|

Új szállítóeszközöket kapott a Magyar Honvédség

A gépjármű beszerzési program részeként beszerzett nehézgépszállító szerelvények használatáról tartottak elméleti és gyakorlati felkészítést a napokban Tatán, az MH 25. Klapka György Lövészdandárnál.

A RÁBA Jármű Kft-vel kötött szerződés alapján összesen három ilyen szerelvényt kapott a Magyar Honvédség, amiket a tatai dandárnál meglévő harcjárművek, műszaki gépek szállíthatóságának szempontjából is vizsgáltak a felkészítés során.

Fotó: Kapás Viktor hadnagy ,

A járműveket azét szerezték be, hogy közúti, illetve terepviszonyok között is képesek legyenek a Magyar Honvédség lánctalpas technikai eszközeinek szállítására.

Egy-egy vontató maximális sebessége 90 kilométer/óra, össz gördülő tömege 120 tonna, ebből 46 tonna a saját tömege. A félpótkocsi forgózsámolyos-nyerges rendszerű, hidraulikusan emelhető-süllyeszthető. A NATO szabványainak megfelel, így nemzetközi gyakorlatokon, valamint a Befogadó Nemzeti Támogatás keretében támogatást tud nyújtani más nemzetek technikai eszközeinek szállításához.

Fotó: Kapás Viktor hadnagy ,

A képzésben a RÁBA, MAN, a GOLDHOFER és a SEPSON cégek képviselői oktatóként vettek részt. A gyakorlati oktatás során vezetési gyakorlatokat, a szerelvényre történő felállásokat, illetve rögzítését, valamint rögzített technikai eszközzel való közlekedést sajátították el a katonák.

A járművek közül egy maradt Tatán, egy az MH 5. Bocskai István Lövészdandár hódmezővásárhelyi helyőrségébe, egy pedig az MH Katonai Közlekedési Központhoz kerül.

Forrás: honvedelem.hu

Fórum hozzászólások

  • Pocok75
    A kurdok! :D :D
    Az összes alakulatnál meg a határon is van egy rakat, uazokat nem nagyon fogunk többet látni. Minden nap látok egy csomót.
  • Annak idején a határőrség is kapott egy csomó Nissan 4x4-t. Azokat már mind elhasználták a rendőrök! A Nivákat meg hugyér-fosér eladták. A határőr Rábákról tud valaki valamit, hogy mi lett velük?
  • Pocok75
    Annak idején a határőrség is kapott egy csomó Nissan 4x4-t. Azokat már mind elhasználták a rendőrök! A Nivákat meg hugyér-fosér eladták. A határőr Rábákról tud valaki valamit, hogy mi lett velük?
    Eladták, 2008-10 körül lehetett rájuk licitálni. Alig volt bennük kilóméter, nem egy Ural de azért lepasszolhatták volna őket a HMŐ-őnek.ő IŐsmerek egy pőalőit az bilőlőencset csináőlőt belőle és évek óta azzal fuvaroz. Már megint beragadt az ő gomb.
  • A Rábák a rendőr laktanyákban vannak.
    Nissan? Niva? Gondolkozzatok kicsit, azok már igen öreg jószágok, rengeteg kilóméterrel. Azok semmire sem valók már.
    Nem lehet az államot azzal vádolni, hogy az autóit nem használja ki teljesen, itt más a helyzet mint a MI-24-eknél.
    A felső vezetők autóparkjában még bőven vannak 10+ éves S/E mercik A6-os audik, több mint 200.000 kilóméterrel., államtitkári szinten 2-300.000km-es octaviak, passatok.
    Hivatalnokok, országos szinten 4-5 éves fabiakkal futkoznak, akár 4-5 ember egy autóban,,, kényelmes lehet.
    A mentős és rendőr állományra tudtommal nem lehet panasz, ott folyamatosak a nagyobb beszerzések, nem is látni már annyi roncs színehagyott rendőrautót mint mondjuk 6 éve.
  • marton
    A Rábák a rendőr laktanyákban vannak.
    Nissan? Niva? Gondolkozzatok kicsit, azok már igen öreg jószágok, rengeteg kilóméterrel. Azok semmire sem valók már.
    Nem lehet az államot azzal vádolni, hogy az autóit nem használja ki teljesen, itt más a helyzet mint a MI-24-eknél.
    A felső vezetők autóparkjában még bőven vannak 10+ éves S/E mercik A6-os audik, több mint 200.000 kilóméterrel., államtitkári szinten 2-300.000km-es octaviak, passatok.
    Hivatalnokok, országos szinten 4-5 éves fabiakkal futkoznak, akár 4-5 ember egy autóban,,, kényelmes lehet.
    A mentős és rendőr állományra tudtommal nem lehet panasz, ott folyamatosak a nagyobb beszerzések, nem is látni már annyi roncs színehagyott rendőrautót mint mondjuk 6 éve.
    Tuti nem mind. A Nívákban 25-30000 km volt mikor a Határőrség megszűnése után kiárúsították zömét. 2000 -ben érkeztek ha jól emlékszem, lábon vitte minden igazgatóság haza az Alföldi átvevőhelyről. Mostanra 17 éves gépek lennének, 6 misi körül már pick-upot lehet kapni,újat.
  • antigonosz
    Mostanra 17 éves gépek lennének,
    Ha jol emlekszem akkor a mentoknel 10 evig lehetett hasznalni a gepeket, kilometertol fuggetlenul. Igy is nagyon romosak voltak a vegere. Nem volt nagy uzlet megvenni oket.
  • antigonosz
    Tuti nem mind. A Nívákban 25-30000 km volt mikor a Határőrség megszűnése után kiárúsították zömét. 2000 -ben érkeztek ha jól emlékszem, lábon vitte minden igazgatóság haza az Alföldi átvevőhelyről. Mostanra 17 éves gépek lennének, 6 misi körül már pick-upot lehet kapni,újat.
    Hisz tudod milyenek az emberek. Ha meglennenek meg, akkor meg rogton jonne, hogy "Mit szorakozunk meg mindig a 17 eves nivakkal, mikor afrikaban is mar Toyotakkal szaladoznak holmi felkelok . . ." Annyira latom magam elott :D
  • A Nivákat ne sajnálja senki. Amit kaptunk a ruszkiktól kalap szart nem értek. Átlag 8-10 ezer kilométerenként kellett a váltót kidobni és kicserélni. Volt, hogy már nem volt pénz rá. Úgy küldtek ki minket hogy nem volt benne 2-es és tolatás, jó volt benne vezetni. Ami még van 1-2, azok is teljesen szét vannak rohadva, 12 órás szolgálatot szinte lehetetlen benne lehúzni, mert olyan benzinszag van bennük, hogy rosszul leszel. De ez kb 10 évvel ezelőtt is igaz volt a Nivákra. Csak terepre, keveset menve jó volt, járőrözni nem.

