|

Képeken a RAAF új kiképzőgépei

Piros festésű PC-21 gépek kötelékben

A RAAF A54-003 és A54-004 számozású Pilatus PC-21 gépe kötelékben a RAAF Base East Sale felett FLTLT Ash Kissock, © Commonwealth of Australia 2017,

Újabb lépéssel közelebb került az Ausztrál Királyi Légierő, hogy ténylegesen megkezdhesse kiképzőgép gépparkjának turbópropelleres szeletének modernizálását: ünnepélyes keretek között átadásra került annak a 49 db PC-21 gépnek az első pár példánya, melyek a RAAF állományában 1987 óta szolgáló PC-9-eseket váltják majd 2019 elejétől kezdődően.

Piros festésű PC-21 gépek kötelékben

Az 1,2 milliárd Ausztrál Dollár értékű beszerzési és fejlesztési csomagban érkező 49 gép közül 22 kerül a kontinens délkeleti csücskébe, míg a maradék a nyugati parton, Perth közelében kap otthont. FLTLT Ash Kissock, © Commonwealth of Australia 2017,

Az ausztrál PC-9 gépek leváltására kiírt tendert a Team 21 fantázianév alatt nevezett cégcsoportosulás nyerte el 2015 decemberében. A konzorciumban a Lockheed Martin Australia a fővállalkozó, míg magát a gépeket szállító svájci Pilatus, illetve a gépek helyi karbantartását majd ellátó Hawker Pacific az alvállalkozók. A svájci Pilatus PC-21 típusának ausztrál változatának első példánya cirka 1 évvel ezelőtt repült először.

A Project AIR 5428 mintegy 300 millió Dollárt fordítanak a szükséges infrastrukturális fejlesztésekre, illetve összesen 7 db PC-21 szimulátor megépítésére.

A beszerzés részeként 7 db PC-21 szimulátor is kiépítésre kerül. CPL Veronica O’Hara, © Commonwealth of Australia 2017,

Fórum hozzászólások

  • Problémák mutatkoznak a pénzzel. Az indiai pénzugyminiszter a rossz makroekonomia mutatók miatt 15 % -kal csokkentette a védelmi kiadásokat az idei évre. Tehát problémák lehetnek az eddig tendernyertes gépek beszerzésével...
    http://vz.ru/news/2013/2/6/619204.html
  • Na ezt a lehetőséget pl. a csehek elmulasztották. Az Alca-t is felhasználhatták volna a Gripen-bérlésükkel kapcsolatban...
  • Szép kicsi gép. Mennyire jó módszer légcsavaros kiképzőgépet használni sugárhajtóműves gépek leendő pilótáinál? Akkor már több értelme van a BAE Hawk T128/T2-eseknek.
  • Egy kezdő pilótát nem ültethetsz egyből sugárhajtásúba! /Például 1 autóversenyző sem az F-1-ben kezdi.../
    Vannak sugárhajtású kiképzőgépek is. Miért ne ültethetnék abba? Elvégre van vele egy tapasztalt oktató aki 100%-ban tudja, hogy mit csinál és ha kell átveszi az irányítást, a sugárhajtású kiképzőgép karakterisztikája meg csak jobban hasonlít arra, amit végül reptetni fog.

    A forma1-es példádat nézve, ott egy GP-2-es vagy Formula3-mas autó azért nincs olyan vészesen messze az F-1-től.
  • Gondolon már csak azért sem mert nem is nagyon éri meg. Ha jól emlékszem előszőr szimulátoron kezdik, aztán repülnek akárhány órár síma Cessnán, aztán jön Texan stb stb
  • <blockquote rel="sondor961">Egy kezdő pilótát nem ültethetsz egyből sugárhajtásúba! /Például 1 autóversenyző sem az F-1-ben kezdi.../
    Vannak sugárhajtású kiképzőgépek is. Miért ne ültethetnék abba? Elvégre van vele egy tapasztalt oktató aki 100%-ban tudja, hogy mit csinál és ha kell átveszi az irányítást, a sugárhajtású kiképzőgép karakterisztikája meg csak jobban hasonlít arra, amit végül reptetni fog.</blockquote>

    Attól függ, hogy milyen pilótáról beszélsz. A képzés bizonyos szakaszához érve (ideális esetben) egy kisebb sugárhajtású gépbe ül a pilóta, hogy szokja a sebességet, meg úgy eleve annak a rendszernek a jellegzetességeit (pl. hogy adott esetben a sugárhajtómű mennyivel lassabban reagál) + nagy sebességű manőverezés.

