Lassacskán kikopnak az első szériás Los Angeles osztályú vadász atom-tengeralattjárók a U.S. Navy állományából: pár napja egy újabb Flight I-es, a USS Buffalo (SSN 715) hajózott át a Puget Sound-on a Bremeteronban található haditengerészeti hajógyár irányába, ahol a kivonását követően besorol majd a Ship/Submarine Recycling Program keretében szétvágásra kerülő atom-tengeralattjárók sorába.
Az 1976 – 1985 között hadrendbe állított 31 db Flight I-es Los Angeles közül az idei évre már csak 5 maradt aktív állományban, ezek közül kettő a – Buffalo és a Dallas – idén nyugdíjba vonul és 2019-re az összes Flight I-es karrierje véget ér. A kaliforniai nagyvárosról elnevezett első és így a hajóosztály nevét adó példány, a USS Los Angeles (SSN 688) egyébként 2010-ben lett kivonva az aktív állományból.
Az 1983. novemberében hadrendbe állított SSN 715, a többi Los Angeles osztályú SSN-hez hasonlóan amerikai város után kapta nevét* – jelen esetben ez a New York állam 2. legnépesebb városának számító és az Erie-tó partja mentén elterülő Buffalo. Tehát nem a bölény a névadó, bár a címerben persze szerepel a nagytestű kérődző is. :) (*: Az SSN 709 kakukktojás ebből a szempontból.)
A szolgálati idejének 34. évében járó, 1999-ben reaktor újratöltésen átesett atom-tengeralattjáró 2016. decemberében tért vissza utolsó feladatáról a honi kikötőjének számított Pearl Harborba. A USS Buffalo azon 3 Los Angeles osztályú atom-tengeralattjáró egyike, mely alkalmassá lett téve a különleges erők vízfelszín alatti ki- / bejárását segítő ún. dry deck shelter (DDS) hordozására. Kivonásával a Los Angeles osztály legjobb tudomásunk szerint elveszti ezen képességet, hiszen a másik két tengeralattjáró egyike a szintén idén nyugdíjazandó Dallas, míg a La Jolla már nagyban átalakítás alatt áll állandóra kikötött gyakorló hajóvá. Persze ez nem különösebb gond, hiszen a 4 átalakított Ohio, valamint több Virginia is rendelkezik ezen képességgel.