gripen lesz-e a váltótípus, esetleg a konkurens típusnak számító F-16-os. A védelmi miniszter elmondása szerint a légierő fejlesztése kapcsán továbbra is új vadászbombázók beszerzése az “A” terv, de ha úgy adódik, akkor “B” tervként kénytelenek lesznek Moszkvával egyeztetni a MiG-29-eseik repképességének megőrzése érdekében. Utóbbi lehetőség meglehetősen közel van, lévén a Pozsony és Moszkva között meglévő aktuális megállapodás értelmében az orosz támogatás 2019 őszén lejár.

A 0921-es oldalszámú szlovák MiG-29AS bemutatót repül. Lassan átadja a stafétát. Rácz Gyula, HTKA.hu,

A Szlovák Légierő 12 db MiG-29AS/UBS vadászgéppel rendelkezik, ám hogy ezekből ténylegesen mennyi a bevethető, azt pontosan nem tudni, az évek óta olvasható híresztelések szerint a géppark kisebb részéről van szó.

Fórum hozzászólások

  • Az Sz-300-as esetében a tengerentúlról súgtak. Egyrészt nálunk is megvolt a menet közben elakadt Sz-300-as rendszeresítés programja még a nyolcvanas évekből, emiatt a Lérak lobby is az Sz-300-asok mellett kardoskodott. A pilóták a használt belga-holland F-16-osokban reménykedtek.
    A NATO szintén örült volna az Sz-300-asnak, bár ekkor még semmi sem volt világos számukra velünk kapcsolatban. Kezdetben különösen az USA volt bizalmatlan velünk kapcsolatban, főleg a délszláv válsághoz való közelségünk és geopolitikai-történelmi érintettségünk okán. Terv volt már Magyarország NATO integrációjára, de a szokásos USA-bizalmatlanség miatt a jenkik azért jobban örültek volna annak, ha az ex-NDK készletéből szerezhettek volna ilyen rakétákat elemzésre. De erre nem volt már lehetőség.
    A szovjetek azonban végül nem szállították le az NDK-nak az Sz-300-ast, míg 1993-ban már résen voltak az oroszok és eszük ágában se volt eladni az időközben számukra megbízhatatlanná vált magyaroknak a rendszert.

    1993 nyarára akármit is akarhattunk volna, az leszűkült a következőkre:
    MiG-29-esek,
    BTR-80A-k,
    metróépítés,
    Lada Niva.

    Hiába volt küszöbön egy jókora káosz (1993 október: moszkvai Jelcin elleni puccskísérlet, a házelnök Haszbullatov és Ruckoj ezredes vezetésével; decemberben megszüntetnek egy halom elképesztően drága késő-szovjet programot, úgy mint :MiG-29M/K, MiG-31M, Buran/Enyergija, szinte kizárólag MiG projektek és ezen felül a repülőgéphordozók tervei; Abbház-Grúz balhé, Örményország, Hegyi Karabah, mozgolódó csecsen szeparatizmus, stb stb), az oroszok a Szu-27-eseket csak igen drágán, míg az Sz-300-asokat egyátalán nem akarták olyan helyre eladni, amit már nem tartottak megbízhatónak.
    Ne feledjük: Meciar Szlovákiája bátran megkaphatta az amúgy nem teljes Sz-300-ast, mivel velük szemben nem volt berzenkedés (a szlovák részen amúgy se voltak szovjetek, ők csak a cseh oldalon állomásoztak), kulturálisan is közelebb voltak hozzájuk. Ők is kaptak 29-est, szó volt a Ka-50-es rendszeresítéséről is. Még a Szu-35-ös is tartott náluk bemutatót.
    Nekünk csak a 29-eseket adták át, de fél szívvel. A pár példány kivételével vadonat új madarakat időre leszállították, dollárért úgy-ahogy lenyomták az átképzést, majd léceltek. Ugyanez magyar oldalról: úgy csináltunk, mintha nem is ismernénk az oroszokat, szintén fél szívvel haverkodtunk már csak velük, nagy lett velük szemben a pofánk, az alkatrészekért már mi se akartunk "lehajolni" (ők meg külön már nem törték magukat, hisz nekik se volt, ellenségnek meg minek adjanak).
    Nehezményeztük, hogy az oroszoknak "kinyilt a csipájuk", túl vastagon kezdett fogni a ceruzájuk.
    Nem ehhez voltunk szokva, hiszen eladdig mi a vadászgépeket "kaptuk".

