|

Balesetet szenvedett egy orosz bombázó

Leszállás közben lefutott a pályáról és jelentősen megsérült az Orosz légierő egyik Tupoljev Tu-22M3 típusú stratégiai bombázója.

A Zapad 2017 hadgyakorlaton szeptember 14-én a 20-as oldalszámú, RF-94233 lajstromú Tupoljev Tu-22M3 típusú stratégiai bombázó egy feladatról visszatérve leszállás közben lefutott a pályáról és jelentősen megrongálódott a Kalugában található Sajkavka légibázison. Szerencsére a teljes személyzet túlélte a kalandot és sérülésmentesen mászott ki a roncsból. Még vizsgálják, hogy a gép gazdaságosan javítható-e, illetve nyomoznak a baleset okai után is.

Fotó: Military Informant (Военный Осведомитель) ,

Fotó: Military Informant (Военный Осведомитель) ,

Fórum hozzászólások

  • Ma reggeli algériai C-130 Herkules baleset. A gép 9 fős személyzetét súlyos sérülésekkel kórházba szállították.

    [​IMG]
  • [​IMG]
    American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
  • emel
    Lezuhant a tajvani légierő egyik F-16 vadászgépe, a pilótára sajnos nagyon vadászhatott a kaszás mert volt már egy sikeres katapultálása, de ezt a zuhanást sajnos nem élte túl.

    http://taiwanenglishnews.com/fighter-plane-crashes-during-military-exercise/
    Kapcsolódó téma.
    http://airbase.blog.hu/2014/07/24/kenyszerfurdo
    Miután a 325-ös és a 326-os oldalszámú gépekből katapultáltam, a századparancsnokom kijelentette, hogy a 327-essel soha az életben nem repülhetek…

    Az F-8 Crusader típusból volt olyan pilóta - asszem több is - aki 3-szor kattintott.
  • wankel
    [​IMG]
    American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
    Hát a jégverés hangja az egyik dolog, de ilyen szétvert, átláthatatlan szélvédővel leszállni se lehetett valami egyszerű mutatvány!!! Gratula a pilótáknak, biztos nem kezdők voltak!! :):)
  • wankel
    [​IMG]
    American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
    Lehetett egy hangja.
  • wankel
    [​IMG]
    American Airlines San Antonio és Phoenix közötti járata erős jégesőbe került, ezért sikeres kényszerleszállást hajtott végre El Paso-ban. Csúnya hangja lehetett amikor belerepültek.
    Ezek nem nézik az időjárást meg hogy belemennek-e viharfelhőbe meg hasonlóba?
  • Allesmor Obranna
    Jó volna tudni, mi a fene történt tegnap éjjel Ferihegyen, ha a beton látta kárát...
    Nem biztos, hogy a beton, ez még csak pletyka.
  • boki
    Végeredmény:
    [​IMG]
    Először a vontató gyulladt ki és arról terjedt át a tűz a gépre, szerencsére ennyivel megúszták, gyorsak voltak a reptéri tűzoltók. Alig 18 éves a 340-es (ez középkorú gépnek számít), úgyhogy talán még nem selejtezik ki, van esély a felújítására.
  • emel
    Először a vontató gyulladt ki és arról terjedt át a tűz a gépre, szerencsére ennyivel megúszták, gyorsak voltak a reptéri tűzoltók. Alig 18 éves a 340-es (ez középkorú gépnek számít), úgyhogy talán még nem selejtezik ki, van esély a felújítására.
    Sajnos gazdasági totálkár, komplett orr-részt kellene kapnia + újrakábelezés/-csövezés.


  • Ilyet még nem láttam, hogy levegőben sikerülne széttörni ilyen gépet. Fater és munkatársai mondták, hogy ezeket kb. földön kalapáccsal lehetne csak széttörni. Ezek szerint mégsem.
  • molnibalage


    Ilyet még nem láttam, hogy levegőben sikerülne széttörni ilyen gépet. Fater és munkatársai mondták, hogy ezeket kb. földön kalapáccsal lehetne csak széttörni. Ezek szerint mégsem.
    Mérnök ember lévén tudhatod, hogy ami elromolhat, az el is romlik. Okozhatja gyártási hiba, anyagfáradás, kompozit esetében delamináció, vagy csak simán földközelben volt egy olyan szélnyírás, hogy jelentősen dobott a terhelési többesen és hopp, már töréshatár felett vagyunk.
  • Negatív terhelés, bár ezek a műrepülőgépek szimmetrikus szárnyprofillal és szimmetrikus terhelhetőséggel készülnek. Látszik, hogy hátonrepülésből még hátonkinyomást akart csinálni, amikor az egyik szárny letörött. Ez valami műszaki hiba, anyagfáradás, vagy rosszul volt összerakva a gép.
  • Allesmor Obranna
    Negatív terhelés, bár ezek a műrepülőgépek szimmetrikus szárnyprofillal és szimmetrikus terhelhetőséggel készülnek. Látszik, hogy hátonrepülésből még hátonkinyomást akart csinálni, amikor az egyik szárny letörött. Ez valami műszaki hiba, anyagfáradás, vagy rosszul volt összerakva a gép.
    Rans S-9 Chaos típusú Kit plane. Ha megfelelően van összeszerelve +6-4 g terhelési többesre van engedélyezve. A szokásos 1,5-szeres biztonsági tényezővel -6 g negatív terhelésnél törik. A szép hosszú függőleges lefelé menő szár után ez a háton kinyomás 99%, hogy ennél több volt. Szimpla pilóta hiba nagy valószínűséggel. Igazából nagy szerencséje volt a faszinak, hogy nem korábban a vízszintesbe való felvételnél tört a szerkezet, mert abból nem valószínű, hogy kikanalazza az ernyő...
  • Érdekeset találtam. A videó szerint a csávó vett magának egy helikoptert és megpróbált felszállni vele, de mindenféle tapasztalat nélkül!

  • Allesmor Obranna
    Érdekeset találtam. A videó szerint a csávó vett magának egy helikoptert és megpróbált felszállni vele, de mindenféle tapasztalat nélkül!

    Végül is felszállt. :rolleyes:
  • Allesmor Obranna
    Érdekeset találtam. A videó szerint a csávó vett magának egy helikoptert és megpróbált felszállni vele, de mindenféle tapasztalat nélkül!

    A pénz ezek szerint nem párosult itt sem ésszel, de még életösztönnel sem. Még jó, hogy mást nem ölt meg ez a hülye...

Ugrás a fórum topichoz