|

A rotai rombolók

4 Arleight Burke osztályú romboló egymás mögött kikötve

A spanyolországi Rota kikötőjébe előretolt, rakétavédelmi képesség terén felturbózott 4 amerikai romboló. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Robert S. Price,

Mondhatjuk, hogy nem járunk sűrűn Rota kikötőjében, de ettől még gyanítjuk, hogy a fenti, június 13-án készült fotó nem tipikusan az ami a spanyol hadikikötőbe látogatót fogadja, hiszen éppen bent tartózkodik mind a 4 Spanyolországba előretolt amerikai romboló.

Ismert lehet, hogy Madrid 2011-ben adta áldását arra, hogy Washington állandó jelleggel 4 Arleigh Burke osztályú rombolót állomásoztathasson az Ibériai-félsziget déli csücskének, a Gibraltári-szoros közelében fekvő Rota hadikikötőjében. A stratégiai elhelyezkedésű hadikikötőt egyébként 1953 óta finanszírozza az Egyesült Államok, a spanyolországi jelenlétük központja a település környéke.

Az Armada Española és a U.S. Navy hadihajói Rota hadikikötőjében. Armada Española,

A rakétavédelmi feladatokra felkészített és Európába elsősorban ezen feladattal küldött rombolók közül elsőként a USS Donald Cook (DDG 75) érkezett meg 2014. februárjában, míg a sort a USS Carney (DDG 64) zárta, mely 2015 szeptemberében érkezett meg új honi kikötőjébe. Az ezen két dátum között befutott másik 2 romboló a USS Porter (DDG 78) és a USS Ross (DDG 71).

Éjszakai felvétel a Rota kikötőjében álló USS Ross rombolóról a spanyol L61-es helikopter-hordozóval a háttérben..

A USS Ross romboló Rota kikötőjében – a háttérben a Spanyol Haditengerészet Juan Carlos 1 (L61) helikopter-hordozó dokkhajója látható. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Robert S. Price,

Az aktuálisan a Rotából indított 3. őrjáratán lévő USS Carrney több alkalommal is “hazaugrott” pár napra – mint ezen a május végi fotó készültekor is történt. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Weston Jones,

 

Fórum hozzászólások

  • antigonosz
    Igen? Hol írták? Mert Fade információi szerint meg nyílegyenesen mentek robotpilótával (a fene se tudta hogy már hajókon is van) és csak később fordultak vissza. De valamelyik nap beraktam én is egy képet amin a teherhajó útvonala volt. Valami kacifántos krix kraxra emlékszem belőle.
    Én mondom. Itt írtam, tegnap. Minden hajón van robotkormány, úgy 80 éve. Mindig avval mennek. Biztosat akkor tudnánk, ha hallanánk a rádióforgalmazást.
  • Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
    Vagy dzsihád.
  • gacsat
    Ilyen ütközés csak akkor lehetséges, ha egyik hajón sincs senki a hídon. A radar ugyanis percekkel az ütközés előtt pittyegni kezd, egy perccel előtte meg visít.
    Vagy dzsihád.
    Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
  • haubagoi
    Szerintem akkor is lehetséges az ütközés, ha mindkét hajón a hídon vannak. A konténerszállítón azért nem tértek ki, mert nekik volt elsőbbségük és elegük volt az amerikai fölényeskedésből, az amerikai rombolón meg azért nem tértek ki, mert úgy gondolták, hogy térjen ki a másik, mert ők az amerikaiak.
    Háát.., a hülyeség végül is határtalan.
    A szokásjog alapján a hadihajónak elsőbbsége van, de ez a Colregben nincs benne. Éjszaka egy hajón nem nagyon látszik, hogy milyen hajó. Ilyenkor rádiózni szokás. A teherhajó nem tud hirtelen irányt váltani, úgyhogy egy percel előtte látni kellett a hadihajóról, hogy ütközés lessz.
  • weasel007
    Az oroszok meg csakazértis nekimentek volna, mert ők kemények :)
    Lehet! Az oroszok is elég fölényesek. Lehet, hogy azt gondolták, hogy látjuk mi ám azt a hajót, de akkor sem térünk ki, térjenek ki ők.
  • Megmondom én őszintén mi itt a baj. Az, hogy a hadihajók KICSIK! Minden teherszállító, olajtanker, sőt, utasszállító cruiser hajó mérete többszöröse a hadihajókénak!
    Ezen a helyzeten kell változtatni, mert most már látható az orosz és amerikai esetek példáján, hogy a polgári civil hajók a méretüknél fogva NEM TISZTELIK :D a hadihajókat!

