|

Újabb érdeklődő az F-35B iránt

A döcögős kezdés után szép lassan beindul az F-35 Lightning II helyből fel- és leszállásra képes variánsának karrierje, újabb érdeklődő fejezte ki vásárlási szándékát iránta.

A FlightGlobal információi szerint Izrael komolyan fontolgatja a STOVL változat megrendelését a korszerűsített F-15-össel ellenében.

Fotó: Lockheed Martin ,

A közel-keleti állam 2016 végén vehette át az F-35A saját igény szerint módosított változatát, az F-35I „Adir” (Nagyságos) első példányát, melyet azóta komoly teszteknek vetettek alá. A típus úgy tűnik bevált, mivel a megrendelést kibővítették 50 példányra. A teljes izraeli igény viszont 75 gép lenne, mellyel az F-15-ösök régebbi példányait váltanák le.

A kérdés most az, hogy a tovább növeljék a megrendelt F-35-ösök mennyiségét, ezúttal akár az F-35B verziót rendelve, vagy F-15 legmodernebb verziójából rendeljenek. A döntést 2019 előtt meg kell hozni, ekkor lép életbe az újabb 10 éves katonai finanszírozási szerződés az Amerikai Egyesült Államokkal.

Fórum hozzászólások

  • arbalest
    Az szép. J-20-ból mikor lesz ennyi?
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
  • Roni
    Kínát inkább az érdekli hogy neki több j-20 legyen mint a Japán Dél-kora f-35 mennyisége .
    Azt a számot már most meghaladta, nem lesz nehéz tartani. Kíváncsi vagyok, melyik bázis kap majd először állandó gépeket. A szokásos Tajvan közeli, vagy Indiára hozzák majd a frászt Tibetben.
  • Allesmor Obranna
    Ezek a rézzelemek amúgy is valószínű KANBAN cikkek és ezek előállítási ideje totâl indifferens (ahogy te is írtad), mert zömüket jóval korábban gyártják és raktárról töltik a KANBAN polcokat.
    De van nyílván egy sor beszállítói előszerelt rendszer is, melyek óraszáma szintén nem a gépek tényleges összeszerelési idejét terhelik. Pl. a hajtómű, radar és egyéb szenzorok előszerelten és előtesztelve érkeznek. Ezeket nyílván a végszerelés után újra le kell próbálni, ami a fent taglalt órát terheli, de lényegesen kisebb idővel.
    A hajtómű, radar és egyéb komplikált elemekre gondoltam, amik azért olyanok, mint amit írsz. Azrért egy hajtóművel összerakni több ezer óra.
  • Visszatérve még erre a képre:

    [​IMG]

    Az nem tudom feltűnt-e, hogy a bal, illetve jobb szárnyon lévő bombatípusok nem is azonos típusok, illetve aerodinamikai kialakításúak.
  • Allesmor Obranna
    Egyik se. Úgy hívják, naplemente. Nagyon romantikus tud lenni.
    Gondolom, mielőtt rácsodálkoztatok a szép aranyszín felületre, megnéztétek más képeken is. Mert akkor láttátok, hogy ott meg csúnya szürke az egész.
    Ugyanis, ez kompozit, míg a belső fémfelületnek fémoxid kerámia bevonata van. Ittrium-oxid bázisú cirkonium-oxid kerámia az, amivel ezt a felületet bevonatolták. A titánnitrid rendkívül rideg anyag, nem jó hőszigetelő és a forszázs rezonanciájától leválna a felületről. Ezenkívül inkább csak kis felületeken alkalmazzák. Fúró illetve maró szerszámok, orvosi eszközök, nagy kopásnak kitett felületek.
    Hülye módon nem nagyítottam ki, pedig úgy már egyértelmű.
    Kompresszorlapátok bevonatolására használják, de azt nem tudtam, hogy a GSF külső felületén ilyen nagy és speciális mechanikai igénybevételnek lenne kitéve.

    fapp_supervisor
    Ott hátul marha nagy a hőmérséklet, szal' nem hiszem. Fúrókat és egyéb forgácsoló szerszámot szoktak TiN-el bevonni, a bőséges hűtés kötelező, ebből gondolom hogy nem az. :D
    Úgy 600 fokig bírja.
    http://www.brycoat.com/surface-engi...-nitride-tin-coatings-for-erosion-resistance/

    Hogy ez sok, vagy kevés? De amúgy csak hirtelen felindulásból írtam, a (mint azóta kiderült, fals) színből kiindulva.
  • fapp_supervisor
    Én csak a saját tapasztalatomból írtam, dolgoztam TiN bevonatú szerszámokkal és masszív hűtést ajánlott a gyártó hozzá(kellett is), ebből gondoltam hogy a hajtómű hője sok lenne neki.

    Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
  • Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

    De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
  • beta
    Mmm...csak nem drága egy kicsit? :)
    Nem a gép drága, taljánéknak nem megy fényesen.... (a cikk inkább erről szól, hogy mire költenék szívesebben az így felszabadult dellát)
    A Eurofighter és a Rafaele árban több mint az egy generációval többet tudó F 35......
  • Allesmor Obranna
    Az F-35A nagyot ment Fairfordban, pedig ez még csak egy úgynevezett Heritage Demo volt. Várom a helyszíni beszámolókat. Idáig a legtöbb amit hallottam, hogy a gép feltűnően zajos, tehát örvendjünk, mert a MiG-23-as reinkarnálódott! :) Airshow szempontból ez kulcsfontosságú!

    De komolyra fordítva a szót, látvanyosan jól gyorsul a gép a demo magassági tartományában és a videók alapján még azt is megkockáztatom, hogy ez a gép képes a Raptor Demo Team műsorának kb 90%-át megrepülni, így TVC nélkül is.
    Az biztos hogy hangos :D
    Nem igen értek hozzá de látványosan lendületesebb volt mint a többiek. Nem tekerte meg a pilóta annyira mint pl a svájci Hornet vagy a francia Rafale, de látszik hogy nem küszködik tolóerő hiánnyal. Mondjuk a B verzió ha lehet még hangosabb, főleg lebegésben! Jó lesz majd ha már a többi légierő is belovagolja, mert akkor már lehet látványosabb demókra is számítani, szvsz. Pl az olasz pilóta remek bemutatót rittyentett az M-346 Masterral is!
  • wolfram
    Valaha én is használtam ilyesmit (mármint TiN bevonatú fúrószárat), persze nem ipari környezetben. Amúgy valószínűleg azért kell a hűtés, mert ha felmelegszik a szerszám, akkor az eltérő hőtágulási érték miatt "lepattogzódna" ez a bevonat a szerszámról.
    Hűtés a magasabb hőmérsékleten csökkenő szilárdság meg forgácsleválasztás miatt kell (a bevonat általában felszín alá is diffundál).
  • Pocok75
    [​IMG]
    [​IMG]
    Nem lenne jobb, ha minden fotód együtt lenne egy helyen, a repülőnapos topikban?
    Ott látnánk mindent egyben és hogy mi-minden történt Fairfordban a hétvégén.
    És ott 1 év múlva is vissza lehetne keresni, nézni hogy milyen volt a 2018-as RIAT.

Ugrás a fórum topichoz