|

12 amerikai F-15-ös érkezett Bulgáriába

Bulgáriába érkezett azon 12 F-15C és 300 fős kiszolgáló személyzete, mely még márciusban érkezett meg Európába. A gépek Hollandiából repültek át a  Graf Ignatievo légibázisra, ám arról egyelőre nincs információnk, hogy meddig maradnak Bulgáriában és onnan hova települnek át a gárdista gépek.

A Louisiana és Florida Légi Nemzeti Gárdai 1-1 alakulatából összeállított 122. Expedíciós Vadásszázad az Egyesült Államok által Európában az Operation Atlantic Resolve kapcsán 2015 elején bevezetett, ún. TSP (Theater Security Package) gyakorlat keretében tartózkodik Európában. A TSP  lényege, hogy állandó jelleggel ugyan nem települnek amerikai alakulatok a régióba, ám rotációs alapon mindig vannak a térség helyi erőivel gyakorlatozó amerikai egységek a térségben.

Bulgáriában egyébként mondhatni gyakori vendég az F-15C/D az USA Légi Nemzeti Gárdájának valamelyik alakulata által.

Azonos típus a Kaliforniai Légi Nemzeti gárdától. USAF/Joe W. McFadden,

Fórum hozzászólások

  • borisz
    E?
    Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
  • borisz
    E?
    Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.

    dudi
    Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
    Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

    118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
    https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

    [​IMG]

    Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
    https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

    A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
    http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


    Ez is csak CGI.
  • dudi
    Ha a kérdés arra vonatkozik,hogy mit keres rajta még 4 AMRAAM akkor a válasz egyszerű:Ez a lehetőség rendelkezésre állt már amióta létezik a gép(persze akkor nem AMRAAM ment volna a szélső pilonokra)csak soha nem használta senki mert tök fölösleges.Ami számomra nem tiszta,hogy a a két külső pilonra is fel lehet-e rakni a póttartályokat?Azaz a gép 12 lég-harc rakétával és 5 póttartállyal képes-e operálni(a két CFT mellett)?
    Pótos nem mehet az esetleg aktivált külső függesztőre, de szüksége sincs rá. 3 db pótos és CFT-vel cirka 16 tonna kerót lehet a gépre tölteni Bőven elég...

    F-15 anyag mellékletében az F-15C + CFT kombónál 840 nm combat radius van 3,5 órás teljes repülési idővel pótos nélkül. Még, ha sok AIM-120 is van azért 3 pótossal 1-2 légiutántöltéssel 600 tmf-re a támaszponttól lazán vág a gép 6-8 órás CAP-et.
  • molnibalage
    Nem, ez jelenleg csak az SA modifikáción elérhető tudtommal és legfeljebb a Golden Eagle-n, de USAF SN-es gépről ilyen képet még nem láttam.


    Ez nem igaz ebben a formában. A gép stukturálisan rendelkezhetett ott fizikailag függesztési ponttal, de soha nem volt bekábelezve tudtomal. Amikor felmerült SEAD változat létrehozása akkor oda tették fel az ARM-ot, de erős a gyanúm, hogy csak súlymakettet tettek fel, mert az SEAD feladatkörhöz szükséges FAST pack változat nem készült el.

    118. oldal. (A képet anno elfelejtettem betenni.)
    https://htka.hu/2012/12/04/mcdonnell-douglas-f-15-eagle/

    [​IMG]

    Az F-15SA-n lett realitás, de mág F-15E legacy gépen nem áll rendelkezésre ez. F-15C/D Golden Eagle-n lehet, hogy már megcsinálták, de csak CGI-t láttam eddig és az sem mezei C/D gépen.
    https://foxtrotalpha.jalopnik.com/boeings-touts-new-16-air-to-air-missile-carrying-f-15-e-1730258333

    A lenti C változat, de a kép minősége olyan, hogy nem látszik, hogy ez CGI vagy sem. CFT úgy tűnik fent van, csak olyan USAF-nak nincs már egy ideje C/D-hez, szóval szerintem ez csak házalás és nem valós képesség, fent van belső szárnypilonon az új AIM-120 sín, de van külső függesztő is. Ha létezik is ilyen proto gép kétlem, hogy a teljes GE flotta ilyen.
    http://www.thedrive.com/the-war-zon...for-u-s-f-15c-eagles-and-conformal-fuel-tanks


    Ez is csak CGI.
    Tehát elméleti szinten volt képes csak pl az F-15A ott függesztményt hordozni(kábelezés hiányában hiába raknak oda bármit)?
  • dudi
    [​IMG]
    Ez a szaúdi (és most már katari) F-15SA (F-15QA) program prototípusa. Hagyománytiszteletből megkapta a legelső F-15A prototípusának festését. Ha jól tudom, ez a példány így marad, nem kerül átadásra a vevőnek.
    Az FbW repülési tesztjeihez használták először, de mostanra is akad dolga a különféle új függesztményvariációk teszteléséhez. Még úgy is, hogy már javában tart az időközben elkészülő szériapéldányok átadása.
    Nem is a fenti konfiguráció a legmeredekebb, hanem ennek a továbbgondolása, azaz a dupla-dupla AMRAAM függesztés! Azaz a belső nagypilonra négy-négy rakéta is mehet. Összesen 16 rakéta, tehát a jelenlegi duplája!
  • Allesmor Obranna
    Ez a szaúdi (és most már katari) F-15SA (F-15QA) program prototípusa. Hagyománytiszteletből megkapta a legelső F-15A prototípusának festését. Ha jól tudom, ez a példány így marad, nem kerül átadásra a vevőnek.
    Az FbW repülési tesztjeihez használták először, de mostanra is akad dolga a különféle új függesztményvariációk teszteléséhez. Még úgy is, hogy már javában tart az időközben elkészülő szériapéldányok átadása.
    Nem is a fenti konfiguráció a legmeredekebb, hanem ennek a továbbgondolása, azaz a dupla-dupla AMRAAM függesztés! Azaz a belső nagypilonra négy-négy rakéta is mehet. Összesen 16 rakéta, tehát a jelenlegi duplája!
    Igen láttam olyan képet is.Csoda,hogy a CFT-n lévő bombazárakat nem alakították át AMRAAM indítóvá.
  • Aztakurva. Az első napos F-15 pilótával interjú. Nézem, amint tudom. Az F-15-ös írásomban elég szép terjedelemben van a bevetése.
  • molnibalage
    Aztakurva. Az első napos F-15 pilótával interjú. Nézem, amint tudom. Az F-15-ös írásomban elég szép terjedelemben van a bevetése.
    Megnézted már? Találtál benne valami új vagy érdekes információt?
  • Terminator
    Megnézted már? Találtál benne valami új vagy érdekes információt?
    Érdemes megnézni, különösen amikor az F-22 berepüléséről mesél...

    (hogy hentelték vele a többszörös túlerőben lévő F-15C-ket)

    ... 36. perctől.
  • Nagyjából végighallgattam. Sajnos semmi egetrengetőt nem mond.

    Asszem írni fogok a csatornának, mert lennének javaslataim és kérdéseim. Eddig alig pár interjúban volt tényleg értékes dolog, semmi lényegi és komoly nem derül ki igazán többnyire. Nem tudom, hogy ez azért van, mert nem kérdez jól a srác vagy csak így válaszolnak vagy más miatt.

    Annyi érdekes dolgot lehetne kérdezni pedig és egyik videóben sem kérdezte meg ezeket...

Ugrás a fórum topichoz