    Félelmetes amúgy, hogy mind a mai napig a facebook csoportokban az öreg múltbarévedő szakmabeliek, nyugállományúak a szovjet technikákra rendre úgy utalnak, hogy a "szovjettől ezt, vagy azt KAPTUK". Baszki, mi vettük ezeket az eszközöket, csak a nagy szocializmusban az Állambácsi nem kötötte a katonák orrára, hogy a dolgozó magyar nép vagyonából mivel fizettünk a technikáért. Szabolcsi almával, Ikarus busszal, vagy épp kő kemény guruló dollárral. Nem is alakult ki tulajdonosi szemlélet, csak a szakmai becsület volt az, ami miatt a magyar szakember üzemben tartotta a technikát. Nem is csoda, hogy a kilencvenes években, a ránk köszöntött nagy kapitalizmusban, miközben a régi gárda sorra hagyta faképnél a Honvédséget, a maradóknál is megütközést keltett, hogy az orosz "pofátlan módon" dollárt kér, ráadásul piaci áron a portékáiért. Inkább nem is rendeltünk már tőlük semmit. Az eredmény ismert.
  • ghostrider
    Állítólag valami repülőmérnök nő!
    A Népszabadságban, 1993 júliusában, a döntés nyilvánosságra hozatala utáni napokban jelent meg egy ezredes asszony tollából (se előtte, se azóta nem írt semmit az illető, tartok tőle, csak írói álnév volt) a cikk, hogy a MiG-29-est egy hatalmas ország fejlesztette ki hatalmas légterében való őrjáratozásra, hazánkban még csak meg se tud fordulni ez a gép. Egyrészt keverte a MiG-31-essel, másrészt a MiG-31-es is meg tud fordulni az ország légterében. Hirtelen két olyan repülőeszközt tudnék mondani, ami fizikailag képtelen lenne megfordulni az országunk légterében, ez a Space Shuttle Orbiter és a Buran.
    De ne feledjük a Kurir-ban megjelent "Fatengelyes Vasmadarak" című hangulatkeltő cikket, szintén a nevezett időszakból, amit ha jól emlékszem Sajtos Zoltán jegyzett.
    Abban a szerző leírja, hogy a szovjetek idehaza az általuk rendszeresített variációt szimplán csak így nevezeték (?!?!?!?), a rendszeres(?!?!?!) kigyulladások miatt, mi pedig ennél eggyel korábbi variánst fogunk kapni...
    Szóval az egy elég érdekes időszak volt.
  • Allesmor Obranna
    Az Sz-300-as esetében a tengerentúlról súgtak. Egyrészt nálunk is megvolt a menet közben elakadt Sz-300-as rendszeresítés programja még a nyolcvanas évekből, emiatt a Lérak lobby is az Sz-300-asok mellett kardoskodott. A pilóták a használt belga-holland F-16-osokban reménykedtek.
    A NATO szintén örült volna az Sz-300-asnak, bár ekkor még semmi sem volt világos számukra velünk kapcsolatban. Kezdetben különösen az USA volt bizalmatlan velünk kapcsolatban, főleg a délszláv válsághoz való közelségünk és geopolitikai-történelmi érintettségünk okán. Terv volt már Magyarország NATO integrációjára, de a szokásos USA-bizalmatlanség miatt a jenkik azért jobban örültek volna annak, ha az ex-NDK készletéből szerezhettek volna ilyen rakétákat elemzésre. De erre nem volt már lehetőség.
    A szovjetek azonban végül nem szállították le az NDK-nak az Sz-300-ast, míg 1993-ban már résen voltak az oroszok és eszük ágában se volt eladni az időközben számukra megbízhatatlanná vált magyaroknak a rendszert.

    1993 nyarára akármit is akarhattunk volna, az leszűkült a következőkre:
    MiG-29-esek,
    BTR-80A-k,
    metróépítés,
    Lada Niva.

