A Nimitz- és Ford-osztályú repülőgép-hordozók valóban igen tekintélyes méretű hajók és például a fenti fotón is egész nagynak tűnik a repfedélzet – bár erről a jelentős sebességgel beérkező, a landolás minősítése szempontjából legmagasabb pontszámot jelentő fékezőkábelt becélzó pilótáknak lehet más a véleménye.
A Nimitz-osztályú repülőgép-hordozók szűken 333 méteres hosszán végignyúló, legszélesebb pontján 76,8 méteres repülőfedélzet tényleges területe cirka 18 200 m² / 4,5 angol hold – nem kicsi, de ne feledjük, hogy egyszerre sokan osztoznak rajta, az itt zajló munka pedig igencsak a veszélyes üzem kategóriájába tartozik: forgó légcsavarok, rotorlapárok, sugárhajtóművek, guruló és le- és felszálló gépek, a fedélzeten mozgó fékezőkábelek, üzemanyag és persze adott esetben éles fegyverzet összezsúfolva a fedélzeten tartózkodó nem kis létszámú kiszolgáló, irányító személyzettel. Ha úgy adódik mindez éjszaka. Első nekifutásra káosz, mely igazából egy tökéletesen kontrollált folyamatok összessége – ellenkező esetben nem működhetne.