|

Halászat drónnal? Lehetséges!

A drónok használatának sokszínűsége már ma is nyilvánvaló, de hogy mi mindenre lehet még használni őket, azt el sem tudjuk képzelni. Az alábbi videókban demonstrálják, hogy a kvadrokopterek víz alatt is irányíthatóak, akár vízalatti feladatokra vagy felderítésre is használhatóak.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Super Mirage 4000, avagy a franciák válasza az F-15-ösre:

    Ha a hajtóműve nem lényegesen erőteljesebb, mint a Mirage-2000-ben, akkor ez hogyan akart komoly válasz lenni az F-15-re?
  • Mach 2.5 dizájn limit (ebből a Mach 2.3 csúcssebesség és folyamatos Mach 2.2 össze is jött), fegyverzet mennyisége, felületi terhelés, tolóerő/tömeg arány (jobb magassági karakterisztika mellett) hatótávolság, emelkedőképesség, manőverezőképesség, szolgálati csúcsmagasság, méret, feladatkör, stb...

    Mindezek tekintetében az F-15A szintjén volt.

    Amiben felülmúlta az Eagle-t, az a minimál légiharc fegyverzet és 50% kerozin készlet melletti kedvezőbb szuperszonikus össz-légellenállás és a kedvezőbb szubszonikus tolóerő/tömeg arány 8000 méter felett (az M53-asok fékpadi tolóereje csak kismértékben maradt el az F100PW100-asokétól, de 8000 méter felett már nagyobb volt a tolóerejük).

    Ezen túlmenőleg a fegyverterhelés a másfélszerese, míg a belső kerókészlet több, mint a másfélszerese volt az F-15-ösének.


  • Találó az egyik komment:

    “... a légibemutatók vicces dolgok. A gyors gépek azt demonstrálják, hogy milyen lassan is tudnak repülni, míg a lassúak, hogy milyen gyorsan...”

    És tényleg :)
  • E-152A K-9-155 rakétákkal
    [​IMG]
    [​IMG]
    E-152-1
    [​IMG]
    E-152M az E-152-1 módosított változata, amelyik a képpel ellentétben soha nem repült. A moninói légierő múzeumban E-166 jelöléssel állították ki.[​IMG]
    [​IMG]
    "Flipper" kódnevű prototípus 3 nézeti rajza
    [​IMG]
  • ghostrider
    E-152A K-9-155 rakétákkal
    [​IMG]
    [​IMG]
    E-152-1
    [​IMG]
    E-152M az E-152-1 módosított változata, amelyik a képpel ellentétben soha nem repült. A moninói légierő múzeumban E-166 jelöléssel állították ki.[​IMG]
    [​IMG]
    "Flipper" kódnevű prototípus 3 nézeti rajza
    [​IMG]
    Milyen célra készült a gép?
  • molnibalage
    Milyen célra készült a gép?
    Elfogónak készült, először 2db Tumanszkij-R-11 hajtóművel, a továbbfejlesztett P és M, 1db R-15-300 hajtóművel volt felszerelve.
    [​IMG]
    Szerintem az E-155R-1 előtti kísérleti prototípus volt, a MiG-21 továbbgondolása oldal ágon, de mivel létrehozták az E-155-t, ezért már nem folytatták a berepülésekkel, átadták a múzeumnak.
    E-155R-1
    [​IMG]
  • ghostrider
    E-152A K-9-155 rakétákkal


    E-152-1

    E-152M az E-152-1 módosított változata, amelyik a képpel ellentétben soha nem repült. A moninói légierő múzeumban E-166 jelöléssel állították ki.

    "Flipper" kódnevű prototípus 3 nézeti rajza
    ghostrider
    Elfogónak készült, először 2db Tumanszkij-R-11 hajtóművel, a továbbfejlesztett P és M, 1db R-15-300 hajtóművel volt felszerelve.

    Szerintem az E-155R-1 előtti kísérleti prototípus volt, a MiG-21 továbbgondolása oldal ágon, de mivel létrehozták az E-155-t, ezért már nem folytatták a berepülésekkel, átadták a múzeumnak.
    E-155R-1
    Legnagyobb jó szándékkal (pokolba vezető út, ugye...) vélt ismereteim szerint - ami régen történt google fordítózást jelent - pontosítanék.

    A MiG-21 mérettartományban beváltnak tűnő elrendezést megpróbálták nagyobb méretben is megvalósítani, a náluk megszokott módon; több lépésben:
    http://www.airwar.ru/firm/mrus.html
    Ennek volt első képviselője a Ye-150-es:
    [​IMG]
    http://www.airwar.ru/enc/xplane/e150.html
    Hajtóműnek a Tu-123-as pilóta nélküli felderítőrepülő hajtóművét tudták felhasználni...már amikor végre kaptak.
    Most nem másoltam be újra a szövegeket a fordítóba, de úgy emlékszem, hogy rendre hosszú ideig álltak a prototípusok a hajtóműre várva, ami megmarad bennem, hogy pl. a Ye-150 másfél évet(!) várt az akkor még ráadásul tragikusan rövid élettartamú (gyakorlatilag egyszer használatos) hajtóműre, közben meg ugye versenyt futottak az idővel; zajlott a fegyverkezési verseny...
    [​IMG]
    https://testpilot.ru/russia/tupolev/123/
    https://testpilot.ru/russia/tupolev/123/index_1.php

    Elég impozáns tempót tudott (2890 km/h), de a hatótávolsága, levegőben tölthető ideje - a maximális sebességet figyelembe véve - a "kályhacső" elrendezés miatt minimális volt.
    Ezt a - MiG-21-es farigcsálást (gerinctartályok ugye) kísértetiesen megvalósító evolúció nem tudta érdemben javítani. Én a magam részéről azt gyanítom, hogy a kiküszöbölhetetlen probléma és a North AmericanA3J/A-5 aerodinamikai elrendezésére való rácsodálkozás volt az ok, amiért végül több, mint tíz évnyi kályhacsövezés után elkezdtek végre mai napig korszerűnek látható, de (kívül) jóval bonyolultabb formával küzdeni...