    Hiába volt küszöbön egy jókora káosz (1993 október: moszkvai Jelcin elleni puccskísérlet, a házelnök Haszbullatov és Ruckoj ezredes vezetésével; decemberben megszüntetnek egy halom elképesztően drága késő-szovjet programot, úgy mint :MiG-29M/K, MiG-31M, Buran/Enyergija, szinte kizárólag MiG projektek és ezen felül a repülőgéphordozók tervei; Abbház-Grúz balhé, Örményország, Hegyi Karabah, mozgolódó csecsen szeparatizmus, stb stb), az oroszok a Szu-27-eseket csak igen drágán, míg az Sz-300-asokat egyátalán nem akarták olyan helyre eladni, amit már nem tartottak megbízhatónak.
    Ne feledjük: Meciar Szlovákiája bátran megkaphatta az amúgy nem teljes Sz-300-ast, mivel velük szemben nem volt berzenkedés (a szlovák részen amúgy se voltak szovjetek, ők csak a cseh oldalon állomásoztak), kulturálisan is közelebb voltak hozzájuk. Ők is kaptak 29-est, szó volt a Ka-50-es rendszeresítéséről is. Még a Szu-35-ös is tartott náluk bemutatót.
    Nekünk csak a 29-eseket adták át, de fél szívvel. A pár példány kivételével vadonat új madarakat időre leszállították, dollárért úgy-ahogy lenyomták az átképzést, majd léceltek. Ugyanez magyar oldalról: úgy csináltunk, mintha nem is ismernénk az oroszokat, szintén fél szívvel haverkodtunk már csak velük, nagy lett velük szemben a pofánk, az alkatrészekért már mi se akartunk "lehajolni" (ők meg külön már nem törték magukat, hisz nekik se volt, ellenségnek meg minek adjanak).
    Nehezményeztük, hogy az oroszoknak "kinyilt a csipájuk", túl vastagon kezdett fogni a ceruzájuk.
    Nem ehhez voltunk szokva, hiszen eladdig mi a vadászgépeket "kaptuk".

    Félelmetes amúgy, hogy mind a mai napig a facebook csoportokban az öreg múltbarévedő szakmabeliek, nyugállományúak a szovjet technikákra rendre úgy utalnak, hogy a "szovjettől ezt, vagy azt KAPTUK". Baszki, mi vettük ezeket az eszközöket, csak a nagy szocializmusban az Állambácsi nem kötötte a katonák orrára, hogy a dolgozó magyar nép vagyonából mivel fizettünk a technikáért. Szabolcsi almával, Ikarus busszal, vagy épp kő kemény guruló dollárral. Nem is alakult ki tulajdonosi szemlélet, csak a szakmai becsület volt az, ami miatt a magyar szakember üzemben tartotta a technikát. Nem is csoda, hogy a kilencvenes években, a ránk köszöntött nagy kapitalizmusban, miközben a régi gárda sorra hagyta faképnél a Honvédséget, a maradóknál is megütközést keltett, hogy az orosz "pofátlan módon" dollárt kér, ráadásul piaci áron a portékáiért. Inkább nem is rendeltünk már tőlük semmit. Az eredmény ismert.

    Erre egy like kevés! Ilyen jó meglátásokkal, pontosan összefoglalva még nem láttam! Tényleg ez volt!
  • Allesmor Obranna
    Az Sz-300-as esetében a tengerentúlról súgtak. Egyrészt nálunk is megvolt a menet közben elakadt Sz-300-as rendszeresítés programja még a nyolcvanas évekből, emiatt a Lérak lobby is az Sz-300-asok mellett kardoskodott. A pilóták a használt belga-holland F-16-osokban reménykedtek.
    A NATO szintén örült volna az Sz-300-asnak, bár ekkor még semmi sem volt világos számukra velünk kapcsolatban. Kezdetben különösen az USA volt bizalmatlan velünk kapcsolatban, főleg a délszláv válsághoz való közelségünk és geopolitikai-történelmi érintettségünk okán. Terv volt már Magyarország NATO integrációjára, de a szokásos USA-bizalmatlanség miatt a jenkik azért jobban örültek volna annak, ha az ex-NDK készletéből szerezhettek volna ilyen rakétákat elemzésre. De erre nem volt már lehetőség.
    A szovjetek azonban végül nem szállították le az NDK-nak az Sz-300-ast, míg 1993-ban már résen voltak az oroszok és eszük ágában se volt eladni az időközben számukra megbízhatatlanná vált magyaroknak a rendszert.

