|

Hamarosan újabb megrendelés érkezhet a Szu-35-re

A TASS hírügynökség értesülései szerint a következő hónapokban végre sor kerülhet annak a szerződésnek az aláírására, aminek keretében Indonézia tíz darab Szuhoj Szu-35 vadászbombázót vásárolna Oroszországtól. Jakarta még 2015-ben hirdette ki, hogy Northrop F-5E/G vadászgépeit a 4+ generációs orosz típussal váltja majd le, ám az azóta eltelt közel 1,5 év alatt nem sikerült megegyezniük a részletekről. A legfrissebb hírek szerint azonban hamarosan pont kerülhet az ügy végére.

Szuhoj Szu-35 Flanker-E | Forrás: RIAN ,

Az információ, amelyet még február 17-én hozz nyilvánosságra a TASS, a fejlett technológiai szintet képező eszközök fejlesztéséért és forgalmazásáért felelős orosz állami szervezet, a Rostec nemzetközi kooperációért felelős igazgatójától, Viktor Kladovtól származik, aki az Aero India 2017 kiállításon beszélt az ügyről. Kladov elmondta: a tárgyalások igen előrehaladott állapotban tartanak, és a következő két-három hónapon belül lezárulnak. Emellett úgy tűnik, Indonézia valóban tíz Szu-35-ösre tart igényt, korábban ugyanis felmerült, hogy csak kilenc darabot vásárolnának.

Az Indonéz Légierő Szuhoj vonalon jelenleg 16 géppel rendelkezik: 2 Szu-27SzK, 3 Su-27SzKM, 2 Szu-30MK és 9 Szu-30MK2. Mindezt 12 db F-16A/B Block 15 és 24 db F-16C/D Block 25 gép egészíti ki. Az ország a Szu-35-ösök beszerzése mellett 5. generációs vadászbombázót is szeretne, aminek a fejlesztésébe is be kívánnak szállni, de nemrég a svéd Saab-tól is kaptak ajánlatot egyszázadnyi JAS-39-esre.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Szóval lehet, hogy ez kulturális eltérés. Én eddig azt gondoltam, hogy a profizmus egyik területén - a vadászgép és repülőgépvezetés az - egy ilyenért minimum valagba rúgják. Vagy az csak gépveszteségnél lett volna?
    Te a Taran hazájában vársz el ezért valagba rugást??? Ne legyél már ennyire naív.
  • Hogy is volt a régi vicc? A"TASZSZ jelenti:a szovjet partok közelében jéghegynek ütközött és elsüllyedt egy amerikai tengeralattjáró. A jéghegy legénységét kitüntették."
  • Én olyat ismertem, hogy "A TASZSZ jelenti: a Szovjetúnió légterét megsértette egy amerikai kémrepülőgép. A környéken békésen szontogató szovjet traktorok sikeresen földre kényszerítették, majd visszarepültek bázisukra..."
  • Aero India 1998 decembere.
    Jevgenyij Frolov áll a 79-es oldalszámú T-10K prototípus előtt. A Szu-33-asokat ekkor még Oroszország ugyanúgy promózta az indiaiaknak, mint a Szu-30MKI-t, melynek legelső, 01-es prototípusa ott áll a háttérben, Ez utóbbi gép alig egy év múlva, 1999 nyarán Párizsban a földnek ütközve megsemmisül, pilótái sikeresen katapultálnak. Az akkori baleset szerencsére nem vetette vissza az MKi programot, mely alapján a TVC-s Szu-30-as alváltoztaból immáron több, mint 500 darabot gyártottak le. A Szu-33-asból viszont nem készült több, csak kb 18 darab és az orosz haditengerészeten kívül nem rendszeresítette senki. Kína a J-15-öseit amolyan kvázi-illegális másolással "fejleszette ki", de az mégsem Szu-33-as.