    Viszont egy új pilóta csakis propelleres gépen kezdhet, ennek az okai meg egyszerűek:

    1) egy turboprop gép pofátlanul olcsó árban és fenntartásban is bármilyen sugárhajtású géphez képest,
    2) sokkal egyszerűbb az alap repülést (VFR, IFR, navigáció, kötelékrepülés) megtanulni egy lassú és agilis géppel, mint egy 500+ km/h-val haladóval,
    3) a pilótákat az elején repülés közben is nagyobb számban szűrik. Magyar viszonylatban ugyan ez inkább "nagyobb" szám, de normálisabb légierőknél akár 30-50 pilóta is átjuthat az orvosi vizsgálatokon és elméleti vizsgákon és ezek alá mind gépet meg repült órát kell adni és itt csatlakozik be az 1)-es pont, mert ennyi növendékhez relatíve nagy sugárhajtású kiképző flottát kéne fenntartani, ami többszörösébe kerülne egy több turboprop+kevesebb jet kiképző flottának.
    3+) ugyan lehetne a szimulátoros oktatást hozni, mint ellenérv, de a növendékeknek repülni kell. A valós látási viszonyokat, turbulenciát, a gép precíz rezgéseit nem szimulálod le, azt élőben kell megtapasztalni.

    A forma1-es példádat nézve, ott egy GP-2-es vagy Formula3-mas autó azért nincs olyan vészesen messze az F-1-től.
    Az F-1-es pilóták nagy többsége gokartban kezdi :D
  • " Az F-1-es pilóták nagy többsége gokartban kezdi :D" - ha így nézzük akkor a vadászgéppilóták is kezdhetnék egy trambulinnal, hogy szokják milyen a levegőben, aztán siklóernyő, sárkányrepülő, vitorlázó motor nélküli repulő, légcsavaros, stb...ha be akarod járatni velük is a ranglétrát "gokarttól az F1-ig"
  • " Az F-1-es pilóták nagy többsége gokartban kezdi :D" - ha így nézzük akkor a vadászgéppilóták is kezdhetnék egy trambulinnal, hogy szokják milyen a levegőben, aztán siklóernyő, sárkányrepülő, vitorlázó motor nélküli repulő, légcsavaros, stb...ha be akarod járatni velük is a ranglétrát "gokarttól az F1-ig"
    Sőt, forgó-székben kezdik - már a kiválasztás folyamán, és van a kiképzés során trambulin, is csak gumiasztalnak hívják, meg egyéb földi kínzóeszközök is, amit már kiképzett pilótaként is rendszeresen használnak. Azután nem tudom, hallottad-e, hogy több évtizeddel ezelőtt a cseh L-13 Blanik vitorlázógépnek egyik legnagyobb vásárlója az USAF volt, és nem hobbyból, hanem kiképzési célokra. A nagy sebességű kiképzésnek meg egyik fő része, hogy a leendő pilóta megszokja a megfelelő előre-gondolkodást és a hatalmas döntési idő-kényszert. Erre nem elég az, hogy előre szólnak neki: figyu, most rohadt gyorsan fogsz ám repülni, nem sok időd lesz gondolkozni, tehát sokszor előre kell gondolkozni és dönteni, hogy időben végrehajts mindent és túléld a repülést. Ez nem megy egyik pillanatról a másikra, a síugró se rögtön az óriás-sáncról kezdi, szóval csak szép fokozatosan, mert nem a hősi halottak , hanem a kiképzett pilóták szaporítása a cél.
    Üdv ML
  • Amit nem értek itt a francia hazai ipar, mivel a Socata TB-30 Epsilon modernizálásával alapfokú iskolagépük lenne. Gyakorlatilag az cocpitot kéne elsősorban modernizálni. Viszont lehet, hogy úgy gondolnak a Pilatusra, mintha a svájciak az új harci repülőgép tenderén a Rafale beszerzéssel kompenzált csomag része lenne. A svédek szintén vizsgálták, hogy a PC-21-eseket beszerzésével a Gripen NG-t egy részét barterben fizetnék ki a helvétek.
  • Eza PC-21-es elképesztően jó kis masina és jól is néz ki ezzel a kecses szárnyával, hosszú orrával és az öttollú légcsavarjával. Amúgy a tervezők elérték céljukat, mert megy, mint az istennyila...
  • The 200th Pilatus PC-21 is currently being test-flown at Buochs (Switzerland). It had its first flight on 21 March 2019 and will be delivered to the Royal Australian Air Force

    [​IMG]

Ugrás a fórum topichoz