    1993 nyarára akármit is akarhattunk volna, az leszűkült a következőkre:
    MiG-29-esek,
    BTR-80A-k,
    metróépítés,
    Lada Niva.

    Hiába volt küszöbön egy jókora káosz (1993 október: moszkvai Jelcin elleni puccskísérlet, a házelnök Haszbullatov és Ruckoj ezredes vezetésével; decemberben megszüntetnek egy halom elképesztően drága késő-szovjet programot, úgy mint :MiG-29M/K, MiG-31M, Buran/Enyergija, szinte kizárólag MiG projektek és ezen felül a repülőgéphordozók tervei; Abbház-Grúz balhé, Örményország, Hegyi Karabah, mozgolódó csecsen szeparatizmus, stb stb), az oroszok a Szu-27-eseket csak igen drágán, míg az Sz-300-asokat egyátalán nem akarták olyan helyre eladni, amit már nem tartottak megbízhatónak.
    Ne feledjük: Meciar Szlovákiája bátran megkaphatta az amúgy nem teljes Sz-300-ast, mivel velük szemben nem volt berzenkedés (a szlovák részen amúgy se voltak szovjetek, ők csak a cseh oldalon állomásoztak), kulturálisan is közelebb voltak hozzájuk. Ők is kaptak 29-est, szó volt a Ka-50-es rendszeresítéséről is. Még a Szu-35-ös is tartott náluk bemutatót.
    Nekünk csak a 29-eseket adták át, de fél szívvel. A pár példány kivételével vadonat új madarakat időre leszállították, dollárért úgy-ahogy lenyomták az átképzést, majd léceltek. Ugyanez magyar oldalról: úgy csináltunk, mintha nem is ismernénk az oroszokat, szintén fél szívvel haverkodtunk már csak velük, nagy lett velük szemben a pofánk, az alkatrészekért már mi se akartunk "lehajolni" (ők meg külön már nem törték magukat, hisz nekik se volt, ellenségnek meg minek adjanak).
    Nehezményeztük, hogy az oroszoknak "kinyilt a csipájuk", túl vastagon kezdett fogni a ceruzájuk.
    Nem ehhez voltunk szokva, hiszen eladdig mi a vadászgépeket "kaptuk".

    Félelmetes amúgy, hogy mind a mai napig a facebook csoportokban az öreg múltbarévedő szakmabeliek, nyugállományúak a szovjet technikákra rendre úgy utalnak, hogy a "szovjettől ezt, vagy azt KAPTUK". Baszki, mi vettük ezeket az eszközöket, csak a nagy szocializmusban az Állambácsi nem kötötte a katonák orrára, hogy a dolgozó magyar nép vagyonából mivel fizettünk a technikáért. Szabolcsi almával, Ikarus busszal, vagy épp kő kemény guruló dollárral. Nem is alakult ki tulajdonosi szemlélet, csak a szakmai becsület volt az, ami miatt a magyar szakember üzemben tartotta a technikát. Nem is csoda, hogy a kilencvenes években, a ránk köszöntött nagy kapitalizmusban, miközben a régi gárda sorra hagyta faképnél a Honvédséget, a maradóknál is megütközést keltett, hogy az orosz "pofátlan módon" dollárt kér, ráadásul piaci áron a portékáiért. Inkább nem is rendeltünk már tőlük semmit. Az eredmény ismert.
    A fentiekre pár korrekció erre...
  • hurci10
    Álomvilág!
    Miből gondolod, hogy bárkivel bármiről meg lehetett volna egyezni? Némi konkrétum? Hülyék lettek volna visszavenni, és bármit adni érte! Miért tették volna? Szívjóságból?
    A kivonás értelmességén lehet vitatkozni, nem erről írtam. De a kivont gépek senkinek nem kellettek, mindenkinek csak nyűg volt a nyakán. Pláne nekünk! Az ugye megvan, hogy a leállított vadászgépeknél nem úgy működik a dolog, mint amikor letakarod télre ponyvával a családi autót! Őrizni, rendszeresen konzerválni kell, az meg nincs ingyen! Ha ezt tették volna - de nem volt miből - akkor meg arról menne a szájtépés, hogy mekkora pénzkidobás a kivont technikára költeni, amikor a hadrendben álló üzemeltetésére sincs pénz.
    És leszel szíves a nemi aktusra felszólítást mellőzni velem szemben, mert nem őriztem veled kecskét Barátom!
    Megint jó magyar szokás szerint megmagyaráztad hogy mit nem lehet(ett) megcsinálni és azt is hogyan nem lehet(ett)....Megpróbálta valaki eladni őket ameddig értek valamit?? NEM. Hagyták megrohadni?? IGEN. A kecskét meghagyom neked.... barim :)
  • Ratamahata
    Megint jó magyar szokás szerint megmagyaráztad hogy mit nem lehet(ett) megcsinálni és azt is hogyan nem lehet(ett)....Megpróbálta valaki eladni őket ameddig értek valamit?? NEM. Hagyták megrohadni?? IGEN. A kecskét meghagyom neked.... barim :)