  • Allesmor Obranna
    Én olyat ismertem, hogy "A TASZSZ jelenti: a Szovjetúnió légterét megsértette egy amerikai kémrepülőgép. A környéken békésen szontogató szovjet traktorok sikeresen földre kényszerítették, majd visszarepültek bázisukra..."
    Nem, az nem úgy szólt.
    "A szovjet - kínai határ mentén aratott egy szovjet kombájn, amire tüzet nyitott egy kínai harckocsi. A kombájn viszonozta a tüzet, majd elrepült."
    https://szabadalom.blog.hu/2017/01/19/szovjet-talalmanyok
  • Allesmor Obranna
    Csak egy példa.
    Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...
    molnibalage
    És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
    ...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

    Ez nekem magas....
    Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.


    molnibalage
    Én egy harmadik formában ismerem, de az legyen meglepi holnap a másik topikban. ;)
    Kínai...?
  • borisz
    Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.
    Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

    [​IMG]
  • Galcom
    Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

    [​IMG]
    És még a nevét is rosszul írtam. :(
  • Allesmor Obranna
    És még a nevét is rosszul írtam. :(
    Állítólag a pártból is kizárták büntetésül. Aztán ismét felvették másnap. :) (Bár a nationalinterest, ahol ezt írták nem túl megbízható forrás, kb. az orosz oldalak amcsi megfelelője).
  • Allesmor Obranna
    És még a nevét is rosszul írtam. :(
    Az orosz írások is Cimbal-ként hivatkoznak rá, de mivel ezen a képen "ü" betűvel van, ezért írtam itt én is így. Attól még simán lehet, hogy a tablókészítő írta el, láttunk már ilyet. :)
  • Capslock27
    .
    A szokásos orosz kombináció. Modern repülőgép és glass cockpit, hozzá a szokásos buta bomba és NIR blokk.
    Ezek most konkrétan Beloruszok. :)
  • Galcom
    Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

    [​IMG]
    .
    .
    Ezek szerint se repülőgépet, se autót nem vezetett igazán jól.
    Ettől függetlenül Isten nyugosztalja!
  • boki
    Ezek most konkrétan Beloruszok. :)
    .
    .
    Olyan videokat tegyél már fel párat, ahol modern fegyeveket inditanak harci alakulatok pilótái, szóval nem gyári reklámvideok.
  • Capslock27
    .
    .
    Ezek szerint se repülőgépet, se autót nem vezetett igazán jól.
    Ettől függetlenül Isten nyugosztalja!
    Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.
  • Capslock27
    .
    .
    Olyan videokat tegyél már fel párat, ahol modern fegyeveket inditanak harci alakulatok pilótái, szóval nem gyári reklámvideok.
    Ez nem gyári reklámvideó. Ez egy harci bevetést gyakorló repülés volt. Harci alakulatok pilótái modern fegyvereket indítanak videók a Szír topikban voltak
  • Allesmor Obranna
    Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.
    Le akarta fújni a hajtóművel az áramlást a P-3 légcsavarjairól (a kínai J-8 pilótája is gondolom hasonlóképpen később), nem hiszem hogy az ütközés volt a terve.
  • Allesmor Obranna
    Nem hinném, hogy bénaságból ment neki a norvég gépnek, arról meg nem tudok semmit, hogy a saját hibájából halt-e meg autóbalesetben.
    .
    .
    Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
  • Capslock27
    .
    .
    Azért ha egy egyenesen repülő lomha nagy gép és egy körülötte tüsténkedő fürge vadászgép ütközik, akkor ott azért inkább a vadászgép pilótája a sáros.....
    .
    .
    Tsymbal manoeuvred the fighter dangerously close to the Orion and the port fin struck the No. 4 propeller. The dielectric fin cap shattered immediately, but so did the propeller and the debris punctured the fuselage skin, causing decompression; the damaged propeller caused violent vibration, forcing the crew to shut down the engine. Some accounts say that Tsymbal was not content and positioned his Su-27 ahead of the P-3, dumping fuel on its fuselage! Anyway, both aircraft made for home, landing safely at their respective bases.

    A huge investigation was mounted, and reprisal was swift. Three days after the incident Vasiliy Tsymbal was expelled from the Communist Party – a very severe punishment by Soviet standards. One day later, however, he was reinstated. Shortly afterwards he was awarded the Order of the Red Star and transferred to another unit based in Rostov – in other words, kicked upstairs.

    The Soviet Union officially apologized for the incident; however, the report of the Soviet accident investigation board stated explicitly that both pilots were at fault – a point debated by the Norwegian MoD. Anyway, Jan Salvesen emerged from the incident with an unblemished service record.
    (https://nationalinterest.org/blog/b...7-flanker-colliding-norwegian-p-3-orion-68482)
  • Capslock27
    .
    A szokásos orosz kombináció. Modern repülőgép és glass cockpit, hozzá a szokásos buta bomba és NIR blokk.
    És füst.

Ugrás a fórum topichoz