A HTKA HÍRHALOM olyan hírek gyűjtőhelye, amiket rövidségük, vagy éppen időnk hiánya miatt nem tudtunk kellő formában megírni, így igen lényegre törően, de mégis közzétesszük ezeket minden hét elején egy csokorba fűzve.
Egy példánnyal bővül az USAF aktív F-22-es flottája az év végéig. Az Edwards légibázison tartalékként tárolt 91-4006 oldalszámú gépet teszik újra repülőképessé. A példány a Block 10-es szériából származik, és tesztelésre használták. Mielőtt ismét szolgálatba állhat, egy 25 millió dolláros felújításon esik át, ami során az elektroniáját a Block 20-asnak megfelelő szintre hozzák.
5 embernek veszett nyoma amikor augusztus 17-én a hawaii Kaena Point-tól 2 mérföldre nyugatra a tengerbe zuhant az Amerikai Hadsereg Black Hawk helikoptere. A kutató-mentő alakulatok két órával később bukkantak rá a gépből származó törmelékekre, de a személyzet egyelőre hiányzik.
Augusztus 17-én sor került az LRASM (Long Range Anti Ship Missile) első éles tesztindítására. A fegyvert egy B-1B első fegyverteréből indították, a Los Angelestől nyugatra található Point Mugu lőtér felett. A rakéta sikeresen követte a beprogramozott útvonalát, majd szenzoraival felderítette és követte a mozgó vízfelszíni célpontját, útvonala utolsó szakaszán alacsony magasságra süllyedt, végül sikeresen eltalálta a célpontját.
A Kratos védelmi ipari vállalat vezérigazgatója, Eric DeMarco fedte fel a média előtt, hogy várhatóan még az év vége előtt megkezdik a titkos pilóta nélküli felderítőgépük gyártását. A sugárhajtású UCAV-val több sikeres repülést is teljesítettek az elmúlt időszakban. A típusról egyelőre nem tudunk sokat, a cég vezetője szerint maximális repülési magassága eléri a 45 000 lábat (13 716 méter), emellett a többi gépükhöz hasonlóan katapulttal indítható és ejtőernyővel érkezik vissza a talajra. A gépet továbbá az erősen védett területek feletti felderítésre specializálják, és állítólag hosszabb, több G terhelésű fordulók végrehajtására is képes, ám annak határait nem hozta nyilvánosságra. Arról sincs egyelőre információ hogy a típus milyen szinten lopakodó kialakítású, és hogy mekkora a hatósugara.
Az Airbus Helicopters augusztus 11-én hivatalos közleményben jelentette be, hogy az általuk gyártott Tiger harci helikopterek egyik variánsával sem biztonságos a repülés. A nyilatkozatra azért volt szükség, mert Maliban lezuhant egy a német haderő állományában lévő példány, az Airbus pedig egyelőre nem tudta beazonosítani hogy melyik alkatrész hibájából következett be a baleset, vagy hogy tervezési, gyártási vagy karbantartási hiba volt a ludas.
Kommunikációs feladatokra teszteli a Kamaz a K-78504 8×8-as járművét.
Rájár a rúd a pakisztáni MiG-21 klónokra, az augusztus 9-i eset után 17-én egy újabb F-7PG vált baleset áldozatává. A vadászgép gyakorlórepülésen vett részt, majd a pilóta Sargodha mellett kénytelen volt katapultálni, de szerencsére túlélte a balesetet.
A thai miniszterelnök, Prayut Chan-o-cha tábornok arról számolt be, hogy országa még nem döntött az amerikai RGM-84L Harpoon Block II rakéták megvásárlása mellett. A Védelmi Biztonsági Együttműködési Ügynökség augusztus 10-én kiadott közleményében írta, hogy Thaiföld 5 példányt vásárol a vízfelszíni célok elleni fegyverből a DW3000 osztályú fregattokra. Ezek szerint azonban mégsem biztos az üzlet, és a tábornok úr azt is hozzátette, hogy még egyeztet a helyettesével valamint a védelmi miniszterrel a megrendelésről.
Lezuhant a Japán Tengerészeti Önvédelmi Erők egyik MCH-101-es helikoptere augusztus 17-én. A forgószárnyas a törzse alá függesztett teherrel repült amikor a baleset bekövetkezett.