A Portugál Légierő kiöregedő C-130 Hercules teherszállító repülőgépeit minden valószínűség szerint a brazil EMBRAER KC-390-es fogja váltani.
Számos portugál vállalat, többek között a brazil EMBRAER által résztulajdonolt OGMA-Indústria Aeronáutica de Portugal, az Embraer Metálicas, az Embraer Compósitos és a CEiiA is részt vesz az új brazil teherszállító repülőgép gyártásában, nem meglepő tehát, ha a portugál védelmi minisztérium magabiztos aziránt, hogy a régi Lockheed Martin C-130H Hercules váltótípusa a brazil gép lesz, melyből legalább 6 darab szállítógép beszerzését tervezik. A szándék nem új, októberben információt kértek be a dél-amerikai gyártótól, jelenleg a kapott adatokat elemzik.
Az EMBRAER még 2009-ben indította el a többfeladatú teherszállító repülőgép, a KC-390-es fejlesztési programját, melynek célja egy 23 tonna kapacitású masina kifejlesztése volt a C-130 Hercules leváltására és a C-130J Super Hercules konkurenciájának.
A 23 tonnás teherbírású gép rakterébe 7 darab 463L típusú szabványraklap fér el, vagy 6 raklap és 36 felszerelt katona. A megnövelt teherbírású változat kapacitása 26 tonna lesz és elbírja az LAV-25 típusú páncélozott járműveket is, anélkül, hogy a tornyot el kéne távolítani róla. Személyszállító változatban 80 utast vagy 66 deszantost képes fedélzetére venni, míg MEDEVAC feladatoknál 74 hordágy szállítását végezheti.
Teljes terheléssel 1380 tengeri mérföldes (2556 kilométeres) hatótávval rendelkezik, míg átrepüléseknél két beépített póttartállyal 4620 tengeri mérföldet (8556 km-t) képes megtenni.
A KC-390 érdekessége, hogy karbantartása a polgári utasszállítókéhoz hasonló módon fog zajlani: 600 repült óránként kerülhet sor az egynapos átvizsgálásra (A-check), illetve tízévente a mélyebb, átfogóbb szervizelésre (C-check).