|

Repült az új elnöki helikopter

A Lockheed Martin hivatalos közleményben jelentette be, hogy a tulajdonában álló Sikorsky Aircraft által fejlesztett elnöki helikopter végrehajtotta első repülését.

A Sikorsky Connecticut állambeli Stratfordban található telephelyén sikeresen levegőbe emelkedett a VH-92A jelzésű elnöki helikopter első példánya. Az EDM-1 jelölésű prototípus július 28-án függést és alacsony sebességű repülési tesztet hajtott végre, melynek során az alapvető irányítási jellemzőket figyelték. Az egy órás repülés annyira jól sikerült, hogy még aznap újabb hasonló időtartamú szárnyalást hajtottak végre.

Sikorsky VH-92 Superhawk | Forrás: Sikorsky ,

A hányatott sorsú VXX tender győztese, a Sikorsky/Lockheed Martin S-92-n alapuló VH-92A elnöki helikopterből két prototípus készül, melyet a gyártó egy évig tesztel, mielőtt átadná a USMC részére további próbákra. A tervek szerint az első négy sorozatgyártású VH-92A 2020-ban áll szolgálatba. Amennyiben a tesztek során beválik a típus, úgy további 17 példány megrendelése várható.

Fórum hozzászólások

  • http://iho.hu/hir/az-elnoki-helikopter-legyen-egyszeru-150428

    Rájöttek, hogy nem kell mindent újra feltalálni! A kevesebb, néha több!
  • https://jetplanes.blog.hu/2018/11/04/egy_rendkivuli_helikopter_a_super_hawk

    "A közelmúltban jelentették be, hogy egy mifelénk kevéssé ismert típus, az amerikai Sikorsky S-92/H-92-es helikopter üzemben lévő példányai összesítve megközelítették az 1,5 millió repült órát. Ez önmagában nem sokat jelent, de akkor már másként fest a dolog, ha figyelembe vesszük azt, hogy eddig még csak 300 példányt adtak át a megrendelőknek. A sorozatgyártása 2004 végén kezdődött, és azóta számos üzemeltetőnél havi átlagban 150 óránál több időt töltenek a levegőben a szóban forgó helikopterek, ami elképesztően magas kihasználtságnak számít..."
  • AH60/H92 páros nagyon is megfelelne nekünk.Drága megvenni,de élettartam költségben már visszahoznák az árukat.És a harcértékük is az árukhoz méltó.H92nek terveztek a Mi8/17hez hasonlóan felfegyverzett változatát is kifejleszteni,de még senki nem rendelte meg.A lehetőség megvan rá
  • "RCAF Sikorsky CH-148 Cyclone crash reported

    A Royal Canadian Air Force (RCAF) CH-148 Cyclone helicopter has gone down in the Ionian Sea west of the island Kefalonia in the Italian Flight Information Region on Wednesday 29 April 2020. This is between Greece and Italy.

    A CH-148 was onboard the Halifax-class HMCS Fredericton (FH 337), in the Mediterranean as part of Standing NATO Maritime Group Two (SNMG2). The SNMG2 consists of four to six destroyers and frigates. Its role is to provide NATO with an immediate operational response capability. CH-148 148822 (c/n 92-5022) of 12 Wing was reported onboard HMCS Fredericton in January and in March 2020.

    NATO search and rescue teams are searching the sea area west of Kefalonia island at this moment. There were six people on board and their fate remains unknown."
  • Terminator
    "RCAF Sikorsky CH-148 Cyclone crash reported

    A Royal Canadian Air Force (RCAF) CH-148 Cyclone helicopter has gone down in the Ionian Sea west of the island Kefalonia in the Italian Flight Information Region on Wednesday 29 April 2020. This is between Greece and Italy.

    A CH-148 was onboard the Halifax-class HMCS Fredericton (FH 337), in the Mediterranean as part of Standing NATO Maritime Group Two (SNMG2). The SNMG2 consists of four to six destroyers and frigates. Its role is to provide NATO with an immediate operational response capability. CH-148 148822 (c/n 92-5022) of 12 Wing was reported onboard HMCS Fredericton in January and in March 2020.

    NATO search and rescue teams are searching the sea area west of Kefalonia island at this moment. There were six people on board and their fate remains unknown."

    CH-148 pilot was fighting with autopilot before crash off Greece...

    "The Canadian military has recreated the scenario whereby a CH-148 crashed while attempting to land aboard HMCS Frederiction off Greece in April.

    Using data recovered from the helicopter’s flight recorders, investigators found that the autopilot did not turn off and the pilot struggled to control the aircraft.

    Lt.-Gen. Alain Pelletier, commander of 1 Canadian Air Division, said the unexpected situation occurred within a “very narrow band” of flight activities that had not been previously identified or tested."

Ugrás a fórum topichoz