    Íme a megoldás! H44!
    https://en.wikipedia.org/wiki/H-class_battleship_proposals

    :D
  • Az amerikai hajó egyáltalán nem jelentette az ütközést az illetékes japán parti őrségnek, a fülöpkék meg 55 perc késéssel.
    Mégiscsak az lessz, hogy az amerikaiak egyszerűen nem adták meg az elsőbbséget, mert csak.
  • dudi
    Teherhajónak csak a bal oldala sérült szóval tuti,hogy fordult.
    Miért? Ha te egy Rába H-val nem adod meg meg a jobb kéz szabály szerinti elsőbbséget a T-72-nek akkor akkor a tanknak a bal oldala fog sérülni. De akár rá is fordulhatott egye fene, viszont eddig azt mondták senki sem volt a hídján. Kicsit olyan szaga van mintha meg akarnák magyarázni a dolgot a presztízs miatt. Csakhogy láttam én már ilyet is:



    Amúgy ki tudnának ám térni ezek a jenki hajók ha akarnának:

  • mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
  • zolkas
    mint írtam az amerikai ha akarta se tudta volna a rádiót használni vizbetörés történt a rádiósszobába, kukázva lett minden ott. meg egy kicsit huzta vonta magával még a konténer szállitó egy kicsit. szóval nagy volt a baj. ezt olvastam a linkelt oldalakon.
    Gondolod, nincs tartalék rádiójuk? Műholdas telefon?
  • nem tudom éjszaka volt, és káosz, a szállitó delfin orra meg 18 csómóval érdekes helyzetett tud teremteni. sztem pampers simán szükséges volt.
  • weasel007
    Az oroszok meg csakazértis nekimentek volna, mert ők kemények :)
    Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.
    [​IMG]

    1988. míg a Yorktown gyakorolta a „jogbékés áthaladás ” a szovjet felségvizeken a szovjet Burevestnik osztályú fregattBezzavetnyy ( orosz : Беззаветный ) szándékosan összeütközött Yorktown azzal a szándékkal, kinyomjuk a szovjet területi vizeken.
    Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
  • antigonosz
    Volt már ilyen ütközés 88-ban. A Bezzavetny fregatt ütközött a USS Yorktown cirkálóval.
    [​IMG]



    Persze hogy békésen áthaladni (hova?) volt a Fekete tengeren a szovjet felségvizeken.
    A tengerjog szabályait betartva lehet hajózni. Pont. Tessék olvasgatni a tengerjogot, parti sáv és az oda vonatkozó szerződéseket.
  • antigonosz
    Volt már ilyen ütközés 88-ban.
    Még ilyenebb ütközés volt 2012-ben, amikor egy másik AB rombolót, a USS Portert kapta oldalba egy olajtanker a Hormuzi-szorosban. A Navy nyilvánosságra hozott egy hangfelvételt is a hídról ([link]). Nem vagyok szakértő, de ez alapján akkor, ott a rombolót manőverezték be a tanker elé.
  • professional mariners are certain that a long investigation will find the US Navy ship at fault.
    Azaz a profi tengerészek biztosak benne, hogy hosszas vizsgálódás után az US Navy hajót hozzák ki hibásnak.
  • Meg egy füst alatt az ACX Crystal-t is - a poszt zárásában:

    Under COLREGS, whenever two ships touch each other, both ships are to blame.

    For this reason I am 99.9% confident the USS Fitzgerald will be found at fault… and so will the ACX Crystal.
  • Tcat
    Meg egy füst alatt az ACX Crystal-t is - a poszt zárásában:
    Ja. Elsőbbsége annak van, akinek megadják.
  • Crystal
    Néhány további részlet:
    http://www.defensenews.com/articles...tzgerald-destroyer-as-investigation-continues
    A Crystal orra egy 4 x 5 m-es lyukat ütött a Fitzgeraldon a vízvonal alatt. A lék akkora hogy egy traktorral símán átfér rajta.
    A tengerészeknek egy perce volt elhagyni az érintett körzetet. Nem volt az ütközést megelőzően figyelmeztetés.
    Jelenleg ott tartanak hogy eltávolították a hajóról a fegyvereket, kiszivattyúzták az üzemanyagot. A léket ideiglenesen be fogják foltozni hogy a hajótestből teljesen ki tudják szivattyúzni a vizet.
    A hajót minden valószínűség szerint felpakolják egy szállító hajóra és hazaviszik az USA-ba javításra.
    (gondolom valahogy úgy mint a Samuel L Robertset szállították az aknarobbanás után. ld. lenti kép)
    [​IMG]
    A javítás várható klts.e - előzetes becslés - minimum 250 millió USD.
    A hajót várhatóan San Diegóba küldik a General Dynamics ottani hajógyárába.

Ugrás a fórum topichoz