|

20 éve szolgál az SSN 21 Seawolf

A USS Seawolf szeli a habokat

Tengeri teszten a USS Seawolf (SSN 21) Connecticut partjai mentén 1996 szeptemberében U.S Navy photo courtesy of Electric Boat Corporation by Jim Brennan,

1983-ban egy új vadász atom-tengeralattjáró osztályt kezdtek tervezni a U.S. Navy számára: az ultra modern hajóosztályból az eredeti elképzelések szerint 29 példány épült volna meg, mint a Los Angeles osztály utódja. Mint ismert ez már csak azért sem jött össze, mert a szovjetek beleköptek a levesbe azzal, hogy a Szovjetunió menet közben magába roskadt. Ezzel a hidegháború véget ért, az 1989-ben elkezdett építésű Seawolf osztályról annak igencsak borsos ára miatt letettek az amerikaiak.

Pár nappal az SSN 21 1997. július 19-i hadrendbe állítása előtt készült fotó, avagy a 80-as évek második felében betervezett csúcstechnikának egy kis szelete. U.S. Navy Photo by Chief Photographer John E. Gay,

3 példány azért elkészült – ezek lettek az 1997-ben és 1998-ban hadrendbe állított USS Seawolf (SSN 21) és USS Connecticut  (SSN 22), valamint a komolyabb módosításai miatt alosztályt jelentő, 2005-ben szolgálatba álló USS Jimmy Carter (SSN 23).

A USS Seawolf egy 2003-as NATO hadgyakorlat keretében valahol az Északi-tengeren. U.S. Navy photo,

“Óvakodj a farkastól” – igazából persze nem a Canis lupus, hanem az Anarhichas lupus a névadó. Az SSN 21 így a U.S. Navy 5. tengeralattjárója, melyet a farkashalak után neveztek el. ,

A Los Angeles osztály utódlását átgondolták Washingtonban, ebből született meg olcsóbb Seawolf alternatívaként a Virginia osztály. A USS Virginia (SSN 774) gerincfektetésére 1999-ben, azaz 10 évvel a a USS Seawolf építésének megkezdése után került sor. A Virginia 2004-es hadrendbe állítása óta további 12 példány állt hadrendbe az időközben a tervezett 2 milliárd Dolláros árra beállt atom-tengeralattjárókból. Ezen poszt közzétételekor további 1 van a Navy részére átadva, még további 2 van már vízben és 5 példány van az építés ilyen-olyan szakaszában.

Fórum hozzászólások

  • Érdekes kép...
    Szépt 11-én a a US NAVY Jimmy Carter nevű erősen módosított és speciális bevetésekre kihegyezett Seawolf osztályú tengeralattjárója ismét egy lobogó Jolly Roger százlóval az árbocán tért vissza hazai kikötőjébe Kitsap-Bangorba.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Úgy tűnik sikeres bevetést teljesítettek...Ez különösen érdekes mivel a USS Jimmy Carter feladata elsősorban a felderítés, kémkedés, tenger alatti kábelek manipulálása.

    A Jolly Roger zászlóknak saját szimbolikája van. Jelen esetben a képeken annyit látni hogy a koponya alatt a lábszárcsontokat kardokkal helyettesítették ami a titkos bevetést jelentő "cloak and dagger" jelzés.

    Húznak Jolly Rogert sikeres Tomahawk indításkor. Az ilyen (HMS Triumph a sikeres líbiai bevetés után:
    [​IMG]

    Persze a közelmúlt legnevezetesebb Jolly Rogere a HMS Conqueror győzelmi zászlója volt a Falkland háborúban miután elsüllyesztette a ARA General Belgranot
    [​IMG]
  • gacsat
    Nem értem, miért vannak hátra felé is mikrofonok. Onnan csak saját magát hallja.

    Természetesen nem hall keresztül a tengo testén de ettől függetlenül fontos szerepe van még azoknak az elfogott transducereknek is.
    Ezek a szonarok úgy működnek mint egy fázis vezérelt radar vételi uzemmodban. A be érkező jel nem csak egy érzékelő hanem a gombfelszin sajátosság miatt egy csoport érzékelő "találnak" el. Az érzékelő el az így beerkezett jell azok elhelyezkedese miatt két tulajdonság an különböző fog. Az egyik a jelerosseg ami értelem szeren ott a legerosebbet ahol pont ranez az érzékelő az jel érkezési irányára a másik tényező az idő. Az érzékelő illetve a jelfeldolgozo egység képes érzékelni azt hogy ugyanaz a jel mennyi ido eltéréssel érte el a két szomszédos érzékelő és így a jelerosseg és az időbeli különbségbol számolja ki a jel irányát 3D Ben.


