|

Szíriában is bemutatkozhat a legújabb Mi-28 változat

A TASS hírügynökség beszámolója szerint Andrej Boginsky, a Russian Helicopters vállalat vezérigazgatója bejelentette: az egyik legújabb orosz katonai helikopter, a Mi-28UB hamarosan bemutatkozhat Szíriában is. Boginsky minderről a szíriai Latakiában, a Hmeimim támaszponton nyilatkozott a Zvezda televízió hírműsorának, kiemelve, hogy háborús környezetben szeretnék bemutatni: a Mi-28UB teljes értékű harci helikopterként is funkcionál. Ez azért fontos, mivel a Havoc legújabb változata kettős rendeltetésű, vegyes harci-kiképző variáns, amit a pilóta és a navigátor-fegyverkezelő kabinjából is lehet irányítani.

A 2013-ban bemutatkozó Mi-28UB-t annak érdekében hozták létre, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegyék az orosz harcihelikopter-pilóták kiképzését. Köszönhetően a fent említett, duplikált repülésvezérlő rendszernek, a növendékek az eddiginél jóval korábban megismerkedhetnek egy valódi harci típussal, és akár még éleslövészeteket is végrehajthatnak vele. További módosítás, hogy a kabinok méretét megnövelték, és javítottak ergonómiájukon. Az első megrendelést 2016 elején adta le Moszkva 24 Mi-28UB-re, amelyekből 4-6 kerülhet majd minden Mi-28-egységhez.

Mi-28UB | Forrás: RIA Novosti ,

Arról, hogy jelenleg hány Mi-28UB-vel rendelkezik az orosz haderő, nincs pontos adatunk, viszont korábban arról számolt be a Russian Helicopters, hogy 2017 végéig nyolc példányt adnak majd át a megrendelt 24-ből. Ezek körül kerül majd ki az a néhány, amiket Szíriában is kipróbálnak majd, valószínűleg még az idei év során.

Fórum hozzászólások

  • fip7
    Pár kép a "balkánról":
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]


    Ez alapján sűrű erdő váltakozik a tisztásokkal. Ez több mint kedvező a MANPAD-nak.
    De ettől függetlenül nem tudom miért nem repültek helik, de ez is közre játszik szerintem.
    Bocs, de ezek a képek pont engem igazolnak. A képek totálisan fals képed adnak neked, mert nem emberi perspektívából kézültek. Vidd le 1,5 méter magasa a szemed és a fák magassága 15-20 méter. Olyan korlátozott irányok vannak kismagasságú cél ellen, hogy iszonyatos.
    • A legalsó képen is kb. egy 90 fokos irányba látsz ki, a tetőről is...
    • A híd szuper, a környékére rálász, csak a hidat is jól látni emiatt és el is kerülhető... A hidat meg lebontotta a egy gép már akkor is, ha megkérték LGB-vel...
    • A két legfelső kéen egy heli erőlködés nélkül végigrepül 10 méteren úgy, hogy legfeljebb a hangját hallod, de MANPAD indítás nincs.
  • Nem is mondtam olyat, hogy 15-20 méter magasan repülő helire csak úgy lehet manpadozni. Ez még az alföldön se jönne mindig össze.
    De ilyen körülmények között tartósan 20 méteren repülni elég baleset veszélyes, éjszaka , ködben extrém módon.
    E mellet ha alacsonyan repülsz, 20 méteren, akkor egyrészt komoly kézifegyver tűzbe is kerülhetsz , másrészt 20 méterről a heli se azt látja ami a képen van. Konkrétan ő se lát senkit , hiszen akkor már nem madár perspektívából lát hanem majdnem síkban, és neki meg ugye lefele kéne nézelődnie.
  • fip7
    Nem is mondtam olyat, hogy 15-20 méter magasan repülő helire csak úgy lehet manpadozni. Ez még az alföldön se jönne mindig össze.
    De ilyen körülmények között tartósan 20 méteren repülni elég baleset veszélyes, éjszaka , ködben extrém módon.
    Ködben igen, de nézd meg kérlek a hadművelet időpontját... A helit éjszakai repülésre tervezték.