    A határon most teszik tönkre minden Yetinket és Pathfinderünket. Egyik sem bírja azt hogy nyáron tele megy a finom homokkal, télen rázatják a szar úton, ősszel meg tavasszal a sár miatt eröltetik a motorokat. Nem igazi terepjáró egyik sem. Az összkerék és a magas alváz miatt persze jók, nem akadnak el könnyen, de nem valók terepre.

    A legjobban mi is, mármint a rendőrség, azzal járnánk, ha kapnánk fasza pick-upokat. A határon, de akár vidéken KMB-seknek az kellene. Nyitott platóval, 5 személyes kialakítással.

    Egyébként mostanában tényleg nyomják a technikát. Lényegében az összes régi kocsinkat lecserélték, kaptunk vegyesen mindent. Az Audi A3-asokat és a Merciket meg tényleg nem adják oda a parancsnoki állománynak, a beosztotti állomány használja mindenhol. Mondjuk nem tudom mennyibe kerültek ezek a kocsik, az Audik kicsik, mindenhol lepadkázzák őket, a Mercik meg kétpofára tömik magukba a benzint. 2es motor, összkerék, automata váltó. Még a Yetikkel jártunk összességében a legjobban, normálisan használva nagyon jó gépek.
  • Honvédségnek jó választás volt a a Toyota hilux , de ha már az uazok helyett is ezek lesznek használva én azt a kockásabb fajtát vettem volna(amivel a rongyfejűek is futkoznak a sivatagban), az inkább "katonásabb", meg persze matt zölddel kértem volna az állományt.
  • marton
    Honvédségnek jó választás volt a a Toyota hilux , de ha már az uazok helyett is ezek lesznek használva én azt a kockásabb fajtát vettem volna(amivel a rongyfejűek is futkoznak a sivatagban), az inkább "katonásabb", meg persze matt zölddel kértem volna az állományt.
    Az osztrák Bundesheer is egy csomó platós (azt hiszem Toyota) pick -upot állított "hadrendbe" , ha átmegyek Deutskreutznál szinte mindig látok 1-2 -t, de vannak jó gyakorlatilag újszerű Merci unimogjaik és Steyr teherautóik is az örök darab Pinzgauerek mellett. 10 éve meg még olyan özönvíz előtti Steyr teherautókkal jártak kb mint a mi Csepel D344-es teherautóink. Max az állapotuk volt jobb. Na de visszatérve a az osztrák pick -upokra azok közt vegyesen van matt olajzöld és metálzöld is.

Ugrás a fórum topichoz