    Ez nem igaz! Megpróbálták. Van ismerősöm, aki "jókor volt jó helyen", ha érted, hogy mire gondolok. Nos ő mesélte annak idején 2012-13 táján, hogy a lengyeleket érdekelte volna 1 EUR szimbolikus áron, de nem adtuk. (Ez lehet, így utólag, hogy hiba volt, de akkor még jobb üzletben reménykedtek.) Volt szó arról is, amit Te vizionáltál az oroszokkal kapcsolatban, csak nem voltak benne partnerek a másik oldalról. Sőt Vietnám (vagy Korea, ebben már nem vagyok biztos) is képbe került üzletfélként. Csak ezek a próbálkozások kútba estek.
    Az hogy Nagyságodat erről nem informálták, az nem azt jelenti, hogy nem volt ilyen szándék.
    És igen, van úgy, hogy a sikertelenségre csak magyarázat van, ugyanis csodát tenni csak Jézus tudott!
  • Ratamahata
    Megint jó magyar szokás szerint megmagyaráztad hogy mit nem lehet(ett) megcsinálni és azt is hogyan nem lehet(ett)....Megpróbálta valaki eladni őket ameddig értek valamit?? NEM. Hagyták megrohadni?? IGEN. A kecskét meghagyom neked.... barim :)
    Már akkor se értek semmit, amikor még repültek. Legfeljebb elajándékozni lehetett volna.
  • "One of the Polish MiG-29 Fulcrums made an emergency landing at the 22nd AB in Malbork around noon on Feb. 15, 2019. The incident has been confirmed by Marek Pawlak, spokesman for the Polish MoD. Onet.pl, quoted Pawlak who stated that the pilot experienced cockpit decompression and then, using the jet's emergency oxygen system, landed at the Malbork airbase."
  • Terminator


    A Szerb Köztársaság Védelmi Minisztériumának küldöttsége részére négy fehérorosz MiG-29 átadása az 558. Baranovichi Repülési Intézetben.
    Mostantól a MiG-ek hivatalosan a Szerb Köztársaság tulajdonában vannak. A fehérorosz MiG-ek kétszer olyan hosszú járőrözési idővel rendelkeznek, mint a MiG-29 korábbi verziói.
    1999 előtt volt 14db MiG-29 9.12B (18101..18114) harci, és 2db MiG-29UB 9.51B (18301,18302) gyakorló változatuk.
    1999-ben lelőttek 6db-ot (18106,109,111,112,113,114), és a földön szétbombáztak 4db-ot (18103,104,107,302).
    2009-ben 1db lezuhant (18105).
    2016-ban a mélyponton maradt 3db MiG-29 9.12B (18101,102,108), és 1db MiG-29UB 9.51B (18301).

    2017-ben kaptak 4db harcit, két változatból...
    18115 MiG-29 9.12A
    18116,117,118 MiG-29 9.13
    ... és két gyakorlót az oroszoktól.
    18303,304 MiG-29UB 9.51A

    Most kaptak 4db MiG-29 9.13 fehérorosz harcit.

