A lengyel haderő parancsnok-helyettese, Jan Sliwka tábornok elárulta, miért nem vesznek használt Fighting Falconokat.
Az öreg Szu-22 és MiG-29 típusok pótlására komoly mennyiségű használt F-16-os vásárlását és helyi ipar általi modernizálását pedzegette januárban a lengyel védelmi miniszter-helyettes, Bartosz Kownacki. Az ötletet azóta alaposabban is megvizsgálták és azóta úgy látják, más irányba kell elindulni. Az ok a modernizáció által jelentett magas költség, mely nem állna arányban a megszerzett képességgel. Példaként a románokat hozták fel, akik közel hasonló költségért vásároltak és modernizáltattak a portugálokkal egy századnyi gépet, mintha új példányokat vásároltak volna. (Itt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a lengyelek a nagy darabszám miatt olcsóbban juthatnak új géphez, valamint nekik a kiszolgálóeszközöket sem kell megvásárolniuk, így kicsit sántít az összehasonlítás, viszont számukra pont emiatt sokkal jobban megéri új gépeket vásárolni.)

A Red Flag-Alaska 12-2 gyakorlatra kilátogatott lengyel csapat egyik Falconja taxizik az Eielson légibázis betonján. | Fotó: Miguel Lara III ,
De akkor mi érkezik a MiG-29-esek helyett, ha nem használt F-16-os? A lengyelek tehát elsősorban új gépekben gondolkodnak, ami lehet F-16-os, de akár F-35-ös is. A Falconok gyártósora lassan kifogy a megrendelésekből, így viszonylag rövid szállítási határidőt is el lehetne érni.
A lengyelek egyébként a 48 darab F-16C/D gépükkel 2006 óta 53 000 órát repültek és még legalább 30 évnyi üzemidővel rendelkeznek, amennyiben 2030 körül végrehajtják rajtuk az MLU korszerűsítést.