    Tehet a hátsó érzékelok is resztvesznek a mérés én de nem a hátulról hanem inkább az oldalról felhatulrol érkező jelek mereseben analizalasaban.
  • DINAMO
    Természetesen nem hall keresztül a tengo testén de ettől függetlenül fontos szerepe van még azoknak az elfogott transducereknek is.
    Ezek a szonarok úgy működnek mint egy fázis vezérelt radar vételi uzemmodban. A be érkező jel nem csak egy érzékelő hanem a gombfelszin sajátosság miatt egy csoport érzékelő "találnak" el. Az érzékelő el az így beerkezett jell azok elhelyezkedese miatt két tulajdonság an különböző fog. Az egyik a jelerosseg ami értelem szeren ott a legerosebbet ahol pont ranez az érzékelő az jel érkezési irányára a másik tényező az idő. Az érzékelő illetve a jelfeldolgozo egység képes érzékelni azt hogy ugyanaz a jel mennyi ido eltéréssel érte el a két szomszédos érzékelő és így a jelerosseg és az időbeli különbségbol számolja ki a jel irányát 3D Ben.


    Tehet a hátsó érzékelok is resztvesznek a mérés én de nem a hátulról hanem inkább az oldalról felhatulrol érkező jelek mereseben analizalasaban.
    Rohadt automatikus szogenerator. Remélem azért érthető valamelyest.
  • DINAMO
    Rohadt automatikus szogenerator. Remélem azért érthető valamelyest.
    Igen érthető.Pislogtam is mert én szoktam telefonról ilyeneket művelni szóval jobb lenne ha leállnál az utánzassal! ;)
    Nem szoktak ilyen képeket engedélyezni,mi történt?
  • DINAMO
    Természetesen nem hall keresztül a tengo testén de ettől függetlenül fontos szerepe van még azoknak az elfogott transducereknek is.
    Ezek a szonarok úgy működnek mint egy fázis vezérelt radar vételi uzemmodban. A be érkező jel nem csak egy érzékelő hanem a gombfelszin sajátosság miatt egy csoport érzékelő "találnak" el. Az érzékelő el az így beerkezett jell azok elhelyezkedese miatt két tulajdonság an különböző fog. Az egyik a jelerosseg ami értelem szeren ott a legerosebbet ahol pont ranez az érzékelő az jel érkezési irányára a másik tényező az idő. Az érzékelő illetve a jelfeldolgozo egység képes érzékelni azt hogy ugyanaz a jel mennyi ido eltéréssel érte el a két szomszédos érzékelő és így a jelerosseg és az időbeli különbségbol számolja ki a jel irányát 3D Ben.


    Tehet a hátsó érzékelok is resztvesznek a mérés én de nem a hátulról hanem inkább az oldalról felhatulrol érkező jelek mereseben analizalasaban.
    Bár a hang terjedési sebessége adott.
  • dudi
    Igen érthető.Pislogtam is mert én szoktam telefonról ilyeneket művelni szóval jobb lenne ha leállnál az utánzassal! ;)
    Nem szoktak ilyen képeket engedélyezni,mi történt?
    Már nagyon régen engedélyezik. Ennek köze lehet ahhoz, hogy Walker mit pofázott el. Vagy ahhoz, hogy ezen a szinten rég túl van a civil ipar. Lásd Hpasp sorozatát. A vonatott szonarokról is kép van fent vagy az, hogy a no.1. bója hogyan hajtogatja szét magát.

    Amikor az Sz-400 MFR-nek mutatják az antennarácsát és kiszámolható a nyaláb paraméter és több dolog, akkor egy 25+ éves szonáron mit titkoljon az ember? A Seawolf sok paraméterét nézve ma is olyan űberbrutál, mint levegőben az F-22, de ettől egyes részei mai szemmel nézve olyan nagyméretű berendezések, amiknek működési elve ismert és egy kép alapján semmi olyan nem tudsz meg, amit ne sejtenél.
  • gacsat
    Mindenféle hang terjedési sebessége azonos, úgyhogy abból te nem számolsz ki semmit.
    OFF

    A szeizmológia egyik alapja, hogy az S és P hullámok sebessége eltérő, amikor a hullám terjedési iránya és az amplitúdó nem azonos. (longitudinális és transzverzális hullámok).

    Hogy ez folyadékban mit jelent a szilárd anyag helyett, azt nem tudom, de mint generális kijelentés ez bizony nem igaz. Még, ha adott estben a szonár technológiában ez lényegtelen. Erről lövésem sincs...

    ON
  • gacsat
    Bár a hang terjedési sebessége adott.
    Hat az bizonya vizben nem allando es meg csak nem is egyenesvonalu. A viz sotartalmatol homersekletetol asvanyianyagtartalmatol ( homok pl ) keveredesi modjatol stb stb valtozo. A hang a vizben bizony elkanyarodik es nem is kismertekben . Az hogy 30 fokos torest kanyart ir le gyakori de a 90 fok kozeli is elofordul.
  • DINAMO
    Hat az bizonya vizben nem allando es meg csak nem is egyenesvonalu. A viz sotartalmatol homersekletetol asvanyianyagtartalmatol ( homok pl ) keveredesi modjatol stb stb valtozo. A hang a vizben bizony elkanyarodik es nem is kismertekben . Az hogy 30 fokos torest kanyart ir le gyakori de a 90 fok kozeli is elofordul.
    Ez idáig rendben is van, de a szonár gömbjén belül ez nem számít. Két érzékelő között a beérkezési idő különbsége ezektől nem függ, és te ebből akartál valamit kiszámolni.
    Iránymérésre azonban valóban jó.

Ugrás a fórum topichoz