    A tapasztalatok birtokában a következő a Ye-152 lett volna ugyanezzel a hajtóművel, de talán nem véletlen, hogy a MiG-21-esben használt - itt kettő - hajtómű miatt áttervezett törzshátsórésszel kettő évvel(!) korábban repült, mint az egy hajtóműves változat...
    Amúgy ennél engedték el a korábbi fétisüket, hogy a szárnybelépő élét lehetőleg a 90 fokhoz kell közelíteni:D.
    Már szinte MiG-25 trapézszárny:D:
    [​IMG]
    Egy hajtóművel a Ye-152:
    [​IMG]
    http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152.html

    Két hajtóművel, de még az erősebben nyilazott szárnnyal a Ye-152A:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152a.html

    Aztán még megépítették a Ye-152M/Ye-166 jelű verziót, ami a gerinctartályok miatt "gyönyörű" lett, mint a MiG-21 SzMT...
    http://www.airwar.ru/enc/xplane/e152m.html
    Ez látható Moninoban, sajnos valamiért nem tudom beilleszteni, pedig már Ghostrider összes képét is kitöröltem kínomban az idézett hozzászólásaiból, amiért itt kérek elnézést.
    Kattintás a linkre:
    https://russianplanes.net/id150981
  • A USA "MiG-25"-je:



    ..., kicsit korábban induló terv ( 5 évvel),
    - kicsit nagyobb (4-16 T, kb. (többféle adat nyilvános ???) szerkezeti/max felszálló),
    - kicsit gyorsabb (02-05 M-el),
    - cserébe sokkal drágább, + - ezért (és a ballisztikus interkontinentális rakéták miatt) törölve lett.

    Adataiban impozáns, szép deltaszárnyú, technikai csúcsteljesítmény lett volna, megtépázva a (vetélytárs/ak) hiányában kialakult MiG-25 nimbuszt, ami azért kicsit túlzás már.


    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]



    A (fent) és B (lent) terv:

    [​IMG]




    [​IMG]


    [​IMG]

    Érdekessége a a két fuggóleges stabilizátor a deltaszárnyak külső egyharmadánál a szárnyak alatt.


    [​IMG]

    [​IMG]

    ..."orosz testvéréhez" hasonlóan nagy(obb) hatósugarú rakéta-fegyverzettel(is), szintén nagy(obb) költséggel, (ha elkészül ...)




    Paraméterei (tervezett):

    Specifications (F-108)



    General characteristics

    • Crew: 2
    • Length: 89.2 ft (27.2 m)
    • Wingspan: 57.4 ft (17.5 m)
    • Height: 22.1 ft (6.7 m)
    • Wing area: 1,865 ft² (173.4 m²)
    • Empty weight: 50,907 lb (23,098 kg)
    • Max. takeoff weight: 102,000 lb (46,508 kg)
    • Powerplant: 2 × General Electric YJ93-GE-3AR afterburning turbojet
      • Dry thrust: 20,900 lbf (93.0 kN) each
      • Thrust with afterburner: 29,300 lbf (130.3 kN) each
    Performance

    • Maximum speed: Mach 3.6
    • Range: 1,271 mi (1,104 nmi, 2,033 km) combat
    • Ferry range: 2,488 mi (2,162 nmi, 4,004 km)
    • Service ceiling: 80,100 ft (24,400 m)
    • Wing loading: 55.9 lb/ft² (183.4 kg/m²)
    • Thrust/weight: 0.56
    Armament

    • Guns: 4 x Tri-barreled 20mm cannon or 4 HER90 heavy air to air laser cannons
    • Missiles:12 × GAR-9A air-to-air missiles or 6 x cruise missiles/anti ship missiles in a rotary weapons bay
    • Bombs: 8,000 lbs on dual wing hardpoints




    Repülőképes proto nem készült csak un, mock-up.

    Mai áron kb. 1,5 milliárd ($ természetesen) után törölve. :(
  • Érdekes, alternatív MiG-23-as. Mivel zömében a Mirage F-1-esen alapult a projekt, abból meg készült egy koncepcionális alváltozat az akkor épp fejlesztés alatt álló Mirage 2000-es hajtóművével (Mirage F-1M53), vajon milyen lett volna a Mirage G egy ilyen M53-assal szerelve?


    Nekem tetszik a franciásan letisztult, elegáns vonalvezetésen túl minden hasznos részlet, amit az F-1-esből a sárkány átörökölt.
    Például a dupla pótvezérsík a MiG-23-asok behajtható lapja helyet.
    Ez ugyanis a futónyitáskor becsukódik, ami nálunk a sérült vezérsíkos 14-es UB elvesztéséhez is hozzájárult.
  • weasel007
    [​IMG]
    Ezek ráadásul a kéthajtóműves G8-asok. A videóban meg az egyhajtóműves G szerepelt.
    A G4-es az csak egy terv volt, pont az említett Snecma M53-assal.
    Érdekes, hogy a Mirage G program 1965-ben eredetileg az amerikai Pratt&Wittney TF-30-asára épült, amit akkor az F-111-es, később, módosítva az F-14A is használt.

Ugrás a fórum topichoz