    Összesen így lesz 14db MiG-29-esük, 5 változatból ha jól számolom. 9.12A, 9.12B, 9.13, 9.51A, 9.51B

    11db harci MiG-29
    1db 9.12A
    3db 9.12B
    7db 9.13

    3db gyakorló MiG-29UB
    2db 9.51A
    1db 9.51B

    Valaki kifejthetné a különbségeket ezek között.
  • Hpasp
    1999 előtt volt 14db MiG-29 9.12B (18101..18114) harci, és 2db MiG-29UB 9.51B (18301,18302) gyakorló változatuk.
    1999-ben lelőttek 6db-ot (18106,109,111,112,113,114), és a földön szétbombáztak 4db-ot (18103,104,107,302).
    2009-ben 1db lezuhant (18105).
    2016-ban a mélyponton maradt 3db MiG-29 9.12B (18101,102,108), és 1db MiG-29UB 9.51B (18301).

    2017-ben kaptak 4db harcit, két változatból...
    18115 MiG-29 9.12A
    18116,117,118 MiG-29 9.13
    ... és két gyakorlót az oroszoktól.
    18303,304 MiG-29UB 9.51A

    Most kaptak 4db MiG-29 9.13 fehérorosz harcit.

    Összesen így lesz 14db MiG-29-esük, 5 változatból ha jól számolom. 9.12A, 9.12B, 9.13, 9.51A, 9.51B

    11db harci MiG-29
    1db 9.12A
    3db 9.12B
    7db 9.13

    3db gyakorló MiG-29UB
    2db 9.51A
    1db 9.51B

    Valaki kifejthetné a különbségeket ezek között.
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
  • dudi
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
    A 9.13 amit a "nyugat" MIG-29C-nek különbözetet meg Pupos verziójáról ismerhető fel. Ez ér a legtöbbet az Oroszok által átadott gépekből..
    Elvileg modósítva lesz minden harci változat R-77 hordozására.
    Ott voltam a Orosz gépek átadási ünnepségén, képriportom a Kanadai repülősmagazinban:

    http://www.theaviationmagazine.com/The_Aviation_Magazine_55_March-April_2018.pdf
  • dudi
    Amennyire én tudom a 9.12 A és B az az ezer éves változat amit halomra mészároltak mindenhol.A 9.51 az 9.12 kétül€ses változata radar nélkül.Ezek gyakorlatilag olyan MIG-ek mint amik nekünk voltak.
    A 9.13 az már érdekesebb mert ott már fejlesztett elektronika van ráadásul ezek nem export azaz butított gépek így elvileg a legmodernebb 80-as évek végi szovjet elektronika van bennük.Az persze kérdéses,hogy az integrált zavarórendszert kiszerelték-e mielőtt odaadták a jugóknak.
    Igen, a misztikus 9.13 és az ő modernebb elektronikája. Nos, hozzánk az első 9.13-asok 86 júliusában jöttek, tehát előbb, mint az indiai és jugó 9.12B exportok. A púpjában ott ült a Gardenija zavarórendszer meg más volt a válaszjeladó és képes volt az A-50-essel együttműködni. Kb ennyi.
  • Allesmor Obranna
    Igen, a misztikus 9.13 és az ő modernebb elektronikája. Nos, hozzánk az első 9.13-asok 86 júliusában jöttek, tehát előbb, mint az indiai és jugó 9.12B exportok. A púpjában ott ült a Gardenija zavarórendszer meg más volt a válaszjeladó és képes volt az A-50-essel együttműködni. Kb ennyi.
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
  • Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Jelentem az biztos, hogy hasznának(ltak) szárnytartályokat, láttam repülni velük polák fulcrumokat, de nem tudom, hogy a Luftwaffe-s egyedieket, vagy oroszt.
  • dudi
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Hpasp
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Bezzeg a német MiG-29 manuálban...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Közben Zord is adott egy megfejtést...

    9.12A VSz export
    9.12B nem VSz export
    9.12 szovjet (index után nincs betű).
    9.13-as meg a púpos, eredetileg más radar-megjelenítéssel (bár ez talán ez az összes szovjet N019 sajátossága is volt), elvileg belső zavaróberendezéssel (Gardenyija). Némi plusz keró is belefért, és nedves volt a két szárny alatti belső tartó is PTB1150-eseknek.
    A max felszállója is nagyobb volt, a hasznos terhelés 2000-ről 3200-ra nőtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Tudnál ezekről az egyedi tartályokról képet mutatni?

Ugrás a fórum topichoz