    E mellet ha alacsonyan repülsz, 20 méteren, akkor egyrészt komoly kézifegyver tűzbe is kerülhetsz , másrészt 20 méterről a heli se azt látja ami a képen van. Konkrétan ő se lát senkit , hiszen akkor már nem madár perspektívából lát hanem majdnem síkban, és neki meg ugye lefele kéne nézelődnie.
    A kézifegyver tűz nem igaz, mert egyszerűen reagállni nincs időd. A heli egész egyszerűen biztonságban van nagyrszét, de nem találo célpontot a LOS miatt. Egy jó TGP-s lefele néző kamera viszont látja felülről az úton mozgó célokat. Ha van jó TGP-d. Akkor nem volt.
  • Nekem volt "szerencsém"nyáron 1000 fokban koszovó hegyeiben "járkálni" és feltűnően kopaszak hegyek és elég sok a cserjés.Ez egyébként a mediterrán hatás miatt van az okosak szerint.No de Koszovó Szerbia legdélebbi tartománya volt szóval nem lehet Koszovóból kiindulva egész Szerbiára általánosítani.
  • Экипажи ударных вертолетов Ми-28Н «Ночной охотник» #ЮВО в Ставрополье перехватили воздушные цели, совершавшие полет на высоте ниже 50 м со скоростью менее 200 км/час, и принудили их к посадке

    [​IMG]
  • Ez még nem sokat jelent, sőt igazából lefogadnám, hogy mindenben tekintetben alulmarad nyugati (vagy most már keleti) társaitól.
  • A szíriai tapasztalat az volt, hogy "kiégette" a hajózók szemét, nem? Utána fél napig nem láttak semmit vagy mi :D
  • fip7
    A szíriai tapasztalat az volt, hogy "kiégette" a hajózók szemét, nem? Utána fél napig nem láttak semmit vagy mi :D
    A pilótaszemüveget elnevezték a "pilóta halálának". Ez elég durva. Irritálja a pilóta szemét. Nappal jó látási viszonyok között használható. Ráadásul az elektronika vagy jó vagy nem. Ez a helikopter még nagyon nincs kész.
  • boki
    A szíriai tapasztalatokat már a Mi-28NM-be építették be.
    Viktor Bondarev már tapasztalatok beépítése utáni állapotokról beszél.
  • Robur
    Viktor Bondarev már tapasztalatok beépítése utáni állapotokról beszél.
    Beszélt volna róla még mikor a VKSZ parancsnoka volt. Majd idővel kapnak új elektronikát az N-ek. Most mindenki az NM-re öszpontosít.
    Egyébként ismerős az eset, többször volt róla szó itt a fórumon.
  • Kulso_54
    Ez még nem sokat jelent, sőt igazából lefogadnám, hogy mindenben tekintetben alulmarad nyugati (vagy most már keleti) társaitól.


    Megnézném az az önelégült fejedet amikor rád fordul és te halál nyugaton ülsz , hogy nyugi gyerekek ez egy szar orosz cucc .... ... ott fosnád össze magad sok más okoskával együtt
  • Igazából én ezeknek a sisakkijelzőknek nem látom olyan óriási szükségességét olyan gépeken ahol egy embernek csak az a dolga,hogy a fegyverrendszert kezelje.
    Egy együléses gépen persze óriási dolog de ahol valaki semmit nem csinál csak a fegyvereket kezeli oda szerintem nem nagyon kel.Éjjellátó ugye sisakkijelző nélkül is van.)
  • deze75
    Megnézném az az önelégült fejedet amikor rád fordul és te halál nyugaton ülsz , hogy nyugi gyerekek ez egy szar orosz cucc .... ... ott fosnád össze magad sok más okoskával együtt
    Megnéznéd, megnéznéd.
    De nem fogod :D
  • Kulso_54
    Hogy érted?
    Úgy hangzott mintha átnyeregelnél az ARMY-hoz.Mert egyébként teljesen elképzelhetetlen,hogy MI-28 hajóra támadjon.
  • Kulso_54
    Ez még nem sokat jelent, sőt igazából lefogadnám, hogy mindenben tekintetben alulmarad nyugati (vagy most már keleti) társaitól.
    Meg Roni nem erről kommentelt. Ez helikopter, nem vadászgép. A heliket nem rájták be 9G-be...

Ugrás